ماهان شبکه ایرانیان

رئیس شورای حل اختلاف استان هرمزگان به میزان خبرداد

رهایی زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در بندرعباس

زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی شهرستان بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیاء دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

مظفر حمزه‌ئی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اعلام کرد: زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی شهرستان بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیاء دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

وی اظهارکرد: در سال 1388 پرونده‌ای با موضوع نزاع منجر به قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان هرمزگان مطرح و پس از رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: پس از قطعیت حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به منظور ایجاد صلح وسازش، تلاش‌های خود را آغاز کردند.

حمزه ئی یادآور شد: با ورود شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس به این پرونده و پس از تشکیل جلسات مستمر با اعضای خانواده مقتول خوشبختانه این تلاش‌ها به بار نشست و در نهایت خانواده مقتول (غ. ت) رضایت بدون قید و شرط خود را اعلام و از اعمال مجازات قصاص (ک. ب) صرف نظر کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان خاطرنشان ساخت: اشاعه فرهنگ صلح وسازش واعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین درفرهنگ اسلامی است و برهمین اساس نهادقضائی شورای حل اختلاف به منظور گسترش این فرهنگ درسطح جامعه نقش بسیار برجسته‌ای را ایفا می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد: اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف استان هرمزگان باعمل به مبانی قانونی و تحقق اهداف پیش بینی شده درآینده نیز با هدف گسترش فرهنگ صلح وسازش درسطح جامعه به شکل موثرتری به ارائه خدمت بپردازند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان