نشانه‌های افسردگی گربه‌های خانگی

آیا فکر می‌کنید که گربه‌ها همان موجودات نمک نشناسی هستند که گاهی اوقات پنجول می‌کشند و به ما دندان نشان می‌دهند؟ نه باید بدانید که افسردگی گربه یکی از بیماری‌هایی است که گریبان این موجود ملوس و ناز نازی را می‌گیرد. در اینجا چند علامت مخفی برای افسردگی گربه وجود دارد که با هم آنها را مرور می‌کنیم.

مجله قرمز: آیا فکر می‌کنید که گربه‌ها همان موجودات نمک نشناسی هستند که گاهی اوقات پنجول می‌کشند و به ما دندان نشان می‌دهند؟ نه باید بدانید که افسردگی گربه یکی از بیماریهایی است که گریبان این موجود ملوس و ناز نازی را می‌گیرد. بله گربه‌ها هم افسرده می‌شوند آنها موجوداتی طالب محبت هستند که گاهی اوقات درون خود می‌روند و از همه کناره گیری می‌کنند.

افسردگی گربه به راحتی مشخص نمی‌شود بلکه باید خیلی به رفتار و حرکات آن توجه کنید تا بتوانید متوجه آن شوید. در اینجا چند علامت مخفی برای افسردگی گربه وجود دارد که با هم آنها را مرور می‌کنیم.

نشانه‌های افسردگی گربه‌های خانگی
سیخ کردن و جمع کردن دم

یک گربه غمگین یک مشخصه مهم دارد: دم آن. دانیل برنال دامپزشک می‌گوید: یک گربه شاد دمش را همانند یک پر نرم که غبار را می‌زداید به آرامی تکان می‌دهد اما یک گربه افسرده ممکن است با سرعت و با ضربه‌هایی دمش را حرکت دهد. کمی بررسی کنید تا منبع ناراحتی گربه تان را پیدا کنید. وی گفت: گربه‌ها موجوداتی عادت پذیر هستند و تغییر را دوست ندارند بنابراین سعی کنید به دنبال تغییراتی باشید که اخیرا رخ داده است.

ناگهان نیازمند آغوش می‌شوند

دکتر برنال می‌گوید: گربه‌ها به عنوان موجوداتی منزوی، مستقل و دمدمی مزاج شناخته می‌شود اما در واقع هر گربه‌ای عادات شخصی خودش را دارد و این تغییر چیزی است که شما باید بیش از همه نگران آن باشید. وی می‌گوید: بسیاری از صاحبان گربه در مورد اینکه چگونه گربه‌هایشان در دامان آنها می‌چرخند به هنگام صبح آنها را می‌بوسند و دوستی عالی می‌شوند. وی افزود: باید این تغییرات ناگهانی باشد پس نگویید که او فقط یک گربه است، ممکن است اولین نشانه‌ای باشد که افسردگی گربه شما را نشان می‌دهد.

ضربه زدن و خراشیدن دست شما

خراش و ضربه زدن که هر کجا توسط گربه استفاده می‌شود نشان دهنده ناراحتی آنها نسبت به اتفاقات رخ داده است. دکتر برنال می‌گوید: هنگامی که گربه شما مرتبا به سمت بیرون پنجه می‌کشد و سریع ناامید می شود شما می دانید که خلق و خوی او در وضعیتی ناراحت است. این بدان معنی نیست که گربه شما ذاتا بد خو و یا افسردگی مزمن دارد بلکه حس آن لحظه او اینطور است. رفتار آنها همچون یک بچه غمگین خواهد بود. هیچ چیز به اندازه اینکه زمانی را با گربه تان بگذرانید آن را آرام نمی‌کند.

نشانه‌های افسردگی گربه‌های خانگی

بالا رفتن از دیوارها نشانه افسردگی گربه است

برخلاف تصور انسانها گربه‌ها در واقع از روی دیوار رفتن ناراحت می‌شوند. این رفتار بد، بخصوص وقتی که به خوبی آموزش دیده‌ان که قوانین خانه را دنبال کنند، می‌تواند نشانه افسردگی گربه باشد. دکتر برنال می‌گوید: خلق و خوی بد آنها ممکن است ناشی از خستگی باشد بنابراین مطمئن شوید که زمینه را برای جبران تحرک وی فراهم کنید. وی گفت: مطمئن شوید که خانه شما همانند جایی که گربه زندگی می‌کند به نظر می‌رسد، اسباب بازی گربه، درخت برای بالا رفتن، رختخواب، عروسک و جاهایی برای پنجول کشیدنش. این به گربه اجازه می‌دهد که فضای شخصی خودش را داشته باشد و احساس کند بخشی از خانواده است و داشتن چیزهایی برای چرت زدن داخل آن یا بازی کردن با آن.

با حسرت به بیرون پنجره نگاه کردن

وقتی شما بیرون می‌روید، گربه خیلی ساده و راحت دلتنگ شما می‌شود، و اگر مرتب بیرون بروید این می‌تواند موجب تبدیل شدن به افسردگی در گربه شود. برایان اوگل استادیار آنتروزولوژی کالج بیکن در لیسبورگ فلوریدا گفت: این یک تصور غلط رایج است که گربه‌ها نسبت به انسان بی تفاوت هستند؛ در حقیقت آنها می‌خواهند همراه با صاحبشان باشند. وی گفت: بسیاری از افراد به دلیل این تصور غلط، به اندازه کافی با گربه‌های خود ارتباط برقرار نمی‌کنند. او اضافه می‌کند که دخالت دادن او در بازی فعال به صورت منظم باعث تقویت پیوند میان انسان و گربه می‌شود (به جز اینکه هر دو شما احساس گرما و محبت می‌کنید).

نشانه‌های افسردگی گربه‌های خانگی

مدفوع کردن در جاهای عجیب

دکتر اوگل می‌گوید: اگر گربه شما در جاهای دیگری غیر از جعبه بستر خودش مدفوع می‌کند، این می‌توان یکی از نشانه‌های مشکلات زمینه‌ای در سلامت، مشکل موقعیتی یا افسردگی باشد (حتی اگر وقتی روی یک کپه تازه از مدفوع گربه گام بر می‌دارید، آخرین چیزی است که احساس می‌کنید). وی می‌گوید: از آنجایی که آنها حیواناتی منزوی هستند، فاقد توانایی شناخت برای درک اصول اجتماعی یا ارتباط با تنبیه در جهت منفی برای عمل خاص خود هستند. در عوض از تشویق مثبت استفاده کنید.

نادیده گرفتن افرادی که دوستش دارند

دوری کردن از افراد لزوما نشانه افسردگی گربه تان نیست اما در عوض دوری کردن از شما یا نادیده گرفتن تان می‌تواند نشانه آن باشد. وقتی گربه من دوست ندارد با من باشد، در یک گوشه‌ای می‌نشیند و رو به دیوار، حتی حاضر نیست به من نگاه هم بکند. علاوه بر این یک نشانه مشخص این است که او شاد نیست. راه حل: گربه تان را مجبور به عکس العمل نکنید- گربه شما وقتی که خوب و آماده باشد به طرف افراد جدید می‌آید.

خرخر کردن و غرش کردن

وقتی که علائم کلیشه‌ای یک گربه خشمگین را می‌بینید، مثل خرخر کردن، باز کردن دهان با خشم، خم شدن به سمت عقب و حالت تهاجمی با چنگالهای باز می‌گیرد این نشانه خشم نیست زیرا این روش آنها برای گفتن ناراحتی کلی است. وی می‌گوید: برای مقابله با این رفتار، گربه را نادیده می‌گیرم تا زمانی که به سمت من می‌آید و می‌تواند ببنید که من تهدیدی برای او نیستم. من او را در منطقه خوابش رها می‌کنم و بعد از کمی او دوباره با من گرم می‌شود و از خرخر کردن خودداری می‌کند.

تبدیل مبلمان به اسکراچینگ پست

اسکراچینگ پست وسیله‌ای است که گربه روی آن پنجول می‌کشد. کارن میورا کارشناس ارتباطات حیوانات می‌گوید: اگر گربه شما به طور طبیعی اهل خراب کردن مبلمان نیست ولی اخیرا شروع به خراشاندن پرده‌های شما می‌کند، گربه شما می‌تواند افسرده باشد که ممکن است همچون افسردگی به خاطر نگرانی مالک انسانی خود باشد. وی همچنین استفاده از یک پخش کننده فرومون گربه یا اسپری را برای آرام کردن کردن حیوان خانگی به طور طبیعی، توصیه می‌کند.

نشانه‌های افسردگی گربه‌های خانگی

اسپری کردن روی دیوار

گربه‌‌ها به شدت اهل حفظ قلمرو خود هستد و خانه و حیاط شما را به عنوان قلمرو خود می‌بینند، به طوری که زمانی که کسی به فضای آنها نفوذ می‌کند، می‌توانند حالت رفتاری خود را نشان دهند. وی گفت: چیزهایی مانند علامات پنچه روی مبل و اسپری ادرار روی دیوارها خطوط مرزی تازه‌ای هستند که گربه ها وقتی احساس کند قلمروش بوسیله یک مهاجم تهدید می‌شود، درست می‌کنند. مزاحم یا مهاجم می‌تواند هر چیزی باشد از موش داخل کمد تا تغییر در روال روزانه. اگر از بین بردن نفوذ گزینه قابل اجرایی نیست (مثلا شما که نمی‌توانید نوزاد جدیدتان را از بین ببرید)، سعی کنید تا بسیاری از چیزها را برای گربه ثابت نگه دارید.

گریه بدون هیچ دلیل مشخص

دوست پشمالوی شما ممکن است به زبان مادری شما صحبت نکند اما گربه‌ها برای بیان احساسات خود از حرف زدن استفاده می‌کنند. صدای یک گربه غمگین نمی‌تواند میوهای حزن انگیزی باشد که شما انتظار دارید. هر میوی اضافی می‌تواند یک نشانه از افسردگی گربه یا استرس باشد یا اینکه نیاز به توجه برای مشکلات دیگر سلامتی داشته باشد.. اگر گربه شما ناراحت به نظر می‌رسد به هنگامی که بیرون می‌روید، او را با اسباب بازیهایش تنها بگذارید و تا آنجا که می‌توانید بیشتر او را در آغوش بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان