استفاده از تست هوش به‌جای آزمون پیشرفت تحصیلی در گزینش دانش‌‌آموزان تیزهوش

رئیس مرکز سنجش آموزش‌ و پرورش گفت: برای نخستین بار در گزینش دانش‌آموزان تیزهوش به‌جای استفاده از آزمون پیشرفت تحصیلی غیراستاندارد، از آزمون هوش استاندارد استفاده شد.

استفاده از تست هوش به‌جای آزمون پیشرفت تحصیلی در گزینش دانش‌‌آموزان تیزهوش

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری فرآیند سنجش دانش‌‌آموزان ورودی پایه هفتم متقاضی مدارس تیزهوشان که در روز جمعه 5 مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: تست هوش مورداستفاده تنها آزمون گروهی معتبر هوش بوده که از روایی و اعتبار لازم برخوردار است.

وی افزود: این آزمون غیرکلامی توانایی مخاطبان را در سطوح بالای شناختی را رصد می‌کند و دانش و حافظه فرد در نتیجه آن چندان تأثیرگذار نیست.

عمادی تصریح کرد: در آزمون امسال بیش از150 هزار دانش‌آموز شرکت کردند که 80 هزار نفر پسر و 70 هزار نفر دختر بودند که به مدت یک ساعت به 60سؤال چهار گزینه‌ای و5 سؤال تشریحی پاسخ دادند.

وی ادامه داد: تمام آزمون‌های فردی و گروهی موجود در کشور همواره در دسترس همگان است و این موضوع در نتیجه سنجش هوش تأثیرگذار نیست؛ ضمن اینکه هیچ فردی از اینکه چه نوع آزمونی اجرا می‌شود مطلع نبوده و امنیت و اجرای بهینه آزمون در سراسر کشور گزارش شده است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش افزود: جایگزینی تست هوش به‌جای آزمون پیشرفت تحصیلی، یک حرکت تحولی و روبه‌جلو وگام بلندی در جهت حذف آزمون‌های غیراستاندارد از دامن نظام تعلیم و تربیت و افزایش کیفیت‌ نظام آموزشی است.

نتایج این سنجش در نیمه اول شهریورماه اعلام خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان