مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خبر داد

آموزش دفاع مقدس؛ نیازمند بومی‌سازی/ برگزاری ۳۷ کارگاه آموزشی

سرهنگ یارمحمدی از برگزاری ۳۷ کارگاه در استان‌های مختلف ایران برای آموزش معلمان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: انتقال آموزه‌های دفاع مقدس به بومی‌سازی نیاز دارد.

آموزش دفاع مقدس؛ نیازمند بومی‌سازی/ برگزاری 37 کارگاه آموزشی

احمد یارمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری کارگاه‌های آموزشی دفاع مقدس در استان‌های مختلف ایران خبر داد و افزود: بخش آموزش، یکی از بخش‌های فعال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است. ما روی آموزش طلاب، کارکنان دولت، دانشجویان و مهم‌تر از همه دانش‌آموزان متمرکز شده‌ایم. اما لازمه آموزش محصلان، این است که در گام نخست معلمان آنها آموزش ببینند و با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: ادارات کل ما در استان‌های مختلف با آموزش و پرورش تعامل برقرار کرده و به آموزش معلمان پرداخته‌اند. 6 کارگاه آموزش در تهران و مرکز بنیاد و 31 کارگاه دیگر در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

یارمحمدی، هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را آشنایی معلمان با آموزه‌های دفاع مقدس و همچنین بسته‌های آموزشی و کارکرد آن دانست و افزود: ما در بخش آموزش بنیاد حفظ و نشر به این نتیجه رسیدیم که باید بسته‌های دیداری و نوشتاری و گفتاری طراحی کنیم و در اختیار مدارس بگذاریم. این بسته‌ها بر اساس کتاب‌های درسی تالیف شده‌اند و از این متون تغذیه می‌کنند. یعنی همکاران ما در بنیاد کتاب‌های درسی را ورق زدند و محتوایشان را به خوبی بررسی کردند؛ حالا یا در این کتاب‌ها به مواردی اشاره شده بود که ما فیلم و داستان و پویانمایی مرتبط با آن داشتیم و می‌توانستیم آنها را در اختیار مدارس بگذاریم یا باید براساس موضوعات مطرح شده در کتاب، بسته‌های مرتبط تولید می‌کردیم و در اختیار دانش‌آموزان می‌گذاشتیم.

مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ضرورت بومی‌سازی اشاره و بیان کرد: ما کتاب‌های درسی را مطالعه کردیم تا ببینیم بر اساس محتوای این کتاب‌ها، چگونه می‌توانیم از ظرفیت‌های خود بهره ببریم و بسته‌هایی را به صورت مکمل در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. از سوی دیگر در حال برگزاری کارگاه‌هایی در سراسر کشور هستیم تا معلمان را با آموزه‌های دفاع مقدس و الگوهای بومی آشنا کنیم. برای مثال وقتی در کتاب به حسین فهمیده اشاره شده معلم می‌تواند دانش‌آموز دیگری را که هم استانی اوست، جایگزین کند تا بچه‌ها احساس همذات پنداری بیشتری کرده و درک و دریافت بهتری از کتاب و بسته آموزشی داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان