به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، 400 نفر از مشتریان بانک ولزفارگو در امریکا که چهارمین بانک بزرگ این کشور محسوب می شود، به علت اشتباه یک نرم افزار در زمینه محاسبه تغییرات وام مسکنشان مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.
این نرم افزار تغییرات مذکور در وام 625 مشتری بانک ولز فارگو را نادیده گرفت یا اطلاعات مربوط به آنها را دریافت نکرد و همین مساله در نهایت باعث شد تا 400 مشتری بانک یادشده مقروض و بدحساب تلقی شوند و در نهایت مجبور به تخلیه منازل خود به علت سلب حق اقامه دعوی شوند.
مشکل یادشده در حد فاصل 13 آوریل سال 2010 تا 20 اکتبر سال 2015 رخ داده و مشکل و خطای نرم افزاری مذکور پس از این تاریخ برطرف شده است. بانک ولز فارگو به علت وقوع این مشکل از مشتریان خود عذرخواهی و تصریح کرده که برای جبران خسارات وارده به مشتریانش 8 میلیون دلار بودجه اختصاص داده است.
البته این اولین بار نیست که اشتباهات و تخلفاتی از این دست در بانک ولز فارگو رخ می دهد. این بانک چندی قبل هم بر مبنای اطلاعات درآمدی نادرست وام های مسکن خاصی را برای برخی افراد صادر کرده بود و حتی در سال 2016 به ایجاد حساب های بانکی قلابی به منظور بالاتر نشان دادن آمار فروش و درآمد خود متهم شده بود.