در پی بحران اخیر برق؛

وزیر برق عراق برکنار شد

در ادامه بحران برق در عراق و اعتراضات مردمی، &#۰۳۹;حیدر العبادی&#۰۳۹; نخست وزیر جمهوری عراق، &#۰۳۹;قاسم الفهداوی&#۰۳۹; وزیر برق عراق را تا اطلاع ثانوی از کار معلق کرد.

وزیر برق عراق برکنار شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این تصمیم در پی اوضاع نامناسب برق و عدم بهبود آن و تا زمان تکمیل تحقیقات اتخاذ شده است.
در این بیانیه به جزییات بیشتر و یا جایگزین احتمالی الفهداوی اشاره نشده است.
وی از سال 2014 وزیر برق و بین سال های 2003 تا 2013 استاندار الانبار بوده است. 
این اقدام حیدرالعبادی دو روز پس از هشدار نماینده مرجعیت عالی عراق نسبت به ادامه وضعیت کنونی و تاکید بر ضرورت رفع هر چه زودتر مشکلات مردم صورت می گیرد.
تظاهرات اعتراضی مردم عراق علیه فساد دولتی و ضعف خدمات عمومی بویژه خاموشی های طولانی مدت برق، کمی آبی، مشکل اشتغال از اواسط تیرماه ابتدا در شهر بصره درجنوب عراق آغاز و بسرعت به استان های مرکزی و جنوبی و از جمله بغداد پایتخت این کشور سرایت کرد. 
این اعتراضات که به مدت دو هفته ادامه داشت و بعضا به درگیری و خشونت هایی نیز انجامید و طی آنها دو نفر کشته و دهها تن از معترضان و نیروهای امنیتی زخمی شدند، اواسط هفته گذشته موقتا متوقف و روز جمعه دوباره برگزار شد. 
معترضان در بغداد و شهرهای بصره، کربلا، نجف، ذی قار، ناصریه، دیاله و میسان با سردادن شعارهای مختلف خواستار پاسخگویی هر چه زودتر دولت مرکزی و دولت های محلی (شوراهای استانی) به خواسته های خود در زمینه تامین خدمات ضروری شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر