معاون سازمان ملی استاندارد:

ماندگاری کالاها در گمرک حداکثر ۳روز است

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: میانگین ماندگاری و خواب کالاها در گمرک های کشور به واسطه این سازمان ۲.۵ تا ۳روز است و تلاش می شود این میزان به حداقل ممکن برسد.

ماندگاری کالاها در گمرک حداکثر 3روز است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسلم بیات روز سه شنبه در حاشیه برگزاری گردهمایی 2 روزه مدیران ادارات کل استاندارد منطقه شمالغرب کشور افزود: خواب کالاها در گمرکات متناسب با نوع، حجم و مجوزهای صادر شده برای آن ها متفاوت است.
وی با بیان اینکه در تجارت بین الملل رتبه های کسب و کار کشورها براساس 2 فاکتور زمان ماندگاری کالا در گمرک و هزینه های مترتب آن مشخص می شود، یادآوری کرد: این سازمان با بازنگری شیوه ها و ارتقای آن ها تلاش می کند با به حداقل رساندن این زمان نگذارد آسیبی به مصرف کننده از لحاظ ایمنی و سلامت کالاها وارد شود.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: تسهیلاتی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده تا واحدهایی که مواد اولیه و حدواسط آنها به تایید وزارت صنعت معدن و تجارت رسیده با ثبت این کالاها، در کوتاهترین زمان کالاهای خود را ترخیص کنند.
بیات ادامه داد: تسهیلاتی نیز برای واحدهای بسیار موفق کشور از جمله آنهایی که موفق به اخذ جوایز ملی کیفیت کشور شده اند در نظر گرفته شده تا مواد اولیه و حدواسط خود را در کوتاهترین زمان از گمرک ترخیص کنند.

هیچ یک از وسایل و تجهیزات شهربازی ها نباید بلاتکلیف بماند
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه نباید هیچ یک از وسایل و تجهیزات شهربازی ها بلاتکلیف بماند، گفت: وضعیت تمامی این وسایل و تجهیزات باید براساس انطباق با استاندارد یا غیراستاندارد بودن به شکل کامل مشخص شود.
بیات افزود: اگر تجهیزات شهربازی ها غیراستاندارد بود باید پلمپ شده و به بهره بردار و کسانی که امتیازها را به آنها داده اند و همچنین به معاون دادستان آن شهرستان اطلاع داده شود.
وی با تاکید بر افزایش سطح ایمنی این وسایل در شهربازی ها یادآوری کرد: همچنین باید بازه زمانی مشخص و نسبت به جمع آوری وسایل غیراستاندارد اقدام شود تا از این وسایل به شکل اتفاقی و سهوی استفاده نشود.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: در زمان کنونی تمامی وسایل و تجهیزات شهربازی ها مورد بازرسی قرار گرفته و کارهای آزمون آنها یا انجام شده یا در حال انجام است.
بیات افزود: برخی وسایل و تجهیزات غیرمنطبق شهربازی ها نیز باید تعیین تکلیف شود تا از دسترس مردم خارج شود.
وی گفت: پیش از این در یک شهربازی در کرستان با وجود اعلام شدن غیراستاندارد بودن وسایل و تجهیزات آن و پلمپ بودن آنها، از این وسایل به شکل غیرمجاز استفاده شده و منجر به بروز حادثه و فوت یک نفر در آن شده بود.

شرکت های بازرسی در حوزه ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی رتبه بندی می شود
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: شرکت های بازرسی که در حوزه ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی فعالیت می کند براساس اصلاح شاخص ها و معیارها از گروه یک تا سه رتبه بندی می شود.
بیات با بیان اینکه با این اقدام ریسک ها و ضعف اطلاعاتی و دانش متناسب با نوع این شرکت ها مدیریت می شود، افزود: بانک مرکزی نیز در خصوص بازکردن ال سی و قراردادهای منعقده براساس این رتبه بندی و شاخص ها عمل خواهد کرد.
وی هدف از گردهمایی مدیران استاندارد مناطق را بازنگری شیوه ها و روش های ارزیابی و انطباق در راستای حمایت از تولید داخل و تسهیل فرآیند کسب و کار در حوزه تجارت بین الملل اعلام کرد و گفت: بررسی عملکرد استان ها برای پی بردن به نقاط قوت و ضعف در حین اجرا و ارایه راه حل ها برای انجام برنامه های عملیاتی از دیگر اهداف این گردهمایی است.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: در این گردهمایی نسبت به تهیه یک بسته حمایتی در حمایت از تولید کنندگان خوب داخل کشور و بررسی روش هایی که می تواند نسبت به ارتقای ایمنی و سلامتی کار و کیفیت کالاهای وارداتی کمک کند، اقدام می شود.
بیات افزود: بسته هایی تدارک دیده شده و آنها در گردهمایی های مشترک منطقه ای مورد ارزیابی قرار می گیرد تا به شکل مطلوبتری در ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی استفاده شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان