مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران به میزان خبرداد

مرگ ۲۴ موتور سوار در سه ماهه سالجاری / خردادماه بیشترین آمار فوتی

عباسی تعداد کشته شدگان موتور سوار‌ها در حوادث ترافیکی دراستان مازندران را ۲۴ نفر اعلام کرد و گفت: در سه ماهه سالجاری تعداد ۱۳۸ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد ۲۴ نفر موتور سوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به آمار 24 نفری از کشته شدگان موتور سوار در سه ماهه امسال تصریح کرد: بر اساس آمار شهر‌های ساری با تعداد 4، جویبار، بابل، چالوس، قائمشهر هر کدام با 3 نفر بیشترین تلفات موتور سوار رابه ثبت رسانده است.
 
وی افزود: بیشترین فوتی در ماه‌های خرداد با 13، اردیبهشت با 6، و فروردین با 5 مورد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

عباسی تصریح کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوار‌ها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 31 تا 40 سال با آمار 8 (34 درصد) فوتی است و بعد از آن گروه سنی 11 تا 20 سال با 6 (25 درصد) فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به فوت تعداد 13 نفر (54 درصد) از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی افزود:تعداد 23 نفر راننده موتور و یک نفر هم سرنشین موتور هستند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سه ماهه سالجاری بوده که امید می‌رود موتور سواران با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی، عدم حمل مسافران و ترک نشینان خارج از ظرفیت و حرکات نمایشی و حمل بار غیر متعارف شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان