گزارش میزان از نشست خبری جشنواره تئاتر فجر؛

برهانی مرند: روح چهل سالگی انقلاب اسلامی در جشنواره تئاتر فجر جاری می‌شود/فراخوان امسال فرق زیادی با سالهای گذشته ندارد

نخستین نشست رسانه‌ای سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور نادر برهانی مرند دبیر این دوره از جشنواره در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

آغاز نشست خبری سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر/برهانی مرند: فراخوان امسال فرق زیادی با سالهای گذشته نداردبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نخستین نشست رسانه‌ای سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور نادر برهانی مرند دبیر این دوره از جشنواره در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

سعید اسدی مدیر بخش بین الملل، اتابک نادری مدیر بخش شهرستان‌ها، نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، سیامک زمردیان مدیر بخش عکس ، سامان خلیلیان مدیر بخش تئاتر خیابانی از جمله مدیران حاضر در جشنواره بودند.

برهانی مرند در ابتدای این نشست خود را یک اهل رسانه معرفی کرد و گفت: من قبل از هر کاری خودم را اهل رسانه می‌دانم و اگر در این مدت یک ماه و اندی پاسخگویتان نبودم، عذرخواهی می‌کنم. تلاش کردم تا همگام شما باشم، الان هم زمان گفت‌وگو است و من هم اهل مشاوره و گفت‌وگو هستم.

وی در ادامه افزود: دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر برای این دوره سه نشست رسانه‌ای طراحی کرده که قبل و بعد جشنواره با رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر تاکید کرد: برخی می‌گویند فراخوان امسال با سال گذشته بسیار متفاوت است اما من معتقدم فراخوان امسال رویکرد چندان متفاوتی نسبت به گذشته ندارد. البته به اقتضای شرایط چیزهایی را فراهم کردیم اما در کل فراخوان ادامه منطقی روند چند سال اخیر است که خود من هم آن را دوست دارم، چون به بلوغ نزدیک شده است.

دبیر جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: من روال معمول و همیشگی را در فراخوان رعایت کردم زیرا می‌خواستم در راستای سالهای گذشته پیش برویم. شاید این فراخوان را ادامه نمی‌دادم اما خود را موظف دانستم نگاه واقع‌بینانه به تئاتر و جشنواره فجر داشته باشم.

برهانی مرند ادامه داد: شاید اگر شرایط طور دیگری بود فراخوان آرمانی ام را طور دیگری می‌نوشتم ولی شرایط منطقی ایجاب می‌کرد ادامه روند منطقی قبل ادامه پیدا کند. ضمن اینکه شرایط جاری تئاتر امروز از جمله تفاوت های مطالبات نسل جدید تئاتر که شباهت هایی هم با نسل قدیم دارد بحث رقابت را بیشتر مطرح می‌کرد. علاوه بر این شاید جشنواره مطلوب من غیررقابتی باشد ولی بیشتر هنرمندان دوست دارند جشنواره رقابتی باشد.

وی درباره دلیل تاخیر در برزگاری زمان جشنواره تئاتر فجر افزود: ابتدای بهمن ماه مقارن با "ایام فاطمیه" است و برای ما فرصت خوبی نبود تا جشنواره را برگزار کنیم. از سویی نمی‌خواستیم با جشنواره فیلم فجر همزمان شویم و به همین دلایل پس تصمیم گرفتیم تقارنمان با جشنواره موسیقی باشد که کمتر ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. پس با وجود مشکلات این تقویم را بعد از 22 بهمن در نظر گرفتیم.

برهانی مرند درباره پررنگ شدن بخش مرور جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: امسال کامل ترین دوره ای است که کاملا مرور محور برگزار می‌شود و این سبب می‌شود ساختار متفاوت تری را رقم بزنیم. ما به این نتیجه رسیدیم که وظیفه ما امسال این است که اول انتخابگر خوبی باشیم و بعد برگزار کننده خوبی باشیم.

نادر برهانی مرند در ادامه این نشست افزود: امسال با چهلمین سال انقلاب اسلامی مواجه هستیم و در جشنواره کیفیت،خلاقیت و انضباط را اولویت قرار دادیم و حتی در نمایش های این بخش هم لحاظ می‌شود و قرار است روح این چهل سالگی در تمام بخش‌ها جاری و ساری باشد.

وی درباره برگزاری بخش بین الملل فجر امسال تاکید کرد: این جشنواره یکی از رویدادهای مهم دولت است و یقین دارم دوستان ما را برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن جشنواره کمک می‌کنند و در حال برنامه ریزی برای انتخاب هستیم. البته بودجه جشنواره همانند سال قبل است و در این بخش رشدی نداشتیم.

دبیر جشنواره درباره همزمانی دو جشنواره تئاتر و موسیقی و استفاده‌ از تالار وحدت خاطرنشان کرد: هماهنگ‌هایی در این باره صورت گرفته و احتمالا چند روز در اختیار ماست و چند روز در اختیار جشنواره موسیقی خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان