ماهان شبکه ایرانیان

سوالاتی درباره خانواده سلطنتی که ذهن همه را مشغول کرده است

تمام دنیا به اندازه سلبریتی های هالیوود درباره خانواده سلطنتی نیز کنجکاو هستند و سوالات زیادی درباره خانواده سلطنتی وجود دارد که ذهن همه را به خود مشغول کرده است. بدونیم تصمیم دارد با پاسخ دادن به بعضی از این سوالات چیزهای جالبی درباره خانواده سلطنتی به شما بگوید.

سوالاتی درباره خانواده سلطنتی که ذهن همه را مشغول کرده است

تمام دنیا به اندازه سلبریتی های هالیوود درباره خانواده سلطنتی نیز کنجکاو هستند و سوالات زیادی درباره خانواده سلطنتی وجود دارد که ذهن همه را به خود مشغول کرده است. بدونیم تصمیم دارد با پاسخ دادن به بعضی از این سوالات چیزهای جالبی درباره خانواده سلطنتی به شما بگوید.

چرا زوج ها در خانواده سلطنتی دست همدیگر را نمی گیرند؟

پرنس هری و مگان مارکل در روز اعلام نامزدی در نوامبر 2017 و جولای 2018 دو ماه بعد از عروسی.

بسیاری از زوج های سلطنتی در مقابل عموم به ندرت دست های همدیگر را می گیرند. به عنوان مثال پرنس ویلیام و همسرش و حتی ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ در عموم دست های همدیگر را نمی گیرند. به علاوه ملکه الیزابت کمی جلوتر از همسرش راه می رود. هیچ ممنوعیت رسمی در گرفتن دست ها وجود ندارد اما خانواده سلطنتی ارزش های خود را به این شکل نشان می دهند.

پرنس هری و نامزدش مگان مارکل قبل از ازدواج دست های همدیگر را می گرفتند اما بعد از ازدواج به خصوص در مناسبت ها و جلسات رسمی با کمی فاصله از هم حاضر می شوند.

اما در میان آن ها پرنس چارلز و همسرش کامیلا در حضور دیگران دست های همدیگر را می گیرند و این بستگی به جایگاهشان دارد. هر چه جایگاه بالاتری داشته باشند آداب و رسوم سخت تری خواهند داشت.

چرا ملکه الیزابت در بعضی مناسبت های مهم حضور ندارد؟

ملکه الیزابت همیشه در مراسم و مناسبت های مهم خانوادگی حضور دارد و علیرغم سن بالایی که دارد با سیاستمداران سرتاسر دنیا ملاقات می کند.

اما او در مراسم تعمید لوئیس فرزند پسر بزرگش حضور نداشت چرا؟ آیا تصمیم دارد بازنشسته شود؟ احتمال پادشاه شدن لوئیس بسیار کم است پس حضور مادربزرگش در مراسم تعمید اهمیت چندانی ندارد. به علاوه ملکه الیزابت جلسات و ملاقات های مهم تری دارد. اما با این وجود او باز هم در این مناسبت حضور دارد چون عکس او را روی دیوار پشت اعضای خانواده می بینید.

پادشاه بعدی چه کسی است؟

بعد از بازنشسته شدن ملکه چه کسی جانشین او خواهد شد؟ به گفته نزدیکان ملکه او هرگز بازنشسته نمی شود. نخست این که او بسیار مذهبی است و دوم این که او هنوز هم کناره گیری عمویش که آسیب زیادی به خانواده و پدرش رساند را به خاطر دارد.

طبق قانون جانشینی بعد از ملکه الیزابت پسرش چارلز باید جانشین او شود اما مردم علاقه زیادی به پرنس ویلیام دارند و شکی در این نیست که پرنس ویلیام قبل از چارلز جانشین خواهد شد البته اگر پرنس چارلز اعلام بازنشستگی کند.

چه تعداد جانشین در این خانواده وجود دارد؟

جانشینان تخت پادشاهی بریتانیا 55 نفر هستند.

نخست پرنس چارلز، پسرش پرنس ویلیام، سپس فرزندش پرنس جورج، پرنسس شارلوت، پرنس لوئیس. پرنس هری در سلسله جانشینی نفر ششم است. سپس پرنس اندرو پسر دوم الیزابت و بعد دخترش پرنسس بئاتریس و پرنسس یوجین. سپس پرنس ادوارد و فرزندانش جیمز و لیدی لوئیس. بعد از آن ها پرنسس آن و فرزند و نوه اش.  در آخر بچه های خواهر ملکه الیزابت پرنسس مارگارت، پسرش دیوید، دخترش سارا و نوه اش.

چرا کیت میدلتون بلافاصله بعد از زایمان بیمارستان را ترک کرد؟

 

کیت بعد از تولد سومین فرزندش لوئیس تنها 7 ساعت در بیمارستان تحت مراقبت بود. پس از آن در سلامت کامل و با ظاهری آراسته با خبرنگارها صحبت کرد.

و اما دلیل این کار چه بود؟ اول این که در بریتانیا مادرها بعد از زایمان زیاد در بیمارستان نمی مانند به طور میانگین 36 ساعت. دوم وقتی اطراف بیمارستان پر از خبرنگار، گزارشگر و عکاس است نمی تواند ریکاوری آرامی داشته باشد.

گذشته از تمام این ها طبق قانون خانواده سلطنتی یک زوج می توانند 2 فرزند داشته باشند اما پرنس ویلیام و همسرش کیت این قانون را نقض کردند.

نکته جالب تر این که لباس هایی که در عموم می پوشند با دقت زیادی انتخاب می شود. زمانی که کیت فرزند اولش را به دنیا آورد لباس هایی مشابه لباس های پرنسس دیانا لحظه بعد از به دنیا آوردن اولین فرزندش پرنس ویلیام به تن داشت. کیت بعد از تولد فرزند سومش لوئیس لباس قرمز با یقه سفید مشابه لباس پرنسس دیانا بعد از به دنیا آوردن پرنس هری به تن داشت.

پرنس ویلیام و هری به چه فعالیت هایی مشغول هستند؟

پرنس ویلیام خلبان نظامی است. او همیشه به رشته نظامی علاقه داشت اما به دلیل این که دومین جانشین است نباید در موقعیت های خطرناکی قرار بگیرد.

پرنس هری هم آموزش های نظامی دیده است و مدتی در افغانستان خدمت کرده است. اکنون پرنس هری و ویلیام هر دو به وظایف سلطنتی خود می پردازند. به ملاقات های رسمی می پردازند و در امور خیریه شرکت می کنند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان