بسته فرهنگی میزان؛

گلایه مدیر خانه نقالان به کمرنگ شدن تعزیه/بازگشت بازیگر پیشکسوت به عرصه تصویر

ششمین روز از مرداد ماه با اخبار و حاشیه‌های متفاوتی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گلایه مدیر خانه نقالان از کمرنگ شدن تعزیه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، ششمین روز از مرداد ماه با اخبار و حاشیه‌های متفاوتی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گلایه مدیر خانه نقالان از کمرنگ شدن تعزیه اشاره کرد.

مشکل اصلی کمرنگ شدن تعزیه نبود بودجه است/نسل نوجوان ما نیازمند آشنایی با تعزیه است

مدیر خانه نقالان و پیشکسوت عرصه تعزیه گفت: شک نکنید در هر خانواده ایرانی در دور یا نزدیک یک نفر تعزیه خوان یا علاقمند به تعزیه وجود دارد و همه این هنر را دوست دارند اما این را فراموش نکنیم اگر می‌خواهیم نسل جوان ما با تعزیه آشنا شود باید در این عرصه تبلیغات کنیم.

مرشد محسن میرزاعلی مدیر خانه نقالان در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص وضعیت کمرنگ شدن هنر تعزیه در ایران گفت: دلیل اصلی کمرنگ و فصلی شدن هنر تعزیه کم کاری مسئولین فرهنگی است. از سویی شرایط اقتصادی باعث شده تا تعزیه مثل سابق نتواند روی پا بایستد.

وی در همین راستا افزود: از گذشته برای تعزیه هیچ حامی وجود نداشته است و همواره حامیان همیشگی تعزیه مردم بوده‌ و هستند. در این میان چرا مسئولین فرهنگی هیچ کاری برای هنر تعزیه نمی‌کنند؟.

مرشد میرزا علی//////////////تعزیه///////////////////شنبه

این نقال پیشکسوت کشور با اشاره به کمتر شدن شمار آثار تعزیه در سال تاکید کرد: در ایام مبارک و ایام خاص مذهبی ما شاهد اجرای چشمگیر تعزیه در سراسر کشور بودیم اما امروز این اتفاق دیگر نمی‌افتد و اگر نمونه ای باشد بسیار محدود و فصلی است. یادم می آید وقتی نوجوان بودم در همین ایام مبارک دهه کرامت دوازده تا پانزده مکان را به همراه پدر تعزیه خوانی داشتیم اما امروز این تعداد به انگشت های یک دست هم نمی‌رسد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.

پوران درخشنده برای فیلم جدید خود فراخوان انتخاب بازیگر می‌دهد

کارگردان "زیر سقف دودی" گفت: در فیلم سینمایی "زیر سقف دودی" فراخوانی برای انتخاب بازیگران جوان منتشر شد که بازتاب خوبی داشت و جوانان استقبال بسیار زیادی از آن انجام دادند. برای "هیس پسر‌ها گریه نمی‌کنند" هم به همین صورت به زودی فراخوانی برای انتخاب بازیگران جوان منتشر خواهد شد.

پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین مراحل ساخت فیلم جدید خود با نام "هیس پسرها گریه نمی‌کنند" گفت: خدا را شکر که مجوز بالاخره صادر شد و به نوعی پیش تولید را آغاز کرده‌ایم. البته من در حال حاضر کارهایی در راستای فیلم را پیگیری می‌کنم و هنوز انتخاب بازیگران شروع نشده است.

وی درباره استفاده بازیگران جوان در فیلم جدید خود افزود: در فیلم سینمایی "زیر سقف دودی" فراخوانی برای انتخاب بازیگران جوان برای فیلم منتشر شد که بازتاب خوبی داشت و جوانان استقبال بسیار زیادی از آن انجام دادند. برای "هیس پسرها گریه نمی‌کنند" هم به همین صورت به زودی فراخوانی برای انتخاب بازیگران جوان منتشر خواهد شد.

انسانیت از سیمرغ جشنواره فیلم فجر با ارزش‌تر است/بازیگران جوان را دوباره از طریق فراخوان انتخاب می‌کنم/////////////////جمعه

کارگردان زیر سقف دودی با اشاره به نگاه همیشگی خود مبنی بر حمایت از جوانان اشاره کرد: واقعیت امر اینکه متاسفانه حمایتی از پتانسیل بالای نسل جوان نمی‌شود. در حال حاضر بازیگران مستعد فراوانی در تئاتر و همین طور آموزشگاه‌ها حضور دارند که باید کشف و شناسایی شوند. من می‌خواهم با این فراخوان کمک کنم تا این نسل پرانرژی به سینما معرفی شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا  کلیک کنید.

تولی نگاهی ریزبینانه و آموزشی به بنیان خانواده/مادرانگی به دور از هیاهوی گیشه

فیلم سینمایی "تولی" با بازی "چارلیز ترون" ماه گذشته در سینما‌های جهان اکران بین المللی خود را آغاز کرد و با وجود محوریت قرار دادن خانواده و نبود هرگونه عنصر هالیوودی همچون صحنه‌های اکشن و تخیلی تحسین منتقدین را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی "تولی" با بازی "چارلیز ترون" ماه گذشته در سینما‌های جهان اکران بین المللی خود را آغاز کرد و با وجود محوریت قرار دادن خانواده و نبود هرگونه عنصر هالیوودی همچون صحنه‌های اکشن و تخیلی تحسین منتقدین را برانگیخت.

این فیلم روایت ساده‌ای دارد، اما در میان همین روایت ساده لایه‌های پنهان و روان‌شناسانه‌ای از روابط خانوادگی نهفته است. روابطی که شاید در بدو امر اتفاقی عادی به نظر آید، اما هر چه فیلم جلوتر می‌رود تماشاگر شاهد پیچیدگی‌های آن می‌شود.

تولی نگاهی ریزبینانه و آموزشی به بنیان خانواده/وقتی احساسات زیبا تبدیل به عادت می‌شوند//////////////////////////چهارشنبه

فیلم "تولی" روایت زنی میانسال است که همراه همسر و دو فرزند خود زندگی می‌کند. وی سومین فرزند خود را نیز باردار است و در همین حین با مشکلات رفتاری پسر خردسالش روبرو شده است.

کلنجار رفتن با مشکلات پسر و احضار هر روزه به مدرسه، نگرانی‌های مادرانه نسبت به بزرگ شدن دخترش و در همین حین مشکلات بارداری کودک سوم فشار‌های فراوانی را بر وی وارد می‌آورد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.

گرانباری و آرماندو همچنان در بلاتکلیفی/استقبال مردمی از سینما افزایش پیدا کرده است

کارگردان سینما و تلویزیون گفت: اکران فیلم‌ها به ویژه پس از جام جهانی فوتبال 2018 روسیه از شرایط مطلوب و بهتری برخوردار شده و با فروش و استقبال مردمی همراه شده است.

احسان عبدی پور کارگردان سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره وضعیت اکران فیلم‌ها گفت: در سینما شاهد اکران خوب فیلم‌ها هستیم و مخاطبان نیز از آثار تولیدی در سال جاری تا کنون  استقبال خوبی کرده‌اند.

وی در همین راستا افزود: اکران فیلم‌ها به ویژه پس از جام جهانی فوتبال 2018 روسیه از شرایط مطلوب و بهتری برخوردار شده و با فروش و استقبال مردمی همراه شده است.

این کارگردان درباره روند اکران فیلمش با نام "پاپ" اظهار کرد: "پاپ" همچنان اکران خوبی روی پرده دارد و مخاطبان نیز تا امروز از این فیلم در گروه هنر و تجربه استقبال زیادی کرده‌اند. 

عبدی‌پور ادامه داد: "پاپ" با ترکیبی از غم و شادی که در آن گنجانده‌ام فرصت سفر به مخاطب می‌دهد، در بخشی بغض می‌کند و در بخش دیگری می‌خندد که فکر می‌کنم به نوعی تلفیق خوبی را به وجود آورده و مخاطب با "پاپ" همراه شده است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.

مدیر برنامه‌ نقش مهمی در پیشرفت یک خواننده دارد/به لحاظ تکنیکی از شیوه کار برخی خوانندگان انتقاد دارم

خواننده موسیقی پاپ گفت: حتی اگر صدای یک خواننده خوب هم باشد فقط تا چهل درصد از کار پیش می‌رود، نقش مدیر برنامه و برنامه‌ریزی‌های وی است که در کار یک خواننده نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، مدیر برنامه است که یک خواننده را موفق یا ناموفق می‌کند.

فریدون بیگدلی خواننده موسیقی پاپ در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره سلیقه خود در خوانندگی گفت: همیشه در طول سالهایی که در عرصه خوانندگی فعالیت کرده‌ام تلاشم بر این بوده است که شبیه کسی نخوانم، خوب یا بد بودن کارهایم را دیگران قضاوت می‌کنند، حتی اگر بگویم بدترین آثار از قطعات من است، باز هم این آثار مختص خودم است چون دوست دارم خودم باشم و اثر انگشت خودم پای آثارم باشد. 

 
این خواننده موسیقی پاپ درباره حضور جوانان در عرصه موسیقی اظهار کرد: جوانانی که به عرصه موسیقی روی آورده‌اند با شوق و انگیزه آمده‌اند و من نیز از حضور آنها و گرم شدن بازار موسیقی خوشحال هستم چون حتی پول بیشتری در عرصه موسیقی به گردش درمی‌آید اما من از لحاظ تکنیکی به شیوه کار برخی خوانندگان انتقاد دارم. حتی برخی از این خوانندگان دوستان من هستند و به یکدیگر احترام متقابل داریم.

برای مشاهده کامل خبر اینجا  کلیک کنید.

حال مهدی فخیم زاده کاملا خوب است/به زودی سکانس‌های پایانی مشت آخر را ضبط می‌کنیم

طراح صحنه مشت آخر گفت: کلیه پلان‌های مشت آخر در زمان سانحه تصادف مهدی فخیم‌‎زاده گرفته شده بود و تنها دو سکانس تا پایان فیلمبرداری باقی مانده بود که این حادثه رخ داد، با شروع مجدد فیلمبرداری فکر می‌کنم طی 2 روز این سکانس‌ها ضبط می‌شود.

عباس بلوندی طراح صحنه سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره آخرین وضعیت جسمانی مهدی فخیم زاده گفت: مهدی فخیم زاده حالش بسیار خوب و عالی است و مانند قبل از سانحه تصادف سرحال و با نشاط در انتظار از سرگیری تولید "مشت آخر" است. 

وی در همین راستا افزود: قرار بر این است که تولید "مشت آخر" با حضور مهدی فخیم زاده برای بخش‌هایی که باقی مانده از سرگرفته شود تا عوامل با حضور در لوکیشن های مورد نظر و ضبط ادامه کار، تولید فیلم را به پایان برسانند.


طراح صحنه "مشت آخر" درباره زمان از سرگیری تولید اظهار کرد: زمان دقیق شروع فیلمبرداری مشخص نیست اما با توجه به حال خوب مهدی فخیم زاده این زمان دور نیست. 

وی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمبرداری از سر گرفته شود چه مدت زمان خواهد برد بیان کرد: واقعیت این است که سکانس‌ها و کلیه پلان‌های این فیلم در زمان سانحه تصادف مهدی فخیم‌‎زاده گرفته شده بود و تنها دو سکانس تا پایان فیلمبرداری فیلم باقی مانده بود که این حادثه رخ داد. 

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان