همه چیز درباره طرح جنجالی «سربازی دختران»

طیبه سیاوشی شاه عنایتی توضیحاتی درباره طرح جنجالی سربازی دختران ارائه کرد.

همه چیز درباره طرح جنجالی «سربازی دختران»

فارس نوشت: روز گذشته خبری از طبیه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره «سربازی دختران» منتشر شد که حواشی و جنجال‌های زیادی در فضای مجازی به دنبال داشت.

به سراغ این نماینده مجلس رفتیم تا از صحت و سقم این خبر جویا شویم.

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خبری است به نقل از بنده روز گذشته در این رابطه منتشر شده است که در واقع سهل انگاری بوده است. 

وی افزود: اصلا چنین طرحی در واقع وجود ندارد، طرحی با عنوان داوطلب بسیجی از سوی ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس تهیه شده بود که بنده در این رابطه صحبت کردم و طرحی با عنوان سربازی دختران وجود ندارد. 

*طرحی با چنین عنوانی وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در واقع طرح داوطلب بسیجی از همان ابتدای مطرح شدن در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رد شد و در واقع در مصاحبه‌ بنده سهل‌انگاری صورت گرفته است گرچهبنده اطلاع دقیقی هم در باره این طرح ندارم، چرا که اصلا عضو کمیسیون حقوقی نیستم و طراح هم نبوده‌ام.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در واقع سخنان بنده به اشتباه منعکس شده است و در اثر برداشت نادرست در شبکه‌های مجازی منعکس شده است، در واقع خبرنگار از بنده سؤال کرد که طی طرح داوطلب بسیجی قرار نیست که دختران تفنگ‌ به دست بگیرند که بنده هم در پاسخ گفتم بعید است که دختران اسلحه به دست بگیرند و سربازی برای دختران و چنین مواردی خنده‌دار می‌رسد. خبرنگار در ادامه صحبت‌هایش پرسید پس در موارد آموزشی و بهداشتی دوره می‌بینند؟ که بنده پاسخ دادم شاید، اطلاع دقیقی ندارم. 

*طرح «داوطلب بسیجی» در کمیسیون قضایی رد شد 

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: زمانی که طرح اصلا رأی نیاورده است، اصلا پرداختن به آن اشتباه است، طرح آقای ابوترابی به عنوان داوطلب بسیجی در کمیسیون اقتصادی رأی نیاورد پس ادامه روند آن امکان‌پذیر نیست و ترویج چنین شایعاتی ساخته ذهن یک خبرنگار است که از قول من چنین مطلبی منتشر کرده است. 

سیاوشی افزود: بنده موضوع سربازی دختران و مصاحبه‌ام در این خصوص را تکذیب و اعلام می‌کنم که اصلا چنین چیزی وجود ندارد و طرحی با عنوان سربازی اجباری برای دختران مسئله‌ای بی‌معناست و بیشتر شبیه شوخی است. تنها خبرنگار از بنده سؤال کرد که آیا امکان سربازی دختران هم وجود دارد؟ که بنده پاسخ دادم که دختران به سربازی نمی‌روند که بخواهند اسلحه هم به دست بگیرند.

*سربازی دختران بیشتر شبیه شوخی است!

*به گزارش فارس،‌ بر اساس طرح «داوطلب بسیجی» که چندی پیش با طراحی و تهیه ابولفضل ابوترابی نماینده نجف آباد به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارائه شد،‌ قرار بود افراد به صورت داوطلبانه به سربازی رفته و حقوق دریافت کنند همچنین می‌توانستند محل خدمت خود را انتخاب کنند و به موجب آن دوره سربازی آنها نیز بین دو تا پنج سال محسوب می‌شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان