دولت در هفته‌ای که گذشت؛

«روحانی» در ایستگاه بهارستان/ وداع «نوبخت» با تریبون سخنگویی

حوزه دولت در هفته‌ای که گذشت، شاهد اخبار گوناگونی بود که در این میان اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور و واکنش ها به آن را می‌توان مهمترین اتفاق در این هفته برشمرد.

«روحانی» در ایستگاه بهارستان/ وداع «نوبخت» با تریبون سخنگویی

خبرگزاری مهر، گروه سیاست- محمد شلتوکی: در هفته‌ای که گذشت، شاهد اخبار گوناگون و مهمی از ارکان مختلف دولت بودیم که در این میان اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی و واکنش ها نسبت به آن را می‌توان از جمله مهمترین اخبار دولت در هفته گذشته برشمرد.

چهارشنبه این هفته مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی خود، طرح سوال از رئیس جمهور را اعلام وصول کرد. این سوال که توسط 92 نفر از نمایندگان مطرح شده بود، پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس و قانع نشدن 80 نفر از نمایندگان بر اساس اصل 88 قانون اساسی اعلام وصول شد که شامل پنج محور عدم موفقیت دولت در کنترل قیمت کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در خصوص کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله و افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی است.

بر اساس قانون پس از اعلام وصول طرح سوال، رئیس جمهور به مدت یک ماه فرصت دارد تا با حضور در مجلس شورای اسلامی سوالات نمایندگان را پاسخ دهد. اما اعلام وصول این سوال واکنش هایی را نیز به همراه داشت و پایه آن بر این مبنا بود که چون تعدادی از نمایندگان از انصراف خود انصراف داده اند، اعلام وصول سوال مبنای قانونی ندارد.

در اولین واکنش، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ساعتی پس از اعلام وصول سوال و در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در هیچ جای آیین نامه داخلی مجلس انصراف از انصراف پیش بینی نشده است، اظهار داشت: متاسفانه این کار کاملا خلاف قانون اتفاق افتاده و از کلیه ظرفیت های قانونی مان استفاده می کنیم.

امیری همچنین طرح سوالات متعدد از رئیس جمهور را دارای هدف سیاسی برشمرد و گفت: بنده حاضرم در تلویزیون مناظره کنم که طرح سوال های متعدد از رئیس جمهور جز هدف سیاسی چیز دیگری ندارد و به دنبال حل مشکلات مردم نیست. سوالاتی که از آقای رئیس جمهور مطرح کردند، تکراری بود و در صلاحیت وزارتخانه ها بود.

گرچه معاون پارلمانی رئیس جمهور همان شب دعوت برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر را برای حضور و مناظره در این خصوص رد کرد، اما صبح پنجشنبه و در حاشیه مراسم ترحیم مرحوم عباس دوزدوزانی، طرح پنج سوال از رئیس جمهور در مدتی کوتاه را سوال برانگیز برشمرد.

از دیگر اخبار مهم این هفته دولت را می توان خداحافظی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی(سابق) دولت از سخنگویی دولت دوازدهم برشمرد. گرچه نوبخت در دو هفته گذشته نشست های سخنگویی را برگزار نکرده بود، اما نهایتا سه شنبه شب در توییتی خبر از موافقت روحانی با کناره گیری او از سمت سخنگویی دولت داد.

نوبخت نوشت: همانگونه که پیشتر هم گفته بودم کم اثر کردن فشارهای اخیر دشمنان و شرایط جدید اداره کشور، کار مضاعف همه مدیران را می طلبد. از رییس‌جمهور ⁦‪‬⁩ درخواست کردم بدلیل شرایط جدید، اجازه دهند همه توان خود را صرف کمک به ایشان در حوزه برنامه و بودجه کنم و مسؤولیت سخنگویی دولت را عزیز دیگری برعهده بگیرند، که خوشبختانه مورد موافقت ایشان نیز قرار گرفت.

گزینه های متعددی برای جایگزینی نوبخت در سمت سخنگویی دولت مطرح می شود که از آنجاییکه سخنگوی دولت باید عضو کابینه باشد، از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور بعنوان گزینه های سخنگویی دولت نام برده می‌شود.

تاکید مجدد روحانی بر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران برای صادرات نفت در دیدار با سفیر انگلیس نیز در هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت. رئیس جمهور در مراسم دریافت استوارنامه «رابرت مک‌ایر» با تاکید بر این حق، گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال تنش در منطقه نبوده و نمی‌خواهد مشکلی در آبراه‌های جهانی ایجاد شود، اما هیچگاه از حق خود در صادرات نفت نیز، به راحتی نمی‌گذرد.

مشروح مهمترین اخبار حوزه دولت در هفته گذشته به شرح زیر است:

آخرین جزئیات اجرای سامانه حقوق و دستمزد کارکنان دولت/ منتظر اقدام مجلس و قوه قضائیه هستیم

جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت اجرایی سامانه حقوق و دستمزد، اظهار داشت: اجرای این سامانه سه مرحله دارد که یک مرحله طراحی و آماده شدن آن است و دولت به سازمان اداری و استخدامی محول کرده بود. ما این سامانه را برای کل کارکنان دولت طراحی کردیم و اوایل اردیبهشت ماه به کلیه دستگاه ها ابلاغ شد که سامانه را با کد و رمزی که از ما دریافت می کنند در پایگاه های اطلاع رسانی خود مستقر کنند و اطلاعات مربوط به پرداخت حقوق و مزایای فصل بهار را در آن بارگذاری کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به آخرین گزارش از مراحل اجرایی این سامانه، عنوان کرد: بر اساس گزارشی که در تاریخ 30 تیرماه تهیه شده است، در این سامانه 1318 کاربر وجود دارد که از این تعداد  823 دستگاه سامانه را مستقر و 341 دستگاه نیز قوانین خود را ثبت کرده اند.

وی افزود: در این سامانه تاکنون 317 دستگاه مشخصات کارکنان خود را وارد کرده و 123 دستگاه نیز حداقل یکبار لیست حقوق خود را ثبت کرده اند که در مجموع بیش از 130 هزار نفر از کارمندان دولت مشخصاتشان در این سامانه ثبت شده است. وقتی که این کار انجام شد و ما این اطلاعات را وارد کردیم، امکان دسترسی نهادهای نظارتی به آن فراهم می شود و می‌توان در خصوص دسترسی عموم به این سامانه نیز تصمیم گرفت.

امکان پرداخت اقساطی و معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران فراهم شد

شورای عالی هماهنگی اقتصادی در جلسه خود به ریاست رئیس جمهور و با حضور سران قوا، موانع واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی و اختصاص مشوق‌های لازم در این زمینه را بررسی و دراین باره تصمیم‌گیری کرد.

در این جلسه همچنین در راستای کنترل نقدینگی و سوق دادن آن به بخش تولید و بازار سرمایه، موضوع واگذاری شرکت‌های بزرگ دولتی و نهادهای عمومی به بخش خصوصی و عرضه آن در بورس و موانع استقبال بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از مصوباتی که در این زمینه وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد مشوق‌هایی برای جذاب و سودآور کردن طرح‌های نیمه تمام برای بخش خصوصی اختصاص یابد.

واگذاری طرح های دستگاه های دولتی و شرکت های وابسته به نیروهای مسلح آغاز شده است

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی چند ماه اخیر نقدینگی کشور به سمت مسکن، ارز و سکه سوق پیدا کرد و باعث افزایش قیمت ها و نگرانی مردم شد اظهار داشت: یکی از دغدغه های جدی در جلسه سران این بود که راهکارهایی به منظور سوق دادن نقدینگی به سمت اشتغال و واحدهای تولیدی به وجود آید تا این واحدها فعال شوند.

وی ادامه داد: از چند ماه اخیر فرآیند واگذاری طرح های دستگاه های دولتی، ‌ نهادهای عمومی غیردولتی و همچنین شرکت های وابسته به نیروهای مسلح مثل صندوق ها آغاز شده و باید از این فرصت برای فعالیت اقتصادی بخش خصوصی و مردم استفاده شود که نتیجه آن اشتغال و فعالیت این شرکت ها خواهد بود.

دستور روحانی برای اصلاح نظام بانکی/فروش نفت با مشکل مواجه نمی‌شود

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی، گفت: بانک مرکزی باید با اقتدار تصمیمات خود را عملیاتی نماید ضمن اینکه در حوزه سیاست های ارزی نیز کشور شرایط جدیدی را تجربه می کند به این معنا که طرف مقابل دو تا سه محدودیت جدی را برای ایران اعمال کرده که یکی از آنها محدودیت فروش نفت است. ولی اینکه چه میزان آنها موفق شوند محدودیت بر فروش نفت ایران اعمال کنند نکته دیگری است که ستاد تحریم ها در دولت است که اجازه ندهد فروش نفت با مشکل مواجه شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: رئیس جمهور به تازگی یادداشتی به بنده داده اند که بر این اساس جلساتی در رابطه با اصلاح نظام بانکی برقرار شود، ولی آنچه که مهم است آن است که مسائل نظام بانکی ایران نیاز به مطالعه آنچنانی ندارد و تک تک بانک های کشور تقریبا همه مشکلات را می دانند؛ بنده نیز که فردی اقتصادی نیستم، به راحتی می توانم در مورد آنها اظهارنظر کنم.

بررسی استفاده از «رمز ارزها در اقتصاد ملی» در جلسه شورای عالی فضای مجازی

در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور موضوع استفاده از «رمز ارزها در اقتصاد ملی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد نسبت به فرصت‌های توسعه «رمز ارز ملی» و همچنین امکان بکارگیری رمز ارزهای خارجی در جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی بررسی‌های بیشتری انجام شود.

همچنین در جلسه شورای عالی فضای مجازی به منظور تقویت شبکه ملی اطلاعات مقرر شد در راستای کاهش وابستگی به برنامه‌های خارجی پر کاربرد در شبکه فعلی، تدابیر لازم اتخاذ شود.

واعظی: روابط تهران – باکو برادرانه و رو به گسترش است

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دیدار رامین قلی‌زاده وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری‌های نوین جمهوری آذربایجان، با بیان اینکه دو کشور از ظرفیت‌های زیادی برای تعمیق و تحکیم روابط دو جانبه برخوردار هستند، گفت: باید با فعال‌تر کردن کمیسیون مشترک اقتصادی همکاری‌های ایران و آذربایجان، در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های همکاری به نفع دو ملت گام برداریم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور، توسعه سطح همکاری‌های اقتصادی تهران – باکو بویژه در حوزه ارتباطات و فناوری‌های نوین را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به زمینه‌های بسیار مناسب تولیدات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در ایران، آمادگی داریم ضمن انتقال تجربیات خود در حوزه فناوری ارتباطات، همکاری‌های مشترکی در این حوزه با جمهوری آذربایجان داشته باشیم.

روحانی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور «قانون اصلاح قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی» را جهت اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و «قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی سال 1396 کل کشور» را به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

چرا رهبر انقلاب از مواضع اخیر رئیس‌جمهور صریحاً حمایت کردند؟

از جمله نکات خبرساز در دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر انقلاب اسلامی، حمایت صریح حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مواضع مقتدرانه‌ی رئیس‌جمهور در سفر به اروپا بود. این موضع در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه با رهبر انقلاب نیز مورد تأکید قرار گرفت و ایشان سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «اگر نفت ایران صادر نشود، نفت هیچ کشوری در منطقه صادر نخواهد شد» را «سیاست و رویکرد نظام» معرفی نموده و از وزارت خارجه پیگیری جدی این‌گونه مواضع رئیس‌جمهور را خواستار شدند.

با نگاهی کلان به مواضع رهبر انقلاب و نیز روش و ممشای ایشان، راز حمایت‌های صریح معظم‌له از مواضع ضداستکباری اخیر دولت روشن می‌شود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اولاً به‌صورت کلی همواره از دولت‌های منتخب و مستقر در جمهوری اسلامی حمایت کرده و بالاترین و بیشترین کمک‌ها را در مسیر پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم به دولت‌ها داشته‌اند. از سوی دیگر مواضع اخیر رئیس‌جمهور در مقابله با توطئه‌گری دولت آمریکا، در راستای خواست و مطالبه‌ی رهبر انقلاب و نگاه انقلاب اسلامی در مقابل مستکبرین و با اتکاء به تجربیات گذشته بوده، و از دیگر سو رهبر انقلاب شنیده شدن صدایی واحد در مسائل جهانی و پرهیز از دوگانگی حاکمیتی در مقابل بیگانگان را همواره مطالبه کرده و از چنین فضایی استقبال و حمایت می‌کنند.

هیئت وزیران گزارش وزارت راه از روند جذب سرمایه­ در بندر چابهار را بررسی کرد

در جلسه هیئت وزیران که به ریاست حجت­ الاسلام روحانی رییس ­جمهوری، برگزار شد گزارش وزارت راه و شهرسازی از روند بازاریابی و جذب سرمایه ­گذاری بعد از افتتاح طرح توسعه بندر شهید بهشتی در بندر چابهار، به استحضار اعضای دولت رسید.

براساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تاکنون 16 درخواست برای سرمایه ­گذاری در بخش­ های مختلف در این بندر پیشنهاد شده که از این تعداد، نسبت به انعقاد هفت فقره قرارداد سرمایه­ گذاری جمعاً به میزان 4 هزار و 670 میلیارد ریال با سرمایه­ گذاران داخلی و خارجی در زمینه جمع­آوری مواد زائد کشتی­ ها، احداث مخازن نگهداری LPG و فرآورده­ های نفتی و انبار چند منظوره و نیز دو تفاهم­نامه با سرمایه ­گذاران خارجی به مبلغ یک میلیارد دلار و یک تفاهم­نامه داخلی به میزان 950 میلیارد ریال اقدام شده است.

تعیین تکلیف سهم 20 درصدی دولت از بازار تولید برق کشور، اصلاح آیین­ نامه اجرایی مربوط به دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده نفت و گاز، دریافت مابه ­التفاوت نرخ ارز مرجع تا ارز رایج بازار از واردکنندگانی که به تعهدات خود عمل نکرده ­اند و بررسی دولت لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری­ها و دهیاری­ ها از دیگر مصوبات هیئت وزیران بود.

جهانگیری: شرایط جدید پیش روی کشور دائمی نیست

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه باید در شرایط جدید پیش روی کشور از زندگی آحاد جامعه مراقبت کنیم و اجازه ندهیم که وضعیت معیشتی مردم و بخصوص طبقات ضعیف دچار آسیب شود، گفت: اولویت دولت حمایت از زندگی مردم به خصوص اقشار ضعیف در مقابل تحریم است و کالاهای اساسی، دارو و نیازهای ضروری مردم باید با ارز رسمی تامین شود و به وفور در اختیار جامعه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت جدید پیش روی کشور دائمی نیست و در مقطعی کوتاه مدت خواهد بود، تصریح کرد: اگر بتوانیم این وضعیت را به خوبی مدیریت کنیم و کشور را از این مرحله عبور دهیم، اقتصاد کشور به ثبات خواهد رسید و شاخص های اقتصادی دوباره مثبت خواهد شد.

دلنوشته سرلشکر جعفری خطاب به رئیس جمهور/ همگان منتظر تصمیمات انقلابی شما هستند

سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازتاب انتظارات افکار عمومی طی دلنوشته ای خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: حمایت های بی نظیر و گسترده دلسوزان انقلاب در هفته اخیر از جنابعالی، نباید مانع اقدامات انقلابی شما در کنترل قیمت ها و جلوگیری از افزایش سرسام آور قیمت ارز و سکه، در شرایط جنگ اقتصادی با دشمنان بشود.

در ادامه این دلنوشته آمده است: چرا با آن قهر و غضبی که در شما سراغ داریم و در رقابت های انتخاباتی و یا با مخالفین خود بعضا به کار می بردید، با نارسایی ها و سوءمدیریت های بخش اقتصادی دولت برخورد نمی کنید!؟

جهانگیری: عزم راسخ نظام در مبارزه با مفاسد اقتصادی را باید به نمایش بگذاریم

اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه دشمنان امید مردم را هدف قرار داده و قصد دارند اعتماد مردم به نظام را به ویژه در مبارزه با فساد مخدوش کنند، گفت: در این مقطع حساس رسالت سنگینی بر دوش ما قرار دارد تا اراده جدی و عزم راسخ نظام، قوای سه گانه و نهادهای قضایی و امنیتی کشور را در مبارزه جدی با فساد به نمایش بگذاریم و این اراده را به درستی به افکار عمومی منتقل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد و برخورد با متخلفین وجود ندارد، گفت: دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و نظارتی با هر مدیر متخلفی در هر رده و سطحی که باشد برخورد کنند. هیچ استثنایی وجود ندارد چرا که مبارزه با فساد زمانی موفق خواهد بود که خط قرمزی در این مسیر قائل نباشیم.

ایران منبعی پایدار برای تأمین انرژی کره جنوبی است/ نباید تحریم ها به روابط دو کشور آسیب بزند

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه «یو جانگ هیان» سفیر جدید کره جنوبی در تهران، با بیان اینکه همواره روابط خوب و دوستانه‌ای میان ایران و کره جنوبی برقرار بوده و در سال‌های اخیر نیز شاهد گسترش مناسبات بوده‌ایم، گفت: ارتباط و گفتگوهای مسئولان دو کشور در بخش‌های مختلف همواره دستاوردهای مثبتی را به همراه داشته است.

رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به اینکه امروز شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی دو کشور همکاری‌های خوبی در زمینه‌های گوناگون بویژه در بخش انرژی با هم داشته و نسبت به هم اعتماد دارند، اظهار داشت: ایران همواره می‌تواند منبع پایدار و مطمئنی برای تأمین انرژی کره جنوبی باشد.

تقویت روابط کارگزاری بین بانک‌های ایران و ویتنام حائز اهمیت است

رئیس جمهور با بیان اینکه دو ملت ایران و ویتنام از رابطه فرهنگی و معنوی عمیقی برخوردارند، اظهارداشت: روابط دو کشور طی سال‌های اخیر از توسعه بسیار خوبی برخوردار بوده است و در پرتو ظرفیت‌هایی که وجود دارد باید روابط تهران – هانوی را هر چه بیشتر مستحکم سازیم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه «نوین مان هی ین» سفیر جدید ویتنام در تهران،  با اشاره به توافقات خوبی که بین دو کشور در جریان سفر به ویتنام منعقد شده است، گفت: دو کشور از ظرفیت‌های فراوانی برای تأمین نیازهای یکدیگر برخوردار هستند و با تسریع در اجرای توافقات انجام شده، می‌توان گام‌های مهمی در این راستا به نفع دو ملت برداشت.

ایران از حق خود برای صادرات نفت نمی گذرد/ موضع شفاف اروپا برای جبران خروج آمریکا از برجام اهمیت دارد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌ جمهور هنگام دریافت استوارنامه «رابرت مک‌ایر» سفیر جدید انگلستان در تهران، با استقبال از گسترش و توسعه روابط با لندن، تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر اراده ایران و انگلستان بر برقراری روابط و مناسبات خوب میان دو کشور بوده است.

رئیس جمهور ملاقات‌ها و مذاکرات مسئولان دو کشور در مسائل دوجانبه و بین المللی را سازنده توصیف کرد و افزود: امروز در مقطع تاریخی بسیار مهمی در رابطه با برجام قرار داریم و بیان شفاف موضع اروپا نسبت به اقداماتی که باید برای جبران خروج غیرقانونی آمریکا از برجام انجام دهد، برای ملت ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال تنش در منطقه نبوده و نمی‌خواهد مشکلی در آبراه‌های جهانی ایجاد شود، اما هیچگاه از حق خود در صادرات نفت نیز، به راحتی نمی‌گذرد.

روحانی در دیدار سفرای جدید ایران در 14 کشور: تهدید و فشار دولت آمریکا را باید به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کنیم

رئیس جمهور کشورمان در دیدار سفرای جدید ایران در 14 کشور جهان گفت: باید شرایط کنونی و تهدید و فشار موجود از سوی دولت آمریکا را به فرصتی برای توسعه و پیشرفت روزافزون تبدیل کنیم.

روحانی در این دیدار توجه به اولویت مسایل اقتصادی در روابط و مناسبات خارجی کشورمان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اگر هر کدام از شما یک گام مهم در زمینه مسایل اقتصادی بویژه در تقویت همکاری شرکت‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی کشورمان با کشورهای محل مأموریت خود بردارید، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

وزیر کشور: خروج یکطرفه واشنگتن از برجام گواه بی اعتمادی به آمریکاست

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور که در محل این وزارتخانه برگزار شد در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انجام مذاکره بدون پیش شرط با ایران گفت: آمریکا قابل اعتماد نیست، وقتی این کشور با قلدری و به صورت یک طرفه از برجام خارج می شود چه طور می توان اعتماد کرد. از طرفی می گویند به ایران فشار آورده شود تا ایران تعهدات جدیدی را بپذیرد و از طرف دیگر این صحبت از مذاکره بدون پیش شرط می کنند.

وزیر کشور امید، اعتماد، نشاط و کارآمدی را چهار ویژگی مهم در یک جامعه پویا عنوان کرد و افزود: دشمن در سه سطح با جمهوری اسلامی ایران در حال مقابله است، سطح اول تهدیدات نظامی سطح دوم تحریم‌های اقتصادی و سطح سوم ایجاد تنش ها و نارضایتی اجتماعی است که از نظر ما سطح سوم یعنی ایجاد تنش‌های اجتماعی هدف اول دشمن است.

ذوالفقاری: یکی از مسائل عمده مردم عدم رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات آنها است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور، گفت: با خودباوری و بهره گیری از همه ظرفیتهای موجود کشور مشکلات را حل و بر فشارهای خارجی و دشمنان فائق می آییم.

وی با اشاره به اینکه مدتی است آمریکایی ها فشار و عملیات روانی علیه کشورمان را به طور ویژه ای تشدید کرده اند، گفت: پمپاژ اخبار منفی، جهت دار و در اکثر موارد غیر صحیح، به صورت مستمر و با برنامه ریزی یکی از این اقدامات است که سعی در تضعیف امید مردم جامعه دارد.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه اولویت دشمنان تشدید نارضایتی و آشوب در کشور است، گفت: باید برای تمام اتفاقات پیش رو سناریوهای مختلف را پیش بینی و تدبیر کرد.

موافقت رئیس جمهور با کناره گیری نوبخت از سخنگویی دولت

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه طی مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: همانگونه که پیشتر هم گفته بودم کم اثر کردن فشارهای اخیر دشمنان و شرایط جدید اداره کشور، کار مضاعف همه مدیران را می طلبد.

در ادامه این مطلب آمده است: هرچند که تاکنون بر هر دو مسؤولیت ریاست سازمان برنامه و بودجه و سخنگویی دولت تمرکز داشته‌ام و این دو نیز با یکدیگر همپوشانی بسیاری دارند اما از رییس‌جمهور ⁦‪‬⁩ درخواست کردم بدلیل شرایط جدید، اجازه دهند همه توان خود را صرف کمک به ایشان در حوزه برنامه و بودجه کنم و مسؤولیت سخنگویی دولت را عزیز دیگری برعهده بگیرند، که خوشبختانه مورد موافقت ایشان نیز قرار گرفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: سوال از رئیس جمهور خلاف قانون است

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص سوال از رئیس جمهور اظهار داشت: سوال و تحقیق و تفحص حق مجلس است؛ اما باید از آن قانونی استفاده کرد، آنچه امروز اتفاق افتاده کاملا خلاف اصول مسلم حقوقی، قانون اساسی و خلاف آیین نامه داخلی مجلس است.هر حقوق دان و حقوق خوانی می داند که انکار بعد از اقرار مسموع نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در هیچ جای آیین نامه داخلی مجلس انصراف از انصراف پیش بینی نشده است، اظهار داشت: متاسفانه این کار کاملا خلاف قانون اتفاق افتاده و از کلیه ظرفیت های قانونی مان استفاده می کنیم.

لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها تصویب شد

هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، مواد دیگری از لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها را تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

این لایحه با هدف بررسی و شناخت منابع درآمدی شهرداری‌های کشور و چگونگی اصلاح و تأمین منابع جدید برای جایگزین شدن با درآمد فعلی شهرداری‌ها در جهت توسعه شهری و ایجاد خدمات مورد نیاز شهروندان تهیه شده است.

اختصاص بیش از 600 میلیارد ریال برای حمایت های مالی و زیربنایی از مسکن مهر و بررسی گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص «پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان» از دیگر اقدامات هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه خود بود.

موافقت رئیس جمهور با تشکیل کارگروه رفع موانع تولیدکنندگان

بدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مشورتی و اجرایی با تولیدکنندگان و فعالان صنایع غذایی که در محل وزارت کشور برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: تولید کنندگان و فعالان اقتصادی اطمینان داشته باشند تمامی دغدغه های آنها حل خواهد شد و شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی در جهت رفاه و آسایش مردم خواهیم بود.

وزیر کشور با اشاره به ارائه پیشنهادی به رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی سریع مشکلات و موانع تولیدکنندگان گفت: بنده به رئیس‌جمهور پیشنهاد کردم کارگروهی متشکل از هفت یا هشت دستگاه مرتبط و متولی با امر تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در وزارت کشور ایجاد و نمایندگان تام الاختیار این دستگاهها در این کمیته حضور داشته باشند و به صورت 24 ساعته مشکلات و موانع تولید کنندگان را حل و رفع کنند. آقای رییس‌جمهور نیز با کلیات این پیشنهاد موافقت کردند و انشاالله هرچه زودتر این موضوع اجرا شود.

امیری در جمع خبرنگاران: 5 طرح «سوال از رئیس جمهور» در مدت کوتاه جای سوال دارد/ ربیعی آماده پاسخگویی به نمایندگان است

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه مراسم ترحیم عباس دوزدوزانی و در جمع خبرنگاران درباره استیضاح علی ربیعی وزیر کار اظهار داشت: ما بارها گفته ایم که مجلس حق استیضاح و تحقیق و تفحص را دارد. استیضاح ربیعی روز گذشته در مجلس اعلام وصول شد و ایشان آمادگی دارد به دغدغه های نمایندگان پاسخ بدهد.

امیری درباره رویکرد مجلس نسبت به دولت با توجه به طرح سوال از رییس جمهور گفت: اینکه در مدت کوتاهی، پنج طرح «سوال از رییس جمهور» مطرح شود، برای ما جای سوال دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان