به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، تریلر فیلمهای جدید مانند تصاویر پسزمینه رسانههای اجتماعی در آغاز بسیاری از کلیپها، در حال حاضر واقعا در جلب توجه و جذب مخاطب خیرهکننده عمل میکنند و احتمالا در آینده حسابشدهتر میشوند.
محققان در کمپانی فیلمسازی "قرن 20 فاکس" یک سیستم یادگیری عمیق ابداع کردهاند که میتواند پیشبینی کند که چه کسانی بر اساس تریلر فیلم، متمایل به دیدن آن فیلم خواهند بود.
به لطف تغذیه این سیستم از صدها تریلر فیلم و سوابق حضور و استقبال مردم از این فیلمها، این سیستم میتواند ارتباط بین عناصر بصری در تریلر مانند رنگها، چهرهها، منظرهها، نورپردازی و عملکرد فیلم را با جمعیت استقبالکننده از فیلم ایجاد کند.
به عنوان مثال، یک تریلر با تعداد زیادی دیالوگ و رنگهای گرم گروه متفاوتی از مردم را نسبت به یک تریلر با رنگهای تند و صحنههای خیرهکننده به سینما میکشاند.
در حالی که فاکس از فیلمهای موجود به عنوان یک معیار استفاده کرد، همچنین در پیشبینی عملکرد فیلمهای آیندهاش موفق شد، چرا که نشانههای بصری در تریلر یک فیلم جدید، یک بینش و پیشبینی در مورد استقبال تماشاگران در چند ماه آینده به هوش مصنوعی میدهد.
این سیستم هوش مصنوعی جدید میتواند به واسطه ساخت تریلرهای جذاب و متناسب با سلیقه عامه، به استودیوهای فیلمسازی در جذب مخاطب و کشاندن اقشار مختلف مردم به تماشای فیلم کمک کند.