وبگاه میلیتاری تایمز:

واشنگتن با حضور نظامی چین در "افغانستان" مشکلی ندارد

میلیتاری تایمز نوشت: تلاش چین برای حضور نظامی در افغانستان،‌ موضوعی نیست که واشنگتن را نگران کنند و این دلیلی است که آمریکا با حضور این کشور در افغانستان مشکلی ندارد.

واشنگتن با حضور نظامی چین در به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، وبگاه میلیتاری تایمز در گزارشی نوشت: شواهدی از حضور نظامی چین و انجام عملیات مشترک گشت‌زنی با نظامیان افغان در نزدیکی مرزهای مشترک دو کشور وجود دارد.  
 
این شواهدی حاکی از تمایل چین به ایفای نقش نظامی در صورت خروج ناتو و آمریکا از افغانستان دارد.  
 
دامنه حضور نظامی چین در افغانستان مشخص نیست و پنتاگون نیز تمایلی به بحث در این مورد و صحبت کردن در مورد جزئیات ندارد.  
 
در ادامه این گزارش آمده است: حضور چین در افغانستان را می‌توان از دو بعد بررسی کرد: اول به موضوع امنیت و ترس چین از فعالیت جنبش اسلامی ترکستان و فعالیت این گروه در جامعه ایغورهای این کشور دارد و دومین موضوع بحث مالی است که چین در معادن و گاز افغانستان در حال فعالیت است.
 
این وبگاه می‌نویسد: در سال 2015 بعد از اینکه طالبان قندوز را اشغال کرد، چین 73 میلیون دلار به نظامیان افغان کمک مالی کرد. همچنین مرزبانان افغانستان در چین آموزش دیدند و دولت چین ادوات نظامی برای نظامیان این کشور فراهم می‌آورد.  
 
میلیتاری‌تایمز نوشت: اما تلاش چین برای حضور نظامی در افغانستان،‌ موضوعی نیست که واشنگتن را نگران کنند و این دلیلی است که آمریکا با حضور این کشور در افغانستان مشکلی ندارد.
 
/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر