مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با میزان:

۲۱ نفر از خرداد تا مرداد در دریا غرق شد‌ه‌اند/ ۴۳ درصد از غرق شدگان بومی هستند/۲۱ تا ۳۰ سال، بیشترین سن غرق شدگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: از اول خرداد تا ششم مرداد ماه سالجاری تعداد ۲۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان باختند.

21 نفر از خرداد تا مرداد در دریا غرق شد‌ه‌اند/  43 درصد از غرق شدگان بومی هستند/21 تا 30 سال، بیشترین سن غرق شدگیعباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اینکه هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آن‌ها بازگشتی خوش ندارند، گفت: از اول خرداد تا ششم مرداد ماه سالجاری تعداد 21 نفر (همگی مرد) بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان باختند.

وی افزود: شهرستان‌های بابلسر با 7، نوشهر با 6، محمود آباد و نور هر کدام با 3، رامسر با 2 مورد به ترتیب بیشترین آمار را داشتند.

عباسی با اشاره به اینکه شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است، اضافه کرد: متاسفانه 43 درصد از غرق شدگان بومی هستند که این رقم در سال گذشته 32 درصد بود.

وی بیشترین سن غرق شدگان را 21 تا 30 سال با 8 مورد، 31 تا 40 را با 7 مورد اعلام و بیان کرد:محل غرق شدگی همه این افراد در خارج از طرح سالمسازی دریا هستند.

عضو شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیگیری‌ها، هشدار و بیان آمار غریق‌ها از سوی خبرگزاری، رسانه ملی و سایت‌های مجازی استان در بیان واقعیت‌های مربوط به دریا اقدام موثری در کاهش این آمار بود که انشاءا.. رسانه‌ها مسائل طرح دریا را همچون گذشته جدی‌تر پیگیری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر