بسته اخبار اجتماعی ایسنا؛

ازمعلمان مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند تا فرصت از دست‌رفته در پرونده کیارستمی

معلمان مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند،تصویب برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران، تسهیل ترک سیگار در کلینیک‌های رایگان، اعلام آمارهای دقیق کودکان بازمانده از تحصیل تا سه هفته آینده و تصمیم‌های واتیکانی و فرصتی که در پرونده«کیارستمی»از دست رفت از جمله اخبار امروز اجتماعی ایسنا است.

ازمعلمان مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند تا فرصت از دست‌رفته در پرونده کیارستمی

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز (13 مرداد) 54 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:

اولویت بندی پروژه‌های پایتخت/تعیین تکلیف پروژه‌های بدون اولویت تهران

افشین حبیب زاده -معاون نظارت شورای شهر تهران- از اولویت بندی پروژه‌های عمرانی پایتخت خبر داد.

وی در مورد اجرای پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شهر تهران گفت:‌ شورای شهر تهران از معاونت فنی و عمرانی درخواست کرد تا پروژه‌های عمرانی شهر را اولویت‌بندی کند و آن‌ها نیز براساس پیشرفت فیزیکی پروژه، ضرورت انجام و... امتیازاتی به پروژه‌ها دادند و بر همین اساس پروژه‌های عمرانی شهر اولویت‌بندی شدند.

ساماندهی کودکان کار و خیابان اتباع بیگانه در اولویت وزارت کشور

کمال اکبری - معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور- گفت: اولویت وزارت کشور ساماندهی کودکان کار و خیابان از جمله کودکان کار دارای تابعیت کشورهای دیگر است.

وی با بیان اینکه در آستانه ایام مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد قرار داریم، اظهارکرد: مشارکت‌های اجتماعی در کشور یکی از مهمترین اقداماتی است که می‌توان از طریق آن بسیاری از موضوعات مهم اجتماعی را به سامان رساند.

تصمیم‌های واتیکانی و فرصتی که در پرونده "کیارستمی" از دست رفت

«دوران بسته بودن فضای گفتمان پزشکی گذشته است، کسانی که فکر می‌کنند هنوز می‌توانیم همچنان دورهم بنشینیم و در فضای واتیکانی تصمیم بگیریم و فقط دود سفید و سیاه‌مان را به مردم نشان دهیم، در اشتباهند»

این بخشی از صحبت‌های دکتر احسان شمسی‌کوشکی - مشاور رییس کل سازمان نظام پزشکی در حوزه اخلاق پزشکی- است که معتقد است: آشکارسازی خطاهای احتمالی از سوی پزشکان بهترین استراتژی برای ایجاد اعتماد متقابل و حتی کاهش میزان شکایت از اقدامات پزشکی است.

ورود محموله جدید داروی "وارفارین" از فنلاند؛ بزودی

طبق اعلام دکتر کیانوش جهان‌پور - سخنگوی سازمان غذا و دارو- قرار است محموله جدید داروی وارفارین به زودی از فنلاند وارد کشور شود تا شرایط نامساعد تامین این دارو به وضعیت عادی بازگردد. کمبود داروی وارفارین که کاربرد ضد انعقاد خون در بیماری‌های قلبی دارد اخیرا در میان داروهای کمیاب قرار گرفته و برخی نگرانی‌ها را برای بیماران ایجاد کرده است.

تسهیل ترک سیگار در کلینیک‌های رایگان / وام کارآموزی و کارآفرینی برای ترک‌کنندگان

علی‌عطاء - مدیر اجرائی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایرانیان- با اشاره به طرح «مدارس بدون دخانیات» گفت: طرح پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات) در دبیرستان‌های شهرستان ورامین با موفقیت در حال اجرا است. ضمن اینکه  اجرای برنامه‌هایی در مدارس، محله و بوستان‌های بدون دخانیات به دنبال گامی به سوی شهرهای بدون دخانیات پیگیرهستیم.

وی با اشاره به طرح «مدارس بدون دخانیات» گفت: طرح پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات) در 62 دبیرستان شهرستان ورامین (دانش آموزان کلاس هفتم با نام پادیاران) با موفقیت در حال اجرا است.

هیچ دستگاهی جزبهزیستی از مبتلایان به «ایدز» وخانواده‌شان حمایت نمی‌کند/منابع سازمان محدود است

فرید براتی - معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور- با بیان این که بیش از 15 هزار نفر از مبتلایان به ایدز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند گفت: در حالی که این افراد باید از حمایت‌های ویژه برخوردار باشند، هیچ نهاد دیگری غیر از سازمان بهزیستی به آنها خدمات ارائه نمی کند.

معلمان مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند/ معاونان بازنشسته وزیر باید خداحافظی کنند

یارمحمد حسین‌بُر - مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش - با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل معلمان در کلاس‌های درس نمی‌شود، گفت: اگر این قانون به تایید شورای نگهبان برسد آن دسته از معاونان وزیر که شرایط ادامه خدمت را طبق این قانون ندارند باید خداحافظی کنند.

وی درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان و زمان اجرای آن در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس قانون آن دسته از همکاران ما تا وقتی که شرایط سنی‌شان تا 65 سال احراز می‌شود می‌توانند در صورت تمایل برای تدریس در کلاس درس بمانند و ادامه همکاری دهند و برای ادامه خدمت به عنوان معلم منعی ندارند.

تصویب برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران/ تجهیز ایستگاه‌های پایش گرد و غبار تهران

مهرداد کتال‌محسنی -معاون فنی اداره محیط زیست استان تهران- ضمن اشاره به تصویب برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار استان در کارگروه کاهش آلودگی هوا گفت: تجهیز ایستگاه‌های پایش گرد و غبار و تشخیص وضعیت جوی و شناسایی و مقابله با کانون‌های داخلی گرد و غبار از جمله اولویت‌های این برنامه است.

مرگ 1180 نفر در تصادفات از ابتدای تابستان

 سردار حمیدی - رئیس پلیس راه کشور- با بیان اینکه 40 درصد از تصادفات جاده‌ای ناشی از واژگونی به دلیل خستگی و خواب آلودگی است، گفت: طی 45 روز گذشته 1180نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند.

وی اظهار کرد: در راستای کاهش تعداد جان باختگان و مصدومان ناشی از تصادفات اقداماتی نظیر اصلاح قانون، تقویت امداد و نجات و... انجام شده است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:

معلمان مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شوند/ معاونان بازنشسته وزیر باید خداحافظی کنند

15 توصیه درمانی برای آکنه‌

تصویب برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران/ تجهیز ایستگاه‌های پایش گرد و غبار تهران

تسهیل ترک سیگار در کلینیک‌های رایگان / وام کارآموزی و کارآفرینی برای ترک‌کنندگان

ورود محموله جدید داروی "وارفارین" از فنلاند؛ بزودی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان