ماهان شبکه ایرانیان

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

شهردار تهران: مخالف تحقیق و تفحص از شهرداری نیستم/ تبعیت از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

اولین نشست خبری شهردار تهران با اصحاب رسانه امروز صبح در محل سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.

شهردار تهران: مخالف تحقیق و تفحص از شهرداری نیستم/ تبعیت از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سیدمحمدعلی افشانی، شهردار تهران در نخستین نشست خبری خود گفت: رسانه ها نقش آگاهی بخشی و هدایت گری در جامعه دارند و در صورتی که رابطه ای منطقی و دوستانه بین مسئولان و رسانه ها برقرار باشد مسئولان آگاهی کافی از خواسته ها و نیازهای مردم خواهند داشت .اصحاب رسانه نمایندگان واقعی افکار عمومی هستند و با توجه به ارتباط تنگاتنگ اقشار مختلف مردم با رسانه‌ها می‌توانند خواسته‌ها و نیازهای جامعه را به مسئولان منتقل کنند و مسئولان بر اساس آن  برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندم باهم به این گفت و گو کنیم به گونه ای که چگونه آینده تهران را بهتر از آنچه امروز هست تا قدم هایی برای بهبود وضعیت تهران برداریم. برنامه من که شما هم دیدید و شنیدید، شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر و این برنامه بر اساس آخرین دستاوردهای علمی در حوزه شهرسازی در پییشرفته ترین کشورهای دنیا تدوین شده است و بر اساس تجربه های ارزشمند کشور شکل گرفته است. به همین دلیل من در حین برنامه و یا پاسخ به پرسشی از شما مشخصاتی از این برنامه خواهم گفت.

شهردار تهران اضافه کرد: ارتقای کیفیت زندگی مردم و دیگری رضایت مندی شهروندان و بنابراین از اول تا آخر برنامه همه فصولی که ما دنبال می کنیم در بخش های مختلف اعم از اجتماعی و فرهنگی و حمل و نقل و محیط زیست و عمران با این هدف است که چه کنیم تا زندگی مردم بهتر از این شود و برای شهروندان رضایت مندی ایجاد کند.

افشانی با اشاره به 4اصول مدیریتی خود اظهار کرد: مشارکت به عنوان مهمترین اصل من است. معتقدم تا زمانی که مردم در امور زندگی خود مشارکت نداشته باشند امکان موفقیت برنامه ها و خدمت‌رسانی به مردم وجود نخواهد داشت. بنابراین لازمه هر گونه توسعه‌ای مشارکت است. این مشارکت با اعتماد مردم به مدیران شهری حاصل می شود.

شهردار تهران ادامه داد: مساله بعدی حاکمیت قانون و اجرای بدون تبعیض آن برای همه است. همه مسئولان به این امر باید پایبند باشند. عدالت باید برای طبقات ضعیف جامعه نفع داشته باشد چرا که طبقات فرادست از ظرفیت هایی استفاده می کنند که عدالت را ممکن است زیر سوال ببرد. مساله بعدی شفافیت است یعنی دسترسی همه مردم به اطلاعات حوزه شهرداری. همه مردم باید اطلاعات دقیقی داشته باشند تا بدانند منابع در شهرداری چگونه هزینه می وشد و چه تصمیماتی گرفته می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه مساله چهارم پاسخگویی است و  همه مدیران مختلف شهرداری موظف به پاسخگویی به همه شهروندان به خصوص رسانه ها هستند، گفت: باید بپذیریم که نقد اصحاب رسانه برای ما نعمت است و باید از آن استقبال کنیم. مساله بعدی که بسیار اهیمت دارد این است که ما در شهری زندیگ می کنیم که در آن زیست دو گانه وجود دارد محلات محروم و محلات برخوردار. یکی از برنامه های من کاهش فاصله بین محلات محروم و برخوردار است و این را به عنوان تبعیض مثبت می بینم. یعنی ما به مناطق محروم اولویت بدهیم در تخصیص منابع و پروژه هایی که تعریف می کنیم تا این فاصله کمتر شود. یکی از مهمترین برنامه ها کاهش آسیب های اجتماعی در این راستا است.

وی با اشاره به تکدی‌گری در شهر تهران اظهار کرد: در سطح شهر تهران متاسفانه تکدی گری عارضه ای است که هر بیننده ای را ناراحت می کنند و اگر مسافران آن را ببینند برازنده شهر تهران نیست من امیدوارم با کمک هم این مشکل را بتوانیم حل کنیم و تا سال بعد این مساله ‌در سطح شهرمان به جایی برسیم که تکدی گری نداشته باشیم.‌در این زمینه هماهنگی شده و خوشبختانه استانداری هم پای کار هستند و نهادهای خدمات رسان مانند بهزیستی و کمیته امداد نقش ‌خود را ایفا می کنند نیروی انتظامی و دادگستری هم در تقسیم کارها هستند تا به این هدف برسیم.

70درصد متکدیان تهران، ایرانی نیستند

وی ادامه داد: از مجموع متکدیان سطح شهر تهران 70 درصد خارجی و 30 درصد ایرانی هستند و ده درصد آنها تهرانی هستند در واقع ‌‌90 درصد متکدیان تهرانی نیستند و از کشورهای دیگر هم آمده اند.‌موضوع بعدی اعتیاد است که یکی از آسیب های جدی جامعه و جزو اولویت‌های ما است که با توجه به نقش وزارت ‌کشور و وزیر کشور و استانداری های شهرهای مختلف این را جدی دنبال خواهیم کرد. 56 درصد از معتادان تهران از ‌شهرهای دیگری هستند و قرار است اینها را به شهرهای خود برگردانیم تا در این زمینه چهره شهر بهتر از قبل شود. ‌‌مردم ما به شادی نیازمندند و مردم باید احساس کنند که می توانند با هزینه اندک شاد زندگی کنند و این از وظایف ماست .

به گفته شهردار تهران بخش قابل ملاحظه ای از ساختمان های شهر با زلزله بالای 6 ریشتر فرو می ریزد و شهرداری برنامه دارد که مدیریت بحران را ساماندهی کند تا اگر حادثه ای روی داد آمادگی لازم باشد و در عین حال برای مقاوم سازی و ‌نوسازی بافت های فرسوده نیز تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه باید شناسنامه ساختمان‌ها موجود باشد که در مواقع بحرانی از آن‌ها استفاده شود، گفت: باید از امکانات هوایی در شرایط بحرانی استفاده کنیم. مساله دیگر سیل است با توجه به تغییر شرایط اقلیمی ممکن با سیل های ‌مهمی رو برو بشویم و بارندگی بالای 200 میلی‌متر داشته باشیم به همین دلیل به ‌معاونین مربوطه دستور داده‌ام که وضعیت شهر را در مقابل بحران‌های حاصل از سیلاب بررسی کنند. ‌

او در ارتباط با آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی نیز تاکید کرد: موضوع بعدی که بسیار حائز اهمیت است آلودگی هوا و حمل و نقل و عمومی است که همه با آن رو برو هستیم به همین دلیل ‌جزو اولویت های ماست و قدم های اصلی را در این زمینه بر می داریم که یکی از آنها توسعه خطوط مترو است تا هفته دولت ‌بیش از 50 کیلومتر از مسیر های مترو بهره برداری شود و 70 واگن هم اضافه خواهد شد. مهمترین برنامه ما ساخت و تولید ‌‌630 واگن است که کار بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است و مراحل مختلف آن انجام شده است در مناقصه 11 شرکت ‌اروپایی هم حضور داشتند البته نهایتا سه شرکت اسناد را تحویل دادند وبرنده شدند و شرکت واگن سازی تهران با مشارکت یک ‌شرکت چینی برنده شده و به زودی تولید آنها شروع شده است. ‌فرق این قرارداد با قرارداد قبلی این است که قیمت امروز محصولات بهتر از قبلی است. ما به طور کامل در آینده خواهیم توانست واگن‌ها را در داخل بسازیم.

شهردار تهران درباره حفظ و صیانت از باغات و سرانجام مصوبه موسوم به برج_باغ نیز گفت: موضوع بعدی که به شخصه پیگیر آن هستم. این است که در دوره مدیریت من هیچ جایی تغییر کاربری داده نخواهد شد و آن ‌مصوبه شورای شهر درباره برج باغ‌ها را اجرا می کنیم با توجه به نیاز مبرم شهر به فضای سبز هیچ تغییر کاربری رخ نخواهد ‌داد. ‌جلسه‌ای با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام داشتم تا باغ های تحت اداره آنها در اختیار ما باشد تا از ساخت و ساز در ‌آن جلوگیری شویم و تعدادی از این باغ ها تبدیل به فضای سبز برای مردم شود. ‌

افشانی در بخش دیگری از سخنانش به نوسازی حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: 3 هزار اتوبوس در ‌تهران باید نوسازی شوند و مساله بعدی موتورسیکلت‌ها است که با مشارکت برخی ‌نهادها و مالکان موتورها برقی خواهند شد.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر فسادخیزی شهرداری تهران نیز گفت: کدام نظرسنجی گفته که در این دو ماه فساد زیاد شده است؟  ما هر چه می‌گوییم باید مبنای علمی و قابل استناد داشته باشد. در این دوره مدیریتی مهمترین اولویت من مبارزه با فساد است و انتظار توسعه با فساد مثل انتظار باران منهای ابر است. در جامعه ای که فساد وجود دارد هرگز روی توسعه را نخواهیم داد به همین دلیل به دنبال مبارزه با فساد هستیم. اولین برنامه استقرار ابرسیستم است. شهرداری یک نهاد خدماتی بزرگ است و نمی توان در عرض مدت کوتاه تغییرات بنیادی ایجاد کرد اشتباه است. این نیاز به فرایند طولانی دارد تا سیستمی ایجاد شود که ارتباطی بین ذی نفعان شفاف شود. آزادی عمل برای نقد همه مدیران وجود داشته است. ما باید سه ماهه نظرسنجی و پایش کنیم. مطمئن باشید این دوره دوره مبارزه با فساد است علت این که برخی نقدهای با مبنای غیرواقعی کردند به دلیل نگرانی از مبارزه با فساد است.

با تحقیق و تفحص مخالف نیستم

افشانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره این که گفته می شود شما مخالف تحقیق و تفحص از شهرداری هستید گفت: من هیچ مخالفتی با تحقیق و تفحص از گذشته ندارم حتی استقبال می‌کنم و ازتفحص از دوره خودم هم استقبال می‌کنم و مبنای من حاکمیت قانون است.کسانی که این سخنان را می گویند خوب است تماسی بگیرند و حداقل سوال کنند و بعد اعلام کنند.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان در شهرداری پرسید که او گفت: از دیروز لیست کامل بازنشستگان را گرفتم و  به دنبال اجرای آن هستم. این قانون خوب است و باعث چرخش نخبگان می شود. از پنجشنبه گفته‌ام که لیست را تهیه کنند و از فردا آن را اجرا خواهم کرد.

او درواکنش به شایعاتی درباره انتصابتش در شهرداری تهران نیز گفت: انتصابات در شهرداری بر مبنای دانش، تحصیلات دانشگاهی،تجربه عملی، توان اجرایی و از همه مهمتر سلامت آن فرد در مسائل مالی است. من به معاونت نیروی انسانی توصیه کرده‌ام که رزومه افراد جدید و قدیم را بگذارد تا مردم بتوانند مقایسه کنند.

افشانی با بیان اینکه ورود به  عرصه فساد هزینه های سنگینی خواهد داشت و با کمال میل این هزینه  را می‌دهم،ادامه داد: در این دوره که وضعیت درآمدی ما ممکن است کم باشد ما برای کسب درآمد از هر روشی استفاده نخواهیم کرد. طرح جامع مبنای عمل ماست و ما به دنبال درآمد پایدار خواهیم بود مثلا اطراف دریاچه چیتگر مجموعه های توریستی ایجاد خواهد شد که درآمدهایی برای شهرداری ایجاد خواهد کرد شبیه این طرح‌ها در جاهای دیگر اجرا خواهد شد و تقاضاهایی برای اجرای طرح های تفریحی وجود دارد. تمام تلاش من استفاده از راه‌هایی است که مجبور به شهرفروشی نشویم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاردیگری درباره علت استفاده نکردن از نمایشگاه شهر آفتاب گفت: این نکته بسیار درستی است و مدیریت نمایشگاه و مجموعه نمایشگاهی بایستی به این نکته توجه کنند که یکی از دلایل آلودگی ترافیک سنگین شهر است و بنابراین ما پیگیری می کنیم نمایشگاه‌ها به بیرون از شهر منتقل شوند البته آنها بهانه هایی دارند که نمایشگاه مسائل ومشکلاتی دارد که امیدوارم برطرف شود. لازمه این کار هماهنگی تمامی دستگاه هاست تا مشکلات برطرف شود. اگر مشکل خاصی باشد حتما در میان خواهم گذاشت.  

با متخلفان ساخت وساز مقابله خواهیم کرد

شهردار تهران در پاسخ به سوالی نیز اظهارکرد: بدهی شهرداری بسیار بالااست و بیش از 50 هزار میلیارد تومان است که 22700 هزار میلیارد تومان آن بدهی بانکی است هر ماه سود بالایی به آن اضافه می شود. دوم بدهی ما به پیمانکاران و مالکان خانه‌هایی است که در مسیر طرح ها بوده اند که بالای 30 هزار میلیارد تومان است. برخی پیمانکاران کار را متوقف کرده اند.

او درباره بازنشستگی خود بر مبنای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نیز اظهار کرد: درباره بازنشستگی مبنای من قانون است و من هم تابع قانون هستم  و تفسیری که شورای نگهبان می کند با این حال من فکر می‌کنم در این زمینه مشکلی ندارم.

افشانی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فشارها برای جلوگیری از شفافیت شهرداری گفت: یکی از مشکلات من با آنها که در این زمینه حرف می زنند نداشتن صداقت است، اخلاص و صداقت بزرگترین سرمایه آدمی است و من در تمام زندگی سعی می کنم به خصوص با اصحاب رسانه جز صداقت و راستی چیزی نگویم. من علاقه ندارم به بحث های یک شخص بپردازیم. اما چون این در شبکه های مجازی بحث شد و این طور وانمود شد که فشاری وجود داشت اما شیرازی(رییس برکنارشده سازمان بازرسی شهردار تهران) تجربه ای در شهرسازی نداشت و امور شهرسازی را نمی شناخت و نمی توانست بازرسی دقیقی از این بخش انجام دهد. یکی از اشکلات ما در انتصابات این است. من کسی را منصوب کرده‌ام که بیش از 30 سال در همین مناصب مشغول بود و دوره های جامع و کامل دیده بود و رشته اش فوق لیسانس در این زمینه بوده است.  من به شیرازی گفتم بنا دارم از شما در جای دیگری استفاده کنم ایشان چند روز فرصت خواست و بعد در گفت‌وگو با رسانه‌ها استعفایی را منتشر کرد که دو روز قبل نوشته است و گفته که با فشار شهردار این کار را کرده است.

شهردار تهران همچنین در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین درباره تخلفات کمیسیون‌های ماده 5و 100 گفت: منبای ما طرح جامع تفصیلی است اما قانون گذار کمیسیون ماده 5 را تعریف کرد.در این زمینه اگر تخلفی صورت گرفته باشد مطمئن باشید که با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره توجه به اقشار ضعیف جامعه در مدیریت شهری و رشد حاشیه‌نشینی گفت: مساله حاشیه نشینی معضلی است که به دلایل تغییرات اقلیمی و کوچ مردم از شهرهای مختلف به تهران به وجود آمده است. همواره جاذبه ای در شهرهای بزرگ برای کسب درآمد وجود دارد به همین دلیل هر چه تلاش کنیم باز عده ای خواهند آمد. ما باید بتوانیم برنامه های خود را در این زمینه داشته باشیم. ما باید سکونت گاه‌های غیر رسمی را ساماندهی کنیم و تا جایی که ممکن از افزایش حاشیه نشینی ممانعت کنیم و در این زمینه هماهنگی ها صورت گرفته است. که اگر کسی از استانی آمده و درآمد نداشته باید در آن استان برایش شغل و درآمدی فراهم شود. اما این سوال را در سال های آینده هم خواهید پرسید و مشکلی نیست که به این زودی ها حل شود و حداقل ده سال زمان می خواهد تا با هماهنگی همه نهادها بتوانیم آن را حل کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر بدهی‌های شهرداری و دولت به یکدیگر نیز تاکید کرد: بدهی های شهرداری را توضیح دادم اما این که پیمانکاران جلوی شهرداری تجمع می کنند من به آنها پیغام دادم که با تجمع مشکل ایجاد می شود و جلوی سرمایه‌گذاری در شهر گرفته می‌شود.من قول دادم مطالبات آنها را پیگیری می کنم. طلب پیمانکاران جزئی در حال پرداخت است. درآمد ما هر ماه حدود 650 میلیارد تومان است که حقوق و خدمات شهری را کفاف می دهد و هم اکنون سر به سر هستیم اما تلاش داریم که این درآمد بیشتر شود

من  طلب شهرداری از دولت را هم در کابینه مطرح کردم دولت نظر موافقی نداشت و جلسه ای هفته قبل با وزرای مرتبط و نوبخت داشتیم و قرار شد که کمیته‌ای این طلب‌ها را نهایی کنند. امسال در قانون بودجه خوشبختانه 1 هزار میلیارد تومان برای تهاتر طلب‌ها در نظر گرفته شده است البته این قطعی نیست و بعد از نهایی شدن تهاتر خواهیم کرد.

او درباره محله‌محوری نیز گفت: برنامه ما دو سطح دارد یکی در سطح شهر و دیگری در سطح کلان. مثلا ترافیک تهران را نمی توان بدون در نظر گرفتن پیرامون شهر در نظر گرفت. اما در سطح بعد محله های شهر است که شهر زیست پذیر را در قالب همین مشارکت  شهروندان در محلات می توان دید. مثلا ایمنی شهر در محلات را باید در محله محوری دید. شهر تهران دارای تنوع فرهنگی بالایی است و باید سیاست‌ها را با مشارکت مردم و ایجاد همگرایی بین محلات باشد. شهر از نظر زیستی مشکلاتی دارد که بر مبنای محوریت محله ها باید آن را حل کرد و بودجه ها را بر مبنای محلات توزیع کرد.

وی بااشاره به وجود 3هزار و 268هکتار بافت فرسوده گفت: بافت فرسوده فقط 5درصد از مساحت شهر تهران است اما 15درصد جمعیت تهران در آن ساکن هستند. اگر فردا زلزله بیاید همه زیر آوار خواهند ماند. ما در این زمینه اقدامات مفیدی را شروع کرده ایم و رویکرد ما از نوسازی ساختمان به توسعه محله و مشارکت مردم در تدوین و اجرای برنامه های محله‌ها است.

افشانی با بیان اینکه نیم درصد از اعتبارات ما باید به کتابخانه ها اختصاص یابد، گفت: در این زمینه جلساتی با وزیر ارشاد و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور داشته‌ایم که کتابخانه در محلات محروم بسازیم و نیز شرکت های دانش بنیان را به این محلات ببریم و وقتی محصولاتشان تجاری سازی شد هزینه‌های خود را از آن جا دربیاوریم. با توجه به منابع محدود ما و شرایط سیستم بانکی و بدهی هایمان رغبت پیمانکاران برای طرح‌های جدید کم باشد اما برای این که این را حل کنیم با تمام کسانی که مرتبط بودند جلسه داشتیم که یکی از آنها قرارگاه خاتم بود. با مدیران بانک ها جلسه گذاشتیم تا مشکلات خود را برطرف کنیم. ما پروژه ها را اولویت بندی کرده‌ایم.ما هر فصل افتتاح‌هایی خواهیم داشت اما به مرور این افتتاح ها بیشتر شود. ما امیدوارم تا سال آینده 50 کیلومتر به خطوط مترو اضافه شود.

تیتر منفی نزنید

وی خطاب به اصحاب رسانه‌ نیز گفت: اگر روزنامه ها را وقتی باز می کنیم تیترها منفی باشد این باعث کسلی مردم می شود اگر مایوس کننده باشد مردم در اداره امور خودشان مشارکت نخواهند کرد شما هم امید بدهید تا فرزندان ما مثبت بیندیشند اگر مدام منفی بافی کنیم کودکانمان ذهنشان منفی خواهد شد. شما ما را نقد کنید و برای اداره شهر پیشنهاد دهید تا کار بهتر پیش برود. من دست نیاز به رسانه ها دراز می‌کنم و از آنها می‌خواهم در کنار ما باشند تا با فساد مبارزه کنیم و نشاط و شادی در جامعه ایجاد کنیم . ما هم در کنار شما خواهیم بود.

افشانی پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مبارزه با فساد و افزایش نیروهای شهرداری علی رغم دستورات قانونی گفت: هر کسی هر فسادی انجام داده باشد با او برخورد خواهد شد اما برای مقابله با فساد باید مستنداتی باشد تا به مراجع قضایی داده شود و آن جرم اثبات شود تا حکم صادر و ابلاغ شود. برخی مسائلی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می شود فقط حدس و گمان است و من قصد ندارم وارد این فضاها شوم. بسیاری از این مسائل واقعیت نداشت. برخی تعمد به دروغ سازی دارند. ما نباید فکر کنیم این مسائل الان مطرح می شود در گذشته هم مطرح شده است. در هر پروژه ای مباحثی وجود داشته باشد آن را بررسی خواهیم کرد اینها لزوما به مفهوم فساد نیست و فقط برخی تخلفاتی است که باید آن را بررسی کنیم. برای این که جلوی پیشروی منفعت طلبان و فرصت‌طلبان را بگیریم تمام ارتفاعات را درخت کاری خواهیم کرد با وزارت نیرو در این زمینه هماهنگی کرده‌ایم و هم اکنون در حال آماده سازی هستیم تا کل مسیرها درخت کاری شود . وقتی گفته می‌شود تهران هویت شهری دارد البرز بخشی از هویت شهری تهران است که اگر ساختمان شود بخشی از هویت ایران خدشه‌دار می شود ما می‌خواهیم ارتفاعات حالت طبیعی خود را داشته باشد این کار بسیار مهمی است و من از رسانه ها انتظار دارم در برابر کسانی که می خواهند جلوی آن را بگیرند مقاومت کنند و به ما کمک کنند.

شهردار تهران در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی  درباره واریز فیش ها و اضافه کاری های میلیونی و حضور خویشاوندان و انتصابات فامیلی  و همچنین ادعای نفوذ فرد به ظاهر امنیتی به دفتر شهردار تهران گفت:من نگفته‌ام که مطلقا پاسخ نمی‌دهم بلکه گفتم وارد حاشیه ها نمی‌شوم ومن برای رسانه ها بالاترین حرمت را قائل هستم. عده ای تعمدا می‌خواهند من را وارد حاشیه کنند و من وارد اینها نمی‌شوم. اگر ببینم فسادی واقعی و قابل بررسی است آن را به مدیران ارجاع می‌دهم. با پیگیری‌های من فرد نفوذی بازداشت شد و حتی یک دقیقه هم در دفتر من حضور نداشت.

وی ادامه داد: من مسئولیت‌های متعددی داشته‌ام و در تمام دوره خدمت خود یک مورد از آشنایان استفاده نکرده‌ام و نخواهم کرد. اینها هم که می نویسند می دانند که این طور است. اگر موردی بود بررسی می کنم اگر فردی صلاحیت های لازم داشت از نظر من تصدی آن مسئولیت منعی ندارد اما به صرف آشنایی و روابط کسی را در مسئولیت نخواهم گذاشت.

افشانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره رابطه دولت و شهرداری گفت:با توجه به ارتباطات خوبی که با دولت دارم امیدوارم از منابع دولتی کمک خوبی بگیرم همان طور که شما هم احتمالا اطلاع دارید ردیف بودجه‌ای به نام انتشاراوراق مشارکت است که سهم شهرداری از 5 هزار میلیارد تومان حدود 4 هزار میلیارد تومان است که 2 هزار میلیارد تومان  آن اجازه انتشار یافته است. امیدوارم بتوانیم 2 هزار میلیارد تومان باقی مانده را منتشر کنیم. امسال هم تاکنون 500 میلیارد تومان از این بخش برای نوسازی اتوبوس های شهری بوده است.

در تخصیص اعتبارات هم با توجه به کمبود منابع باز هم دولت 80 درصد اعتبار را تخصیص داده است.  شخص آقای رئیس جمهور عنایت خاصی به مسائل شهرداری دارد.ریس جمهور معتقد است که دولت و شهرداری به هم نیاز دارند. مقام معظم رهبری بر حل مشکلات حاشیه نشینی و نیز مبارزه با کوه خواری عنایت ویژه دارند و ما دلگرم به این حمایت‌ها هستیم. ما جلسات دیگری با مسئولان سپاه و سایر مسئولان مرتبط داشته‌ایم که برای بحث هایی مثل سلامت و سایر مسائل شهری همکاری‌های مشترک داشته باشیم. مثلا خواسته‌ایم سوله‌هایی که در شهر هست را به شهرداری واگذار کنند. من تصمیم دارم با تمام نقش آفرینان حوزه شهری همکاری کنیم تا مشکلات و مسائل شهر حل شود.

شهردار در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این که 454 از مدیران ارشد شهرداری خانه نشین شده اند و آیا نمی‌توان از تجربه آنها استفاده کرد، گفت: این مداری که امروز مدیران کشور بر اساس آن می چرخند باید اصلاح شود و آنچه امروز می بینید پاسخی به رفتارگذشته است چون نفرت، نفرت تولید می کند و محبت محبت. این که فکر کنیم مدیران قبلی حتما باید بروند درست نیست البته چرخش مدیران باید ایجاد شود و تجربه قبلی ها باید مورد استفاده قرار گیرد. باید بر مبنای توانایی اشخاص مدیریت ها انتخاب شوند. هر کسی باید سر جای خود قرار گیرد، نمی شود کسی مشخصاتی نداشته باشد و در سمتی قرار گیرد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مصرف آب برای فضای سبز تهران گفت: همان طور که فرمودید در شرایط تغییر اقلیم هستیم و طبق پیش بینی همه صاحب نظران این مشکلات ادامه خواهد یافت . ما باید به دنبال منابع آب پایدار باشیم که مهمترین آن استفاده از پسآب است. همین طور استفاده از پوشش گیاهی که به آب کمتر نیاز دارد. یکی از برنامه های من هوشمندسازی شهر است که بخشی از آن هوشمندسازی آبیاری فضای سبز شهری است.

افشانی، شهردار تهران در پاسخ سوالی درباره ضوابط شهرداری در انتصابات و استفاده از نیروهای جوان گفت: در شرایط فعلی که با استعدادترین فرزندان ما از بهترین دانشگاه ها فرصتی ندارند و باید کشور را ترک می کنند ما نباید به این فضا دامن بزنیم. اما من اعلام کرده ام تنها کسانی می توانند وارد شهرداری شوند که دارای ضوابط یا باتجربه باشند.  من اعلام کرده‌ام که باید انتصابات را متوقف کنیم تا بر اساس ضوابط قانونی منصوب شوند. تا وقتی من پشت میز هستم همه مدیران خود را بر اساس ضوابط انتخاب خواهم کرد و هیچ کسی را با رابطه وارد نخواهم کرد.

افشانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر برخورد برخی مسئولان شهری با خبرنگاران و چگونگی تامین بودجه گفت: تجربه‌های گذشته می‌تواند منجر به اصلاح روندها شوند. موانع سرمایه گذاری باید از بین بروند.به موضوع اردوگاه باهنر به طور درست ورود پیدا خواهیم کرد. صرفه‌جویی در آب از اولویت‌های ما است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان