ماهان شبکه ایرانیان

تاکید سفیر مراکش در قطر بر تقویت روابط رباط با دوحه

سفیر مراکش در قطر در حالی که روابط کشورش با سعودی ها به تیرگی گراییده است اعلام کرد: مغرب به روابط دیپلماتیک ۴۶ ساله با دوحه می بالد.

خبرگزاری مهر: به نقل به نقل از النشره، نبیل زنیبر سفر کشور مغرب در قطر اعلام کرد: مغرب به روابط دیپلماتیک 46 ساله با دوحه می بالد.

وی افزود: در نشست ماه مارس گذشته کمیته عالی مشترک میان دو کشور در رباط، شاهد امضای 11 توافق در زمینه های آموزشی، تربیتی، صنایع سنتی، جوانان، رسانه، صنعت، کشاورزی، مسکن، هوانوردی و نیز راه اندازی خط دریانوردی مستقیم میان بنادر دو کشور بودیم.

زنیبر تاکید کرد: خط دریایی مستقیم احتمالی میان بنادر مغرب و بندر بین المللی حمد سبب تقویت مبادلات میان دو کشور خواهد شد و در تقویت روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور برادر کمک شایانی خواهد کرد.

شایان ذکر است که این تقویت روابط میان قطر و مغرب در شرایطی است که روابط مغرب و عربستان به تیرگی گراییده است.

ظرف چند سال گذشته بروز برخی حوادث در منطقه و به دنبال آن موضع گیری های عربستان و مغرب باعث شده است تا روابط عربستان سعودی و مراکش را تحت الشعاع قرار داده و این رابطه را به سمت سردی بکشاند.

عدم ورود مغرب در جبهه عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان مانند برخی کشورهای عرب خلیج فارس، سودان و بحرین علیه ایران و یمن و همچنین بی طرفی مراکش در بحران دوحه و چهار کشور عربی، اختلاف بین عربستان سعودی و قطر و همچنین تصمیم مراکش برای ارسال محموله غذایی به قطر از مهمترین دلایل سردی و تنش در روابط عربستان و مراکش به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان