چگونه پیامک حذف شده را بازیابی کنیم؟

برنامه‌ها و نرم‌افزار‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، پیامک یا هر چیزی دیگری را که از روی گوشی پاک شده است بازیابی کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها نرم‌افزاری به نام MobiKin Doctor for Android است که اجازه می‌دهد تمام پیامک‌ها و سایر داده‌های گوشی را به شکل سریع و موثر بازیابی کنید.

چگونه پیامک حذف شده را بازیابی کنیم؟
 
آیا تمام پیامک‌های گوشی موبایل اندرویدی خود را به‌صورت تصادفی پاک کرده‌اید؟ دست‌پاچه نشوید! فارق از این که گوشی شما به کدام نسخه از اندروید مجهز است، می‌توانید هر چه پیامک حذف شده دارید با استفاده از یک نرم‌افزار مناسب بازیابی کنید. البته به شرطی که در اثر به‌روز کردن اپلیکیشن‌ها، گرفتن عکس یا دانلود کردن فایل، روی آن بخش خاص از حافظه‌ی گوشی اطلاعات جدید نوشته نشده باشد.
 
پس اگر به اشتباه پیامکی را پاک کرده‌اید، پیش از کار کردن دوباره با گوشی این مقاله را تا انتها بخوانید، تا به شما روش بازیابی پیامک پاک شده در گوشی‌های اندرویدی را نشان دهیم.
 
استفاده از نرم‌افزار MobiKin Doctor برای بازیابی پیامک حذف شده
برنامه‌ها و نرم‌افزار‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، پیامک یا هر چیزی دیگری را که از روی گوشی پاک شده است بازیابی کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها نرم‌افزاری به نام MobiKin Doctor for Android است که اجازه می‌دهد تمام پیامک‌ها و سایر داده‌های گوشی را به شکل سریع و موثر بازیابی کنید. ما در اینجا مراحل بازیابی پیامک را مرحله به مرحله برای شما توضیح خواهیم داد. ولی پیش از هر چیز باید نرم‌افزار MobiKin Doctor را را برای سیستم عامل ویندوز یا macOS دانلود و نصب کنید.
 
چگونه پیامک حذف شده را بازیابی کنیم؟
 
 
کدام گوشی‌ها با MobiKin سازگار هستند؟
نرم‌افزار MobiKin Doctor for Android از بیش از 2000 مدل گجت اندرویدی مختلف پشتیبانی می‌کند. از این نرم‌افزار می‌توانید برای بازیابی پیامک پاک شده در انواع گوشی‌های HTC، سامسونگ، موتورولا، LG، سونی، ایسوس و بسیاری از برند‌های دیگر استفاده کنید. برای این که مطمئن شوید، می‌توانید روی سایت رسمی این نرم‌افزار به فهرست گجت‌های اندرویدی سازگار با آن سر بزنید.
 
این فهرست بسیار وسیع است، بنابراین به احتمال زیاد گوشی شما هم در آن وجود دارد. در این مقاله از یک گوشی گلکسی اس 6 برای آزمودن عملکرد نرم‌افزار در زمینه‌ی بازیابی پیامک و سایر داده‌ها استفاده شده است.
 
چگونه پیامک حذف شده را بازیابی کنیم؟

برای استفاده از این نرم‌افزار نیازی به روت کردن گوشی ندارید؛ البته تولیدکننده‌ی آن تضمین می‌کند که اگر گوشی شما روت شده باشد هم مشکلی برای بازیابی محتوای آن نخواهید داشت.

روش بازیابی پیامک حذف شده با استفاده از MobiKin Doctor
پس از این که نرم‌افزار را روی کامپیوتر خود نصب و گوشی را به کامپیوتر وصل کنید، درخواستی برای اجازه‌ی دسترسی به گوشی توسط MobiKin به نمایش در می‌آید. پس از چند ثانیه قادر خواهید بود پیش‌نمایشی از پیامک‌ها را در صفحه‌ی اصلی نرم‌افزار MobiKin Doctor ببینید. حال دیگر بازیابی داده‌ها و تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از آن‌ها روی کامپیوتر بسیار سریع و آسان است. تصاویر زیر مراحل این کار را به ترتیب نشان می‌دهد.

گام اول: پس از این که گوشی را به کامپیوتر وصل کنید، این صفحه به طور خودکار ظاهر خواهد شد. در این مرحله نرم‌افزار مدل گوشی را تشخیص می‌دهد، به آن وصل می‌شود و زمانی که همه چیز برای ادامه دادن آماده بود، شما را مطلع می‌کند. همان‌طور که در این تصویر می‌بینید، از نرم‌افزار MobiKin Doctor می‌توانید برای بازیابی داده‌ها از روی حافظه‌ی microSD گوشی‌های اندرویدی هم استفاده کنید.
 
چگونه پیامک حذف شده را بازیابی کنیم؟

گام دوم: به محض این که اتصال میان گوشی و نرم‌افزار برقرار شود، اطلاعات گوشی شامل مدل، نسخه سیستم عامل و… به نمایش در می‌آید. در این مرحله می‌توانید انتخاب کنید که به دنبال بازیابی چه نوع داده‌هایی هستید. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، گزینه‌های متعددی از جمله مخاطبین، عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌های صوتی، پیامک‌ها، فهرست تماس‌ها و اسناد دیگر برای بازیابی در اختیار شما قرار دارد. برای بازیابی پیامک‌ها تیک گزینه‌ی Messages را بزنید و روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.

گام سوم: پس از چند لحظه داده‌های مورد نظر بازیابی می‌شوند و مانند تصویر زیر به نمایش در می‌آیند. در این مثال تمام گزینه‌ها انتخاب شده بوده‌اند، ولی اگر شما تنها گزینه‌ی مربوط به پیامک‌ها را انتخاب کرده باشید، تنها همان بخش برایتان به نمایش در خواهد آمد. همچنین اگر بخواهید می‌توانید گزینه‌ای را در بالای فهرست فعال کنید تا تنها پیامک‌های حذف شدن دیده شوند.
 
اگر تعداد زیادی پیامک روی گوشی داشته باشید، این روش برای فیلتر کردن آن‌ها مناسب است. حال می‌توانید پیامک‌های مورد نظر را تک به تک انتخاب کنید، یا برای انتخاب کردن همه‌ی آن‌ها، تیک باکس موجود روی نوار بالای فهرست را بزنید. در مرحله بعد روی دکمه‌ی Recover کلیک کنید تا داده‌های حذف یا گم شده بازیابی شوند.

ریکاوری اس ام اس اندروید بدون روت

گام چهارم: پس از این که داده‌ها بازیابی شدند، نرم‌افزار از شما درخواست می‌کند تا آن‌ها را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید. برای این کار می‌توانید یکی از پوشه‌ی موجود را انتخاب کنید یا پوشه‌ای جدید را برای ذخیره کردن پیامک‌ها بسازید.

برای پیشگیری از تکرار مشکل چه کار کنیم؟
اگر دوست دارید دیگر با دردسر از دست دادن پیامک‌های مهم خود روبرو نشوید، بهترین روش این است که به طور منظم از پیامک‌هایتان نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید. خبر خوب این است که انجام این کار تنها چند دقیقه زمان می‌برد. ما به شما اپلیکیشن رایگانی به نام SMS Backup & Restore را توصیه می‌کنیم. این اپلیکیشن ساده است، رابط کاربری زیبایی دارد و کارش را بدون نقص انجام می‌دهد. برای آشنایی با نحوه‌ی کار کردن با این اپلیکیشن به مراحل و تصاویر زیر نگاه کنید.
 
چگونه پیامک حذف شده را بازیابی کنیم؟


1. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، آن را اجرا کنید و روی گزینه‌ی Set Up a. Backup ضربه بزنید.

2. سپس تعیین کنید قصد تهیه کردن پشتیبان از چه چیز‌هایی را دارید. این اپلیکیشن می‌تواند پیامک‌ها، فهرست تماس‌ها یا هر دوی آن‌ها را ذخیره کند. پس از آن باید محل ذخیره شدن فایل پشتیبان را تعیین کنید. برای این کار می‌توانید از گوگل درایو، دراپ‌باکس یا حافظه‌ی داخلی خود گوشی استفاده کنید. پس از تعیین این موارد روی دکمه Next ضربه بزنید.

3. انتخاب خود را از فهرستی که به نمایش در می‌آید انجام دهید و دکمه‌ی OK را بزنید.

4. اگر گوگل درایو را انتخاب کنید، لازم است به حساب کاربری گوگل خود وارد شوید. این کار نیاز به یک راه‌اندازی سریع دارد. با استفاده از گزینه‌ی Test می‌تواند از درست عمل کردن اپلیکیشن مطمئن شوید.

5. پس از راه‌اندازی کردن حساب کاربری گوگل درایو، می‌توانید شرایط تهیه کردن نسخه‌ی پشتیبان را هم تعیین کنید. می‌توانید تهیه‌ی نسخه‌ی پشیتبان را به مواقعی که گوشی به شبکه‌ی وایفای، شارژ یا هر دو متصل است محدود کنید.

6. این اپلیکیشن همچنین اجازه می‌دهد تعیین کنید تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان با چه فواصلی (هر ساعت، روزانه، هفتگی یا ماهانه) انجام شود. در بخش تنظیمات پیشرفته می‌توانید علاوه بر مشخص کردن زمان‌بندی تهیه‌ی پشتیبان، نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن را غیرفعال کنید. پس از این که تمام تظیمات را بر اساس نیاز خود تعیین کردید، روی گزینه‌ی Back up now ضربه بزنید تا اولین پشتیبان واقعی را از پیامک‌ها و فهرست تماس‌هایتان تهیه کنید.
 
چگونه پیامک حذف شده را بازیابی کنیم؟


آیا شما تا به حال به صورت تصادفی پیامک‌های خود را پاک کرده‌اید؟ آیا موفق شدید آن‌ها را بازیابی کنید؟ آیا راهی بهتر از نرم‌افزار MobiKin Doctor برای این کار می‌شناسید؟ نکات، ترفند‌ها و تجربه‌های خود را در این زمینه در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان