امیدوارم یک آیت‌الله خلخالی دیگر به قوه قضاییه بیاید!!

ایسنا نوشت:‌ یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: امیدوارم یک آیت‌الله خلخالی دیگر در قوه قضاییه بیاید هر چند دشمنان نسبت به ایشان حقد و کینه دارند اما کار اصلی را مرحوم خلخالی کرد. هنگامی که در عرصه موادمخدر ورود کرد بساط موادمخدر برچیده شد.

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تاکید مراجع به ضرورت برخورد شجاعانه و سریع قضات با مفسدان اقتصادی، اظهار کرد: مراجع همانطور که از اسم‌شان پیداست محل رجوع هستند، آنها میلیون‌ها نفر را هدایت می‌کنند و مردم از اینها تبعیت می‌کنند. طبیعتا حرف مراجع، حرف ملت است.

وی ادامه داد: این مطالبه، مطالبه همگان است. مقام معظم رهبری نیز طی سالیان گذشته بارها و بارها به این مساله تاکید داشته‌اند. در شرایط فعلی این ضرورت بیشتر احساس می‌شود. همیشه یک عده معدودی از مفسدین وجود دارند، در زمان جنگ هم اینها وجود داشتند. بچه‌های مردم در جبهه‌ها شهید می‌شدند و اینها به دنبال فساد و سوء استفاده بودند.

پورمختار افزود: برخورد باید قاطعانه، محکم و بدون ملاحظه و بدون توجه به توصیه‌ها، نامه‌نگاری‌ها و تماس‌ها باشد. یکی از دلایلی که قوه قضاییه تحت فشار است توصیه‌هایی است که از من نماینده مجلس تا خیلی‌های دیگر حتی مراجع ممکن است وجود داشته باشد که به آنها مراجعه کنند و بگویند این آدم خوبی است و وجوه خوبی پرداخت می‌کند، سپس آن مفسد حمایت می‌شود.

وی افزود: همه مسئولین باید با هم هماهنگ و همراه باشند و نیت کنند که هیچ حمایتی از مفسدین نکنند. به عبارت دیگر آن چیزی را که قوه قضاییه تشخیص می‌دهد زیر سوال نبرند و شخص مفسد را حمایت نکنند.

پورمختار در رابطه با تعلل در برخورد با مفسدین با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع)، گفت: بخشی از این مفاسد که ایجاد شده است و در آینده نیز وجود خواهد داشت و به نسل جوان‌تر منتقل می‌شود ناشی از عدم برخورد است. امام علی (ع) توصیه دارند که می‌فرمایند تعلل در برخورد و تنبیه مجرم، موجب جریحه شدن دیگران خواهد شد. وقتی مجرم اقتصادی وجود دارد که اقدامی در رابطه با او صورت نمی‌گیرد یا اینکه رسیدگی به فساد به تاخیر می‌افتد دیگران نیز تشویق می‌شوند.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم عدالت و قانون‌مداری مهم است، ما نمی‌گوییم خارج از چارچوب‌های قانون رفتار شود، اینها همه را لحاظ کنیم اما بدون اغماض. حداکثر مجازات برای مفسدین باید در نظر گرفته شود.

پورمختار در پایان گفت: امروز هر فسادی به اعتقاد من مشمول مبارزه مسلحانه با نظام است. با آنها چه برخوردی می‌کنیم؟ می‌گوییم مستحق اعدام هستند، اینها هم که در نظام اقتصادی اخلال ایجاد می‌کنند و اساس نظام ر ا تهدید می‌کنند مستحق اعدام هستند، ان‌شاءالله برخوردی خیلی قاطع با مفسدین صورت گیرد.

 

29215

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان