۹ نمونه از شگفت انگیز ترین و زیباترین غارهای جهان

غارها در میان مکان‌ هایی دورافتاده واقع شده اند،‌ برخی از این غارها به وسیله‌ی حل شدن سنگ آهک های عظیم تر شکل می گیرند یا گونه ی دیگری از غارها سوراخ های عظیمی هستند که در مجاورت سواحل در سرتاسر جهان قرار دارند

غارها در میان مکان‌ هایی دورافتاده واقع شده اند،‌ برخی از این غارها به وسیله‌ی حل شدن سنگ آهک های عظیم تر شکل می گیرند یا گونه ی دیگری از غارها سوراخ های عظیمی هستند که در مجاورت سواحل در سرتاسر جهان قرار دارند. غارهای شکوهمند همواره شما را مسحور خود می کنند. آیا دوست دارید که ماجراجویی افراطی باشید تا زیباترین غارها در سرتاسر جهان را کشف کنید؟ ورود به بعضی از غارها برای عموم آزاد است و سفر به درون برخی دیگر از غارها سرشار از خطر است. در ادامه این مطلب 9 مورد از شگفت انگیز ترین و زیباترین غارهای جهان را به شما معرفی خواهیم کرد. در سرتاسر ایران نیز غارهای بسیار اسرارآمیز و شگفت انگیزی وجود دارند که در فرصتی دیگر به این غارها نیز خواهیم پرداخت.

شگفت انگیز ترین و زیباترین غارهای جهان

9- غار رید فلوت، چین (Reed Flute Cave, China)

9 نمونه از شگفت انگیز ترین و زیباترین غارهای جهان

این غار آهکی طبیعی یکی زیباترین جاذبه های گردشگری در گویلین در چین است،‌ این غار در سال 792 بعد از میلاد مسیح کشف شد. نام این غار از نام نی های سبز رنگی که در خارج از این غار روییده اند، گرفته شده. آرایش های سنگی متنوع و حجم عظیمی از چکیده سنگ ها قسمت داخلی این غار را بسیار جذاب کرده اند. طاقدیس ها، ناودیس ها، ستون های سنگی، پره سنگ ها و گل سنگ ها آرایش های سنگی ای هستند که در این غار میتوان مشاهده کرد و همین آرایش های عجیب و غریب فضای غار را دو چندان اسرارآمیز کرده است.

مسافت غار آهکی رید فلوت،‌240 متر است، برخی از قسمت های این غار به وسیله ی نور هایی رنگی روشن شده اند. باستان شناسان حدود 70 کتیبه ی خطی بر روی دیواره های این غار پیدا کرده اند،‌ نوشته هایی در باب مسافرت و شعرهایی از تنگ داینستی (618-918 بعد از میلاد) بر دیواره های این غار نشان دهنده ی این موضوع است که این غار حتی در دوران باستان نیز یکی از جاذبه های گردشگری برای مردم آن دوره بوده. یک ساعت کامل طول خواهد کشید اگر بخواهید در این غار قدم بزنید. غار رید فلوت یکی از زیباترین غارها در سرتاسر جهان است اگر احیاناً سفری به این غار داشتید، خاطره ی خود را با ما درمیان بگذاریید.

8- غار تام لد،‌ تایلند (Tham Lod Cave, Thailand)

 زیباترین غارهای جهان

غار تام لد در ایالت مااِ هُنگ سون در شمال تایلند قرار دارد و یکی از زیباترین غارها در سرتاسر جهان است. گمان می رود که حکاکی های درون این غار مربوط به قوم باستانی لاوا است، همچنین به نظر می رسد که این غار تا مدت ها سرپناه و خانه های این قوم باستانی بوده. باستان شناسان در جستجوهای خود در این غار باستانی ظروف سفالین گوناگون و ابزارهای باستانی دیگری را کشف کرده اند. طراحی های باستانی نیز در میان دیوارهای این غار پیدا شده است. طول این غار حدود 1.6 کیلومتر است،  سرتاسر این منطقه پوشیده از جنگل است و مسیر های باریک میان این جنگل توریست ها را برای رسیدن به این غار زیبا هدایت می کند، شما می توانید در این منطقه شاهد حیواناتی تیزپا و شاهد گونه های مختلفی از پرندگان درون این غار باشید.

7- غارهای ماربل «مرمری»، پاتاگونیا (Marble Caves, Patagonia)

زیباترین غارهای جهان در کشورهای جهان

سلسله غارهای زیرزمینی پر از آب در دریاچه وسیع پاتاگونیا در مرز شیلی و آرژانتین واقع شده، این دریاچه در دورترین ناحیه در آمریکای جنوبی قرار دارد. این دریاچه یکی از مکان هایی است که می توانید در آن شاهد بزرگ ترین رسوبات مرمری باشید. بیش از 6000 سال است که فعالیت بی وقفه ی موج ها در این دریاچه باعث شکل گیری این رشته غارهای مرمری بسیار دیدنی شده است و این غارها هم اکنون یکی دیگر از زیباترین غارها در سرتاسر جهان می باشد. این غارهای پر از آب فیروزه ای رنگ به وسیله ی نور خورشید درخشنده و نورانی می شوند. سطح آب در این غارها در طول روز متفاوت است. آب فیروزه ای درون این غارها،‌درخشندگی آنها در طول روز و متفاوت بودن سطح آب درون این غارهای مرمری تأثیرات بینایی بسیار شگفت انگیزی را بر جا می گذارند.

6- غاری در آلگاروِ، پرتقال (Cave In Algarve, Portugal)

زیباترین غارهای جهان سراسر جهان

مجموعه ی این غارها اساساً از خلال برخورد امواج بی وقفه ی دریا بر سنگ های عظیم شکل گرفته است. بازدیدکنندگان تنها از طریق دریا می توانند روانه ی این غار شوند. این غار سه دهانه ی ورودی اصلی دارد،‌این غار یکی از جاذبه های گردشگری در ساحل آلگارو و یکی از زیباترین غارها در سرتاسر جهان است. آب بسیار شفاف و آبی این منطقه سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می کشاند.

5- غار باتو، مالزی (Batu Caves, Malaysia)

9 نمونه از زیباترین غارهای جهان

این دره ی آهکی شامل غارها و معابد غاری بسیاری است و در گمبک مالزی قرار دارد. این مجموعه از غارها حدود 400 میلیون سال پیش شکل گرفتند و نام این غارها از  نام رودخانه ای گرفته شده که در میان این تپه جاری است. مردمان تموئان، ‌یکی از قبیله های باستانی در این کشور بودند که از برخی از این غارها به عنوان سرپناه استفاده می کردند. معبد غار واقع در این تپه یکی از مشهورترین زیارتگاه های هندو در مالزی است. این معبد پیچیده شامل 3 غار اصلی است که بزرگ ترین این غارها سبک زیارت گاه های هندو است. دو غار دیگر به موزه و گالری تبدیل شده و شامل نقاشی ها و مجسمه های بی شمار زیبایی است. بازدیدکنندگان برای رسیدن به این معبد باید حدود 272 پله را بالا بروند. اگر به این غار سفر کردید و از آن عکس گرفته اید برای ما ارسال کنید.

4- غار گلو ورمز یا کرم شب تاب،‌نیوزلند (Glowworms Cave, New Zealand)

بهترین و زیباترین غارهای جهان

شهرت این غار به دلیل وجود جمعیت بسیار زیادی از کرم های شب تاب است که در این غار وجود دارند. جمعیت کرم های شب تاب در نیوزلند بسیار زیاد است. این کرم های شب تاب یا در اعماق جنگل و یا در دل غارهای بسیار تاریک زندگی می کنند،‌ و البته این مکان ها نسبت به باقی مکان برای رشد آنها مناسب است. این کرم های شب تاب از سقف غار آویزان می شوند و نوری را از خود در سرتاسر غار ساطع می کنند، این مکان با زیبایی چشمگیرش یکی از جاذبه های توریستی در نیوزلند است. بدون شک با وجود انبوه کرم های شب تاب در این غار، این غار به یکی از زیباترین غارها در سرتاسر جهان بدل خواهد شد.

3- غار یخی وتنایکل،‌ایسلند (Vatnajokull Glacier Cave, Iceland)

زیباترین غارهای جهان در کجای جهان قرار دارند؟

این غار در یخچال طبیعی وتنایکل در ایسلند قرار گرفته،‌ این مکان یکی از بزرگ ترین یخچال های طبیعی در اروپا است و غاری که در این منظقه قرار دارد از زیباترین غارها در سرتاسر جهان است. این غار از آب شدن و تراکم یخچال های طبیعی در طول میلیون ها سال شکل گرفته. حباب های هوا و کریستال های یخی باعث شفافیت این غار شده است، رنگ آبی این غار جذابیت این غار را دوچندان می کند. مطمئناً بازدید از این غار در فصل تابستان بسیار خطرناک است زیرا در این فصل از سال به علت گرمای هوا این یخچال های طبیعی آب می شوند و حرکت می کنند.

2- معدن نیکا، ‌مکزیک (Naica Mine, Mexico)

زیباترین غارهای جهان

این غار به علت داشتن رسوبات کریستالی سلنیت فوق العاده شناخته شده است و همین ویژگی باعث شده تا این غار را در لیست زیباترین غارها در سرتاسر جهان قرار بگیرد. در واقع این غار یکی از عظیم ترین کریستال های طبیعی در سرتاسر جهان است که تاکنون کشف شده. این بزرگ ترین غار کریستالی در فرآیند معدن کاوی در سال 2000 کشف شد،‌ این غار حدود 100 فوت پایین تر از انبوه ی سنگ های آهکی قرار گرفته است.

بازدید از این غار کریستالی برای عموم آزاد نیست، گرمای زمین در این عمق این غار را آسیب پذیر کرده است و به همین علت بازدید از آن برای عموم آزاد نمی باشد. بزرگترین کریستال یافت شده در این مکان حدود 500000 سال دارد. کریستال های غول پیکر دز این غار در واقع نرم تر از ناخن های انگشت انسان ها است. مواد اصلی موجود در این کریستال ها سنگ گچ است. این کریستال ها هنگامی که آب داغ اعماق زمین در حال خنک شدن بودند شکل گرفته و به وسیله ی سنگ گچ اشباع شده اند.

1- غار سون دونگ، ویتنام (Son Doong Cave, Vietnam)

مشهورترین و زیباترین غارهای جهان

این غار یکی از شگفت انگیزترین و بزرگ ترین غارها در سرتاسر جهان است که در ایالت کوانگ بین در ویتنام قرار دارد. سون دونگ در واقع به معنای غار رود کوهستانی است،‌ این غار حدود 2-5 میلیون سال پیش به وسیله ی حرکت رودخانه که باعث فرسایش سنگ های آهکی در زیر کوه شده شکل گرفته است. این غار به وسیله ی شخصی محلی به نام هو خان در سال 1191 کشف شد و تیم تحقیقاتی انگلیسی در سال 2009 اولین بار برای بررسی این غار به آنجا روانه شدند. طول غار سون دونگ 9 کیلومتر و ارتفاع آن 150 متر است. روخانه ای با جریان سریع به مسافت 1.6 کیلومتر در این غار جریان دارد.

صدای سوت مانندی به وسیله ی جریان رودخانه در این غار طنین انداز می شود. غار سون دونگ با 150 غار منفرد دیگر مرتبط است. این شبکه ی غارها شامل رودخانه ی زیرزمینی،‌ دریاچه و جنگل انبوه است. دهانه ی بسیار عظیمی که بر روی سقف این غار وجود دارد همچون پنجره ی سقفی بسیار سترگی است. بازدید از این غار برای عموم آزاد است و شرکت توریستی Oxalis‌ در برابر 3000 دلار شما را به سیاحت از این غار خواهد برد. همچنین برای رسیدن به این غار شما باید از میان جنگل بسیار انبوهی عبور کنید که حدوداً یک نیم روز طول خواهد کشید. غار سون دونگ از زیباترین غارها در سرتاسر جهان است و در فهرست ما در رتبه ی اول قرار دارد.

منبع: themysteriousworld

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان