سخنگوی وزارت خارجه ایران؛

امکان گفتگو و تعامل با آمریکای کنونی وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: با آمریکای کنونی و این سیاست ها قطعا امکان گفتگو و تعامل وجود نخواهد داشت و آمریکا نشان داده و می دهد که غیرقابل اعتماد است و طرف مطمئنی برای هیچ کاری نیست.

امکان گفتگو و تعامل با آمریکای کنونی وجود ندارد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره سفر بن علوی به واشنگتن برای میانجیگری بین ایران و آمریکا گفت: من از محتوای مذاکرات و اهداف سفر ایشان به آمریکا اطلاعی ندارم.

قاسمی ادامه داد: روابط ما بطور مستمر و متمادی با عمان روابط خوبی است و در تماس دائم هستیم.

وی درباره تمایل آمریکایی ها برای مذاکره با ایران گفت: ممکن است بخشهایی از آمریکا آرزوهایی را مطرح کنند ولی با توجه به شرایط موجود و ادامه سیاستهای خصمانه آمریکا. شرایطی برای چنین بحثی اصلا وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: با این آمریکا و این سیاستها قطعا امکان گفتگو و تعامل وجود نخواهد داشت و آمریکا نشان داده و می دهد که غیرقابل اعتماد است و طرف مطمئنی برای هیچ کاری نیست.

قاسمی همچنین درباره بسته پیشنهادی 1+4 به ایران عنوان کرد: تمایهای رائمی بین ما و اروپایی ها وجود دارد و خوشبینی هایی وجود دارد و در کلیات علائم مثبتی دیده می شود و گامهای رو به جلو برداشته شده و جزییات باقیمانده در مباحثی که بین هیاتهای کارشناسی مطرح است، دنبال می شود.

وی افزود: امیدواریم شرایط نسبتا مطلوب بتواند در زمان مقتضی به انجام برسد و نهایتا بتوانیم در یک دوره جدید از همکاریها و روابط گامهای بلندتری را برای تعمیق روابط با اروپا برداریم.  

این خبر در حال تکمیل است...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان