دو روز پیش بود که سامسونگ بالاخره از اسمارت فون های تازه اش در نیویورک رونمایی کرد و روز گذشته پیش فروش آنها را آغاز نمود. در حالی که چهار اپراتور مخابراتی ایالات متحده به همراه خرده فروشی هایی نظیر Best Buy، به فروش این دو دستگاه خواهند پرداخت، به نظر می رسد که مایکروسافت هم قصد دارد نسخه ای «شخصی سازی شده» از گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را به همراه اپلیکیشن های خاص خود به دست مشتریان برساند.
طی سال های گذشته، سامسونگ همواره برخی از اپلیکیشن های مایکروسافت را به پرچمداران کهکشانی خود آورده است که از جمله آنها می توان به گلکسی اس 6، نوت 5 و اس 7 اشاره کرد. با این حال، چنین اپلیکیشن هایی از گلکسی اس 8 و اس 8 پلای غایب بودند و حالا دلیل این مسئله را می دانیم.
در واقع اپلیکیشن های مایکروسافت، حالا به مدلی مخصوص محدود شده اند و مسلماً این موضوع برای افرادی که تمایلی به دریافت موبایل های خود به همراه اپلیکیشن های پیش فرض مایکروسافت ندارند خوشایند خواهد بود. علاوه بر این، چنین تصمیمی نشان می دهد که مایکروسافت می خواهد برای اولین بار به فروش اسمارت فونی اندرویدی در استور خود بپردازد. علاوه بر تمام این ها، هرچه سامسونگ به کانال های بیشتری دسترسی داشته باشد، قادر به فروش واحدهای بیشتری از پرچمداران سری اس 8 خواهد بود.
ایده قرار دادن گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در استور مایکروسافت، قطعاً به نمایش کارکردهای داک DeX نیز ارتباط دارد؛ داکی که دو دستگاه مورد اشاره را به محیط دسکتاب و شبه-ویندوز می آورد و یادآور حرکتی مشابه از سوی مایکروسافت در قبال اسمارت فون های ویندوزی است. از آن جایی که اپلیکیشن های مایکروسافت به خوبی با DeX سازگاری دارند، مایکروسافت استور می تواند در نمایش قابلیت های منحصر به فرد آن به کاربران موثر باشد.