با تصویب مجلس؛

ضوابط مصادره اموال مرتکبان جرایم علیه کودکان و نوجوانان تعیین شد

مجلس شورای اسلامی، ضوابط مصادره اموال مرتکبان جرایم گوناگون علیه کودکان و نوجوانان را تعیین کرد.

ضوابط مصادره اموال مرتکبان جرایم علیه کودکان و نوجوانان تعیین شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز و در ادامه بررسی لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان»، با تصویب ماده 24 این لایحه، ضوابط و مقررات ضبط یا مصادره اموال مرتکبان جرایم علیه کودکان و نوجوانان را تعیین کردند.

بر اساس این ماده «اموال و اشیائی که متعلق به مرتکب بوده و به‌منظور ارتکاب جرائم موضوع این قانون اختصاص یافته و استفاده شده باشد و نیز عواید حاصل از ارتکاب آنها، درصورت موجود بودن، حسب مورد ضبط یا مصادره و در غیر اینصورت، مرتکب یا مرتکبان به تناسب میزان نقش خود علاوه بر مجازاتهای مقرر، به پرداخت جزای نقدی معادل بهای کارشناسی تمام یا بخشی از اموال در هنگام وقوع جرم محکوم میشوند».

همچنین مطابق تبصره این ماده «هرگاه اموال و اشیاء استفاده‌شده موضوع این ماده متعلق به غیر بوده و اثبات شود مالک آنها را برای ارتکاب جرم در اختیار مرتکب قرارداده باشد، معاون جرم محسوب و علاوه بر مجازات مقرر قانونی، اموال مزبور مصادره می‌شود».

مجلس همچنین باتصویب ماده 25 این لایحه مقرر کردند «اعمال مجازاتهای موضوع این قانون، مانع از اجرای مجازات‌های حدود، قصاص و دیات نخواهد بود و در صورتی که در سایر قوانین برای مرتکب جرم موضوع این قانون مجازات شدیدتری مقرر شده باشد، مرتکب به همان مجازات محکوم میشود».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر