خوشبو کردن فضای خانه، با این ۸ روش خانه تان ماندگار می شود!

شاید شما همیشه متوجه عطر خانه نشده باشید، ولی زمانی که وارد یک فضا می شوید که بوی به خصوصی دارد، برایتان خاطره یا مکانی را یادآور می شود

شاید شما همیشه متوجه عطر خانه نشده باشید، ولی زمانی که وارد یک فضا می شوید که بوی به خصوصی دارد، برایتان خاطره یا مکانی را یادآور می شود. حال با خود فکر کنید که خانه مادربزرگ چه عطر خوشی داشت. برای اینکه شما هم بتوانید این عطر مخصوص را در خانه خود به وجود بیاورید، باید در ابتدا بوی نامطبوع خانه را از بین ببرید. به گفته یکی از متخصصین در این زمینه، جوش شیرین یکی از مواد از بین برنده بوی بد خانه است. برای اینکه خانه خوشبو داشته باشید، نکات خاصی وجود دارد. در این مطلب 8 روش برای خوشبو کردن خانه را مطالعه کنید:

خوشبو کننده خانه

مواد خوش عطر را روی اجاق گاز بجوشانید.

یک طراح داخلی می گوید: " من این روش را از مادرم یاد گرفتم." آب را در یک ماهی تابه کوچک بجوشانید و برش هایی از لیمو و گیاهان عطری مانند اسطوخودوس و نعناع را به آن اضافه کنید. حرارت باعث خارج شدن عطر خوب آنها و پخش شدنش در فضای خانه می شود.

مطلب مرتبط: ساخت خوشبو کننده هوا خانگی برای چهار فصل سال!

مواد معطر

ظروف شیشه ای کوچک را از مواد خوشبو پر کنید.

این روش هم مانند روش قبلی است، با این تفاوت که مواد معطر را درون ظرف شیشه ای دردار قرار داده و هدیه فوق العاده ای می سازید. کمی آب و مواد معطر را درون شیشه بریزید. می توانید از چوب دارچین و سیب خشک هم استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ساخت ظرف معطر برای خوشبو کردن خانه با گل های خشک

رفع بوی فاضلاب آشپزخانه

سینک ظرفشویی را تمیز کنید.

آیا بوی نامطبوع بطور دائم در خانه شما حس می شود؟ شاید به سراغ سینک ظرفشویی بروید و باید بدانید که این بو از راه آب سینک است. کمی مایعی ظرفشویی با عطر لیمو را درون راه آب اسپری کرده و درون آن آب بریزید. می توانید پوست لیمو را هم روی دریچه قرار دهید و آب بسیاری درون روی آن بریزید. اگر همچنان بوی نامطبوع باقی مانده باشد، نصف پیمانه جوش شیرین را در با آب گرم درون راه آب سینک طرفشویی بریزید.

مطلب مرتبط: با این سه راه حل از شر بوی بد فاضلاب آشپزخانه خلاص شوید!

شمع در خانه

از شمع استفاده کنید.

شمع یکی از روش های ساده برای معطر کردن فضای خانه است، ولی اگر آنها را در برخی فضاهای مشخص و هوشمندانه قرار دهید، تاثیر بیشتری خواهد داشت. می توانید بدون روشن کردن شمع، آنها را در فضاهایی که فکرش را نمی کنید قرار دهید. قرار  دادن شمع در کمد لباس یا هر فضایی که پارچه های بسیاری وجود دارند، باعث می شود عطر خوب شمع جذب شود. با این کار هر زمانی که درب کمد را باز می کنید، با رایحه خوش روبرو می شوید و همچنین پارچه و لباس ها هم عطر خوش شمع را جذب می کنند.

مطلب مرتبط: 7 ایده استفاده از شمع در دکوراسیون منزل

اسطوخودوس

فضای بیرون را به داخل بیاورید.

گیاهان آپارتمانی در حین اینکه به دکوراسیون منزل شما زیبایی می بخشند، هوا را نیز تمیز می کنند. همچنین بسیاری از این گیاهان آپارتمانی عطر خوبی به فضای خانه اضافه می کنند. شمعدانی، گل یاس، اکالیپتوس، گاردنیا، ارکیده و اورگانو از جمله گیاهان معطر برای فضای داخلی هستند.

مطلب مرتبط: هوای بهشت در خانه با این 10 گیاه زینتی!

خوشبوکننده ماشین

از دریچه هوا استفاده کنید.

یک خوشبو کننده ماشین را به دریچه هواکش خانه ببنید. زمانی که هواکش را روشن می کنید، با گردش هوا و پره ها، عطر خوش درون فضا پخش می شود.

عطر شیرینی در خانه

فر را روشن کنید.

هیچ چیزی نمی تواند عطر خوش شیرینی و کیک را در فضای خانه از بین ببرد. شیرینی دارچینی یا کیک موزی عطر دلپذیری را در فضای خانه پخش می کند.

ورق خشک کن

از ورق خشک کن استفاده کنید.

این ورق های مخصوص اغلب درون ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرند. ولی زمانی که آنها را درون کمد لباس یا کشوهای نگهداری لباس قرار دهید، عطر خوب همه لباس ها را معطر می کند.

اگر دوست دارید از نکات خانه داری متنوع آشنا شوید، به بخش خانه داری سری بزنید. سوال خود را در بخش افزودن دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: goodhousekeeping ؛ مترجم: صدف حقیقت ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان