ماهان شبکه ایرانیان

تبریزی دوست داشت در فضایی دیگر ادامه دهد؛

رجب‌زاده: هدف ما قهرمانی لیگ برتر است

مهدی رجب زاده می گوید که مرتضی تبریزی به جایی رسیده بود که دوست داشت ادامه فوتبال خود را در فضایی دیگر دنبال کند.

به گزارش "ورزش سه"، مهدی رجب زاده در لیگ هجدهم پس از سال ها حضور در فوتبال ایران در نهایت تصمیم گرفت تا به فوتبال حرفه ای خاتمه دهد و کار خود را در کسوت مربی ادامه دهد.


این چهره که در اولین دیدار لیگ هجدهم به عنوان مربی و دستیار امیدنمازی روی نیمکت تیم ذوب آهن حضور داشت، موفق به کسب اولین پیروزی در پست جدید خود شد. رجب زاده در مورد این موضوع و همینطور شرایط ذوب آهن که فصل را در قامت یک مدعی آغاز کرده، صحبت های جالبی ارائه داده که در ادامه می خوانید.

از جو استادیوم در مازندران کیف کردم


همیشه اولین بازی ها مشکل است؛ در هر صورت چون هنوز تیم ها وارد شرایط بازی نشده اند، حالت غریبانه ای دارد تا وارد شور و هیجان فصل بشویم. خدا را شکر قدم اول را محکم برداشتیم. البته نساجی هم تیم خیلی خوبی بود و هواداران بسیار مودب و خوبی داشت و از جو استادیوم کیف کردم.

من طی سال هایی که در ذوب آهن بودم تجربه این را داشتم که اولین بازی خیلی تعیین کننده است. اولین بازی را که می باختیم تیممان وارد شرایط بدی می شد. این موضوع خیلی تعیین کننده است؛ خوشبختانه پس از 7 سال که بازی های افتتاحیه رانبردیم توانستیم ببریم. بچه ها هم خیلی خوب کار کردند و تقریبا تفکرات تاکتیکی را پیاده کردند. این قدم اول برای اعتماد به نفس و روحیه خیلی مهم بود.

نمی گویم قطعی برق کارشکنی بوده 


من دنبال حاشیه  نیستم. نمی گویم کارشکنی است یا از عمد بوده است. روز اول که تمرین کردیم مشکلی نبود ولی روز دوم که می خواستیم تمرینات تاکتیک را انجام دهیم برق ورزشگاه قطع شد و مجبور شدیم فقط یک تمرین عرق گیری سبک انجام دهیم. دو سه دقیقه مانده بود تمرین تمام شود برق آمد و تمرین ما هم تمام شده بود. من همیشه می گویم که امیدوارم این موضوع اتفاق باشد و مهم این است کاری که می خواستیم را انجام دهیم را انجام دادیم و تلاش کردیم تا برنده باشیم و برنده شدیم. این چیزها پیش می آید و من می گویم اگر می خواهیم برنده باشیم باید به بهترین شکل کار کنیم تا بر تمام مسائل غلبه کنیم.

نمازی ارتباطات خیلی خوبی دارد


ببینید هر کسی خصوصیات خاص خود را دارد آقای نمازی به لحاظ ارتباطات خیلی خوب عمل می کند. فکر می کنم اگر بازیکن هم بودم شرایط خیلی خوبی در همکاری با ایشان داشتم. بچه ها راحت هستند با ایشان و نظراتشان را راحت بیان می کنند. به نظرم این موضوع تا جایی که حد و حدود رعایت شود به تیم کمک می کند. این جز ویژگی های خوب است از لحاظ فنی هم سابقه ایشان را همه می دانیم و به نظرم کیفیت خیلی خوبی دارد. هیچ چیزی از قبل مشخص نیست ولی با شرایطی که داریم می توانیم به نتیجه برسیم که این تیم می تواند موفق باشد و حالا باید ببینیم فوتبال چه اتفاقاتی برای ما رقم می زند البته تلاش تدبیر و حمای های باشگاه در کنار هم باید قرار بگیرد تا یک تیم نتیجه بگیرد و به موفقیت دست پیدا کند.

هدف ما قهرمانی در لیگ برتر است


من راجع به قهرمانی صحبت نمی کنم ولی می تواند یک هدف باشد. هدف ما قهرمانی لیگ است و تلاش می کنیم که به آنجا برسیم. با یک برد تغییری ایجاد نمی شود. لیگ خیلی بالا و پایین دارد. هدفمان این است که قهرمان شویم و می دانیم که بازی های قشنگی باید انجام دهیم که منجر به نتیجه هم بشود. تمام این ها به علاوه تلاش باشگاه و امکاناتی که باشگاه هم فراهم می کند دخیل است. خوشبختانه همه چیز فراهم است که بتوانیم سال خوبی داشته باشیم.

بازی کردن و مربیگری خیلی تفاوت دارد


موقعی که آدم بازی می کند بیشتر تمرکز روی کار خودش دارد و تمام تلاشش این است که تمام کارهای حرفه ای را انجام  دهد تا فیکس باشد و تفکرات مدنظر مربی را پیاده کند. ولی وقتی مربی می شوی مسئولیت بیشتری داری و وقت بیشتری باید صرف کنی. از طرف دیگر هم بازیکنان با شخصیت های مختلف وجود دارند. خیلی کار گسترده ای است و قابل مقایسه با فوتبال بازی کردن نیست. در سال های آخرم البته من فقط دید بازیکن بودن نداشتم و فنی به مسائلی که مربی می گفت نگاه می کردم و به خاطر همین وقتی مربی شدم یک درگیری نسبی در ذهن خودم داشتم. در مجموع کار سختی است و علاوه بر تیم خودت باید شرایط تیم های دیگر را هم بدانی و این بخش هم مسئولیت بزرگی دارد.

مربی در مورد بازی کردن یا نکردن تبریزی مقابل استقلال تصمیم می گیرد


اینکه به مرتضی تبریزی بازی می دهیم یا نمی دهیم مشخص نیست و کسی هم این موضوع را رسانه ای نمی کند. قطعا باشگاه تصمیمی می گیرد که به نفع باشگاه و بازیکن باشد.

مرتضی برای ما زحمت زیاد کشیده و بازی های خوبی انجام داده ولی حالا با رفتن او هم ما جوان های خوبی داریم که می توانند مطرح باشند و به تیم ملی دعوت شوند. این برای تیم ما هم نیست و در تیم های دیگر هم وجود دارد. مرتضی هم به این نتیجه رسیده که جدا شود و در تیم دیگری به کار خود ادامه دهد ولی به نظرم بازیکنان خوبی داریم که می توانند جای او را پر کنند.


بازی با سرخابی‌ها همیشه سخت است


شرایط ما بد نیست و کارمان را پیش می بریم. استقلال و پرسپولیس چه شرایط خوب داشته باشند و چه بد باشند همیشه قابل احترام هستند. همیشه ما فوتبالی ها می گوئیم که استقلال و پرسپولیس همیشه استقلال و پرسپولیس هستند و این بازی هم مستثنی نیست. این دو تیم در شرایطی که خوب نباشند هم می توانند یقه حریفان را بگیرند این بازی سختی برای ما خواهد بود و با توجه به تساوی در بازی اول برای بردن به دیدار ما می آیند. چون امتیازات اول خیلی مهم است و تیم هایی که امتیاز بگیرند جدا می شوند. تلاش می کنیم که با توجه به میزبانی نتیجه بگیرم و امیدوارم هر کسی حقش باشد برنده شود.

دو بازیکن خارجی با کیفیت داریم


خوشبختانه ادی گل زد چون خودم خارج از ایران بازی کردم شرایط را درک می کنم. گل اول خیلی مهم است و از لحاظ روحی و روانی کمک می کند. این می تواند اعتماد به نفس خوبی به او بدهد که گل های بیشتری بزند. دو بازیکن خارجی ما بازیکنان با کیفیتی هستند و هر دو می توانند به تیم کمک کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان