توسط انتشارات ققنوس؛

رمان جنایی سه‌نویسنده چاپ شد/«پنهان در تاریکی» در جستجوی قاتل

رمان جنایی «پنهان در تاریکی» که به طور مشترک توسط ۳ نویسنده نوشته شده، توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شد.

رمان جنایی سه‌نویسنده چاپ شد/«پنهان در تاریکی» در جستجوی قاتل

به گزارش خبرنگار مهر، رمان جنایی «پنهان در تاریکی» نوشته مشترک فرزانه کرم‌پور، حامد معصومی و آسیه مشکی به تازگی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شد.

فرزانه کرم‌پور پیش از این اثر، رمان‌های مشترک دیگری را چون «این خانه پلاک ندارد» و «علائم حیاتی یک زن» را در کارنامه دارد. رمان «پنهان در تاریکی» سه شخصیت اصلی دارد که هرکدام روایت‌گر بخش‌هایی از داستان هستند. به این ترتیب این رمان 3 راوی دارد.

اتفاقات این رمان جنایی توسط یک مادر، پسر و دخترش روایت می‌شوند. این کتاب که سوم اثر مشترک کرم‌پور با نویسندگان دیگر است،‌ ابتدا و تا بخش‌هایی ابتدایی‌اش به قلم همین نویسنده نوشته شده بود. اما وی در ادامه به این فکر می‌افتد که هرکدام از راوی‌های داستان، لحن و صدای خود را داشته باشند. به همین دلیل همکاری‌اش را با دو نویسنده دیگر آغاز می‌کند.

در «پنهان در تاریکی» قتلی رخ می‌دهد و بهانه اصلی داستان این اثر، پیدا کردن قاتل است...

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

صندوق‌های چوبی را مرتب می‌کردم. چند کارتن اسباب‌بازی کهنه بچه‌ها و کتاب درسی جمع کردم و دم در خانه گذاشتم که صبح سپور محل ببرد. این دو پوشه که نقاشی‌های دوره دبستان بچه‌هاست، روی آخرین کارتن بود. دودل بودم که آن‌ها را دور بریزم یا نه. یادم نمی‌آید عاقبت چه کارشان کردم.

و حالا این‌جاست. در همه این‌ سال‌ها هم دیگر ندیده بودمشان! حتما هنگام بازرسی با چند پوشه دیگر جابه‌جا شده و آمده‌اند رو. تا جایی که می‌دانم پوشه‌های مدارک مالیاتی این‌جا بود. این‌ها را باید حتما بچه‌ها ببینند. کاش مانده بودند. زیر پوشه‌ها هم چند پیک شادی می‌بینم که مربوط به سال‌های ابتدایی بچه‌هاست. فکر می‌کنم: «مگه اینا رو به معلم‌هاشون نباید تحویل می‌دادن؟ این‌جا...!»

مدادرنگی‌هایی با جای دندان رویش و تفنگ اسباب‌بازی بهرام که تا چند سال از خودش جدا نمی‌کرد و هرجا می‌رفتیم همراهش بود!

دست می‌کشم زیر کشوی آخر سمت راست و یک پرونده پیدا می‌کنم با جلد سیاه و تاریخ دو ماه پیش. یعنی آخرین‌باری که حمید به تهران آمد و ده روز ماند، و زیر پرونده، سررسید سال قبل است. هر دو با چسب نواری پهن محکم به ته کشو چسبیده‌اند. هر دو را بر می‌دارم به اضافه تقویم امسال و دسته‌چک‌ها که زیر گنجه یادگاری‌ها کنار اتاق به همان روش پنهان شده‌اند! این تقویم و سررسید و پوشه را اولین باری است که می‌بینم. حدس می‌زنم حمید آخرین دفعه‌ای که به تهران آمده، این‌ها را آورده و من هم ترجیح می‌دهم قبل از هرکس دیگری خودم بخوانمشان! همه را روی میز می‌چینم و به آشپزخانه می‌روم و با لیوانی چای برمی‌گردم. صفحه اول تقویمش را باز می‌کنم. روز اول فروردین، بالای صفحه نوشته شده: «خرید عطر یاس فراموش نشود!»

این کتاب با 240 صفحه، شمارگان 770 نسخه و قیمت 18 هزار تومان منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر