ماهان شبکه ایرانیان

دیدار مقام‌های ‌"روسیه وآمریکا" افزایش می یابد

تعداد دیدارهای مقام های مسکو و واشنگتن در شرایطی که روابط روسیه و آمریکا بر سر مسایل متعدد در نقاط مختلف جهان و تفاوت دیدگاه ها همچنان پرتنش است، در حال افزایش می باشد تا شاید برخی از گره های کور موجود در مسیر توسعه روابط دو کشور باز شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، در شرایط کنونی موضوع چند دیدار مهم ازجمله دیدار مجدد روسای جمهوری روسیه و آمریکا، سفر دوباره جان بولتون به روسیه و دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا مطرح است.
**امکان دیدار پوتین و ترامپ تا پایان امسال
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرده که برای دیدار با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در واشنگتن یا مسکو آماده است.
پوتین که در جمع خبرنگاران در ژوهانسبورگ سخن می گفت، علت اهمیت مذاکرات سران روسیه و آمریکا را حل و فصل مسائل مهم جهانی خواند.
رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه درباره مسائل مهمی همچون برجام نمی توان با تلفن گفت وگو کرد، اظهار داشت که نیاز به دیدار با ترامپ و گفت وگو با وی وجود دارد.
پوتین در حالی این سخنان را بیان کرد که روسای جمهوری روسیه و آمریکا دو هفته پیش از آن در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار کردند.
در عین حال، یوری اوشاکوف دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که احتمال دارد سران روسیه و آمریکا در حاشیه اجلاس گروه بیست کشور صنعتی (جی 20) در آرژانتین یا اجلاس های دیگر بین المللی دیدار کنند.
دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه آمریکا پس از دیدار سران دو کشور در هلسینکی در نامه جدیدی خواستار دیدار مجدد دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین شده است، افزود: مقدمات این دیدار هنوز فراهم نشده است.
به گفته این مقام کاخ کرملین، جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا چند روز پس از اجلاس هلسینکی این نامه را به روسیه تسلیم کرده است.

**جان بولتون به روسیه سفر می کند
از سوی دیگر و به تازگی سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه از برنامه سفر جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا به روسیه خبر داده است.
وی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: این مساله در زمان حاضر مطرح است و امیدواریم جان بولتون تا پایان تابستان جاری با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدار کند.
مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا روز ششم تیر ماه به روسیه سفر کرد و در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، درباره مقدمات دیدار وی با ترامپ گفت وگو کرد.
بولتون در مسکو درخصوص موضوعات مهمی همچون سوریه و ایران نیز گفت وگو کرده بود و این موضوعات در دیدارهای پوتین و ترامپ در دستور کار سران دو کشور قرار داشت.

**روسیه در حال برنامه ریزی برای دیدار لاوروف و پمپئو
سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: دیدار رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با همتای آمریکایی خود در حال برنامه ریزی است.
وی افزود: وزارت خارجه روسیه گزینه هایی را برای دیدار سرگئی لاوروف و مایک پمپئو وزیران خارجه روسیه و آمریکا در (حاشیه) نشست های بین المللی بررسی می کند.
معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه موضوع سفر وزیر خارجه آمریکا به روسیه هنوز مطرح نشده است، اظهار کرد: در زمان حاضر، گزینه ها برای دیدار لاوروف و پمپئو در نشست های بین المللی را بررسی می کنیم.
در مجموع می توان گفت مقامات عالی روسیه و آمریکا در شرایطی دیدارهای خود را افزایش می دهند که روابطشان از سال 2014 و پس از برگزاری همه پرسی در کریمه و الحاق آن به خاک روسیه؛ رو به سردی گذاشت به طوری که آمریکا به کمک متحدان غربی تحریم های سنگین و پیاپی علیه مسکو به اجرا گذاشت.
در سال 2016 نیز دموکرات های آمریکا روسیه را متهم به دخالت در انتخابات آمریکا کردند که منجر به پیروزی دونالد ترامپ شد.
تداوم اختلاف ها در دوسال گذشته روابط دیپلماتیک دو کشور را به پایین ترین سطح تنزل داده است و دو طرف کنسولگری های یکدیگر را تعطیل و حدود 60 دیپلمات هم را از کشورشان اخراج کرده اند.
به نظر می رسد سران دو کشور برای خروج از این وضعیت و نیز گفت وگو درباره مسائل دارای اولویت برای مسکو و واشنگتن تلاش می کنند اما موانع بزرگ در این مسیر بویژه فعالیت گسترده محافل ضدروسی بویژه در اردوگاه دمکرات ها، امکان نزدیکی و همکاری دو کشور را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان