۲۰ انیمیشن پیکسار از بدترین تا بهترین (قسمت دوم)

رده‌بندی ۲۰ فیلم کمپانی پیکسار Pixar مانند این است که از شما بخواهند بچه‌های خود را به ترتیب این‌که کدام را بیشتر دوست دارید، رده‌بندی کنید

رده‌بندی 20 فیلم کمپانی پیکسار Pixar مانند این است که از شما بخواهند بچه‌های خود را به ترتیب این‌که کدام را بیشتر دوست دارید، رده‌بندی کنید. هیچ‌کدام از این فیلم‌ها بد نیستند، اما وقتی بیست فیلم در لیست وجود دارد، یکی از آن‌ها باید در رده بیستم قرار بگیرد و یکی در رده اول. فیلم‌های پیکسار مثل هم نیستند، اما همه آن‌ها در زمان خود اثری متفاوت بودند.
20 انیمیشن پیکسار از بدترین تا بهترین (قسمت اول)
13- کوکو (2017) Cocoخانواده همیشه یکی از موضوعات مهم در فیلم‌های پیکسار بوده است، اما هیچ‌وقت به‌اندازه «کوکو» به آن پرداخته نشده است. «کوکو» داستان پسری 12 ساله به نام میگل Miguel (با صدای آنتونی گونزالز Anthony Gonzalez) است که تنها آرزویش در زندگی خوانندگی و نوازندگی است؛ اما متأسفانه خانواده این پسر به خاطر این‌که جد آن‌ها در جوانی، به دنبال حرفه خود در موسیقی رفت و همسر و دخترش را رها کرد، موسیقی را از زندگی‌شان حذف کرده‌اند. «کوکو» میگل را همراه با موسیقی‌‌های سنتی فوق‌العاده به سرزمین مردگان برد و به تصویرسازان ماهر پیکسار این فرصت را داد تا بتوانند دنیایی رؤیایی پر از رنگ را خلق کنند. استودیو پیکسار زمان قابل‌توجهی را صرف تحقیق در مورد فرهنگ و تاریخ مکزیک کرد و همین اطلاعات باعث واقعی‌تر شدن این داستان زیبا در مورد رستگاری و بخشش شده است. جسارت پیکسار برای تجربه موضوعات و سبک‌های جدید قابل‌تحسین است.

12- شگفت‌انگیزان 2 Incredibles 2درست است که داستان این فیلم دقیقاً ادامه ماجراهای فیلم اول آن است، اما در این 14 سالی که از زمان اکران «شگفت‌انگیزان» می‌گذرد، دنیای فیلم و سینما تغییر کرده است. برای مثال فیلم‌ ابرقهرمانی دیگر موضوع جدیدی نیست، بلکه به ژانری تکراری تبدیل شده است. بااین‌حال نسخه اول این فیلم ساخته برد برد Brad Bird الهام‌بخش مجموعه انیمیشن دیگری («من نفرت‌انگیز» Despicable Me) از رقبای پیکسار بوده است. به همین دلیل «شگفت‌انگیزان 2» نمی‌تواند به خلاقیت و نو بودن «شگفت‌انگیزان» در سال 2004 برسد، اما بااین‌وجود، داستانی جالب با صحنه‌های سرگرم‌کننده است. «شگفت‌انگیزان 2»، مانند بسیاری از آثار اخیر پیکسار، کارهای درخشان گذشته این کمپانی را یادآور می‌شود.

11- کمپانی هیولاها (2001) Monsters, Incقرار دادن «کمپانی هیولاها» در هر لیستی بستگی به جواب شما به این سؤال دارد: تا چه حد شوخ‌طبعی بیلی کریستال را تحمل می‌کنید؟ او شخصیت مایک وزافسکی، دوست و همکار سالی دوست‌داشتنی (با صدای جان گودمن) را صداگذاری کرده است. «کمپانی هیولاها» اولین تجربه کارگردانی پیت داکتر Pete Doctor ثابت کرد که ترکیب شخصیت‌های بزرگ‌سال با شخصیت دختربچه‌ای بانمک (بو Boo، با صدای مری گیبز Mary Gibbs که در زمان ساخت فیلم تنها 5 سال داشت) همیشه موفق خواهد بود. ممکن است که غرغرهای مایک گاهی خسته‌کننده شود اما داستان فیلم با ریتم خوبی جلو می‌رود و صحنه آخر و دیدن واکنش سالی واقعاً لذت‌بخش است.

‍10- در جستجوی دوری Finding Doryسیزده سال پس از اکران انیمیشن فوق‌العاده «در جستجوی نمو» Finding Nemo، واکنش طرفداران به فیلم دوم آن قابل پیش‌بینی نبود. بااین‌حال «در جستجوی دوری» بار دیگر به کارگردانی اندرو استنتون Andrew Stanton، به موضوعات مهم فیلم اول آن، خانواده، فقدان و کنار آمدن، در کمدی پراحساسی پرداخته است. عنوان فیلم دوپهلو است، چراکه دوری (با صدای الن دی‌جنرس Ellen DeGeneres) هم به دنبال پدر و مادر خود می‌گردد و هم در تلاش برای رسیدن به درکی از خود است؛ که همین موضوع از عمق موضوع داستان این فیلم خبر می‌دهد. «در جستجوی دوری» مثالی خوبی برای این است که بدانیم دنباله‌های فیلم‌های پیکسار چگونه باید باشند: داستانی احساسی و هوشمند که دامنه معرفی شده در فیلم اول را بدون تغییرات زیادی در شخصیت‌ها، گسترش داده است. یکی از شخصیت‌های جدید داستان هشت‌پای خشنی با صدای اد اونیل Ed O’Neil است که یکی از نکات مثبت «در جستجوی دوری» است؛ اما قلب و روح داستان استتون است که بار دیگر اثری ارزشمند تولید کرده است.9- بالا (2009) Upبله بله می‌دانیم که فکر می‌کنید حق این فیلم جایگاه بالاتری در این لیست است. اولین تصویری که هنگامی‌که به «بالا» فکر می‌کنید به ذهنتان می‌آید چیست؟ بله تصویر شگفت‌انگیز بادکنک‌های رنگارنگی که خانه‌ای را در آسمان بالا می‌برد و شاید سگ بامزه‌ای که به بازی با سنجاب‌ها مشغول بود؛ اما ازنظر فیلم‌نامه، داستان سرگذشت غم‌انگیز کارل و الی، روی فیلم سایه انداخته است. داستان آن‌ها ما را به گریه می‌اندازد، اما باقی فیلم داستان سرگرم‌کننده پسربچه بامزه و سگ کوچکش است. توقع نداریم که کل فیلم به تأثیرگذاری چند صحنه اول آن باشد، اما اگر آن را کنار بگذاریم، فیلم بسیار معمولی‌تر و سطحی‌تر از آن است که به یاد می‌آورید. ببخشید!

8- راتاتویی (2007) Ratatouilleداستان موشی که بهترین سرآشپز پاریس است، با کمک و همراهی ریچارد دریفاس Richard Dreyfuss مهربان با صدای پتن اسوالت Patton Oswalt، در مورد هنر و خلق کردن، هنری‌ترین اثر پیکسار است. ممکن است «راتاتویی» ازنظر بصری به جذابیت انیمیشن‌های دیگر پیکسار نباشد، بااین‌حال بسیار جالب و سرگرم‌کننده است. پس از این‌که این فیلم که داستانی کمدی در مورد هنر، غذا و موش‌هایی در پاریس است، بسیار موفق و برنده جایزه اسکار شد، به نظر می‌رسید که پیکسار در مسیر درستی قرار گرفته است.

7- درون بیرون (2015) Inside Outکسانی که دلشان برای مجموعه تلویزیونی «پارک‌ها و تفریحات» Parks & Rec تنگ شده است، خوشحال باشند چراکه شخصیت شاد و سرزنده ایمی پولر Amy Poehler در «درون و بیرون» که احساسات یک دختر نوجوان خوشحال را از درون ذهنش کنترل می‌کند، بسیار شبیه شخصیت خندان و شاد لزلی کوپه Leslie Knope در آن سریال است. فیلم‌نامه «درون و بیرون» دارای اشکالاتی است، اما این فیلم، هوشمندانه‌ترین و خالص‌ترین فیلم تولید پیکسار است و نکات آموزنده زیادی را به والدین و بچه‌ها در موردقبول کردن و نادیده نگرفتن احساسات مختلف خود، یاد می‌دهد.
20 انیمیشن پیکسار از بدترین تا بهترین (قسمت اول)

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان