مسابقه جام معرفت در قوه قضاییه برگزار می شود

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسابقه "جام معرفت" با مشارکت کارکنان و قضات در قوه قضاییه برگزار می شود.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین معصومی با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام خود را ملزم می‌داند تا در خصوص معرفی ریشه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و کمک به رشد و تعالی آن در نظام اسلامی اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه افزود: به همین منظور در دستگاه قضایی برای نخستین بار مسابقه‌ای با عنوان "جام معرفت" برای کارکنان دستگاه قضایی طراحی شد. در واقع "جام معرفت" برگرفته از انگیزه‌های فرهنگی می‌باشد و هدف آن فعال بودن افراد در زمینه مباحث فرهنگی است.

وی بیان کرد: در این مسابقه افراد در گروه‌های 3 تا 5 نفره (یک نفر مسئول گروه، یک نفر جانشین مسئول گروه و 3 نفر عضو) و در دو گروه بانوان و آقایان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. همچنین در این مرحله تیم برنده 3 امتیاز و در صورت مساوی، هر گروه یک امتیاز دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: مطابق جدول رده بندی این مسابقات، تیم برنده در هر استان معرفی و به مسابقات کشوری راه می‌یابد که در مرحله کشوری نیز این تیم‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در انتها تیم برنده و منتخب در دستگاه قضایی معرفی و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه این مسابقه در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود تصریح کرد: گروه‌های شرکت کننده کتابی را به دلخواه به عنوان منبع مسابقه معرفی و پس از مطالعه کتاب مذکور برای گروه مقابل مطابق ضوابط تعیین شده اقدام به طرح سوال می‌کنند.

وی ادامه داد: در همین زمینه کتابی نیز به نام "انقلاب اسلامی" مشتمل بر مباحث ولایت فقیه و نظریات مقام معظم رهبری در مبانی مشروعیت و در رابطه با انقلاب اسلامی توسط این معاونت تهیه شده که علاقه مندان می‌توانند فایل متنی آن را از سایت معاونت فرهنگی قوه قضاییه جهت استفاده در این مسابقه دریافت کنند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه مهلت شرکت در این مسابقه را پایان مردادماه اعلام کرد و افزود: از ابتدای شهریور، گروه‌های ثبت نامی در مرحله استانی در سرتاسر کشور و در دو مرحله دوره‌ای و حذفی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات امسال بصورت محدود و تنها در سطح کارکنان و قضات دستگاه قضایی، کارآموزان و دانشجویان دانشکده علوم قضایی و همچنین کارکنان شورا‌های حل اختلاف برگزار می‌شود که امیدواریم در سال آینده بتوانیم خانواده‌های کارکنان و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی را نیز به این طرح اضافه کنیم. همچنین این مسابقات در سال آینده از ابتدای سال برگزار و تا پایان همان سال ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام معصومی اظهار کرد: روند نام نویسی در این مسابقه بر اساس آماری که تاکنون از دادگستری‌های استان‌ها داشته ایم حکایت از استقبال خوب و گسترده کارکنان از این طرح است و گمان می‌کنیم در سال آینده این مسابقه یکی از طرح‌های موفق فرهنگی در دستگاه قضایی باشد که زمینه رشد و تعالی فرهنگی کارکنان را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در زمینه نظارت‌ها بر مسابقات "جام معرفت" نیز تصریح کرد: نظارت عالی بر این مسابقات بر عهده ستاد مرکزی در معاونت فرهنگی قوه قضاییه می‌باشد و در استان‌ها نیز این نظارت بر عهده یک هیئت 3 نفره است که زیر نظر معاونان فرهنگی در دادگستری استان‌ها فعالیت می‌کنند و مسئولیت برگزاری این مسابقه و تعیین زمان، مکان، قرعه کشی و داوری آن را برعهده دارند. شرح وظایف آن‌ها نیز در دستورالعمل اجرایی مسابقه جام معرفت به طور مبسوط شرح داده شده است.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه در خصوص جوایز این مسابقات هم گفت: به تیم‌های اول تا سوم این مسابقات در مرحله استانی جوایز نقدی به همراه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و در مرحله کشوری به تیم نخست 7 میلیون تومان، به تیم دوم 5 میلیون تومان و به تیم سوم 3 میلیون تومان بصورت نقدی به همراه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات تعلق خواهد گرفت.

وی در پایان افزود: به مسئولان برگزاری مسابقات در استان‌ها که تیم‌های آن‌ها مقام اول تا سوم را کسب کنند و همچنین به شورا‌هایی که بیشترین نام نویسی از تیم‌ها و بیشترین تعداد برگزاری مسابقه را هم در استان‌ها داشته اند نیز جوایزی اهدا خواهد شد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان