ماهان شبکه ایرانیان

رهبر کره شمالی به اندونزی دعوت شد

دولت اندونزی از رهبر کره شمالی دعوت کرد تا برای حضور در مراسم گشایش بازی‌های آسیایی که اوت برگزار می‌شود، در جاکارتاحضور یابد.

رهبر کره شمالی به اندونزی دعوت شد

به گزارش رویترز، دولت اندونزی از مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی نیز برای شرکت در این مراسم دعوت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کره شمالی و کره‌ جنوبی در این بازی‌ها حضور دارند.

مقامات دو کره در آوریل سال جاری میلادی توافق کردند تا هیاتی متحد را برای حضور در رژه مراسم آغاز به کار بازی‌های آسیایی به جاکارتا اعزام کنند؛ این بازی‌ها در اوت و سپتامبر برگزار می‌شود.

مقام‌های اندونزی تحت امر وزیر امور هماهنگی فرهنگی و توسعه انسانی اخیرا به کره شمالی رفته و با کیم یونگ نام، از مقامات ارشد این کشور دیدار کردند.

وزیر امور هماهنگی فرهنگی و توسعه انسانی گفت: هدف اصلی ما از رفتن به پیونگ یانگ ارائه دعوت رسمی از کیم جونگ اون، رهبر این کشور برای حضور در مراسم آغاز به کار این بازی‌ها در 18 اوت بود.

وی ادامه داد که درباره روابط دو کره و همچنین مسائل منطقه‌ای و عملکرد پلیس اندونزی در مقابله با اقدامات شبه‌نظامی با مقام‌های کره شمالی به گفت‌وگو پرداخته است.

در همین حال سخنگوی ریاست جمهوری کره‌ جنوبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مون جائه این حضور در این مراسم را مدنظر قرار می‌دهد.

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی پس از دیدار با سفرای دو کره در آوریل پیشنهاد میزبانی نشستی بین کره شمالی و کره‌ جنوبی را داده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان