ماهان شبکه ایرانیان

رئیس بنیاد مستضعفان:

هدف مهم بنیاد توسعه صادرات است

محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان گفت: رشد صادرات و توسعه بازارهای بین المللی در منطقه و کشورهای مختلف جهان مهم ترین هدف شرکت های بنیاد در افزایش سهم صادراتی این مجموعه است.

هدف مهم بنیاد توسعه صادرات است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سعیدی دوشنبه شب در نشست رئیسان و سفیران نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مدیران بنیاد مستضعفان افزود: شرکت های بنیاد در بخش صادرات فنی و مهندسی، صنعت و معدن، کشاورزی، فن آوری های جدید و انرژی دارای ظرفیت های خوب صادراتی هستند و سفیران می توانند در اجرای پروژه های مهم در کشورهای مختلف جهان، شرکت های وابسته به بنیاد مستضعفان را یاری کنند.
« سید محمد کاظم سجادپور» رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه در این نشست تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال محدود کردن فعالیت های اقتصادی ایران در منطقه و کشورهای مختلف جهان است.
وی یاد آور شد: در این نشست خوشبختانه سفیران با ظرفیت های موجود شرکت های بنیاد مستضعفان آشنا شدند و در این راستا تلاش خواهیم کرد با افزایش فعالیت های اقتصادی و صادرات شرکت های ایرانی دو مساله مهم تعامل سیاست و اقتصاد به نفع مردم ایران تمام شود.
در این نشست سفیران ایران در کشورهای جهان از جمله فیلیپین، کوبا، ونزوئلا، نیجریه، بلاروس، بوسنی، اندونزی و عمان گزارشی از شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری کشورهای محل ماموریت خود ارائه دادند تا شرکت های بنیاد مستضعفان بتوانند با اطلاعات کاملی در این کشورها فعالیت های اقتصادی خود را آغاز کنند.
حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی سفیر ایران در کشور عمان گفت: چندی پیش دولت عمان یک مناقصه ساخت آزاد راه یک میلیارد دلاری را به مناقصه گذاشت و مقامات این کشور به دنبال اجرای این پروژه توسط شرکت های ایرانی هستند و بنیاد می تواند در این پروژه مهم راهسازی وارد شود.
همچنین معاون توسعه صنایع، معادن و کشاورزی ، معاون توسعه ساختمانی و انرژی و مدیرعامل شرکت گسترش معدنی کاوه پارس گزارشی از ظرفیت های برخی از شرکت های بیناد مستضعفان ارائه دادند تا سفیران و رئیسان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران زمینه فعالیت شرکت های بنیاد را در این کشورها فراهم کنند.
در نشست 60 تن از رئیسان و سفیران نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مدیران بنیاد مستضعفان با طرح ها و برنامه های میان مدت و بلند مدت بنیاد مستضعفان آشنا شدند و مقرر شد سفیران کشورمان با همکاری وزارت امورخارجه در نمایندگی خارج از کشور برای توسعه صادرات شرکت های ایرانی در این کشورها همکاری کنند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان