ماهان شبکه ایرانیان

اُمگا ۳ چگونه جلوی رشد سرطان را می‌گیرد؟

تحقیقات جدید می‌گوید «قاتل طبیعی درد» یا همان «سیستم اندوکانابینوئید» / Endocannabinoid System می‌تواند با فعال‌سازی اسیدهای چرب امگا ۳ با سرطان مبارزه کند.

خبرآنلاین: تحقیقات جدید می‌گوید «قاتل طبیعی درد» یا همان «سیستم اندوکانابینوئید» / Endocannabinoid System می‌تواند با فعال‌سازی اسیدهای چرب امگا 3 با سرطان مبارزه کند.

اُمگا 3 چگونه جلوی رشد سرطان را می‌گیرد؟

تحقیقات جدید به رهبری «آدیتی داس» پروفسور دانشگاه ایلینوی نشان می‌دهد اندوکانابینوئیدها وقتی بدن برای مبارزه با سرطان اسیدهای چرب امگا 3 عرضه می‌کند، تولید می‌شوند.

پروفسور داس در سال 2017 گروه جدیدی از اندوکانابینوئیدها به نام EDP-Eas را کشف کرد و بر آن اساس پیشنهاد داد که cannabis با سرطان مبارزه می‌کند و شاید سیستم اندوکانابینوئید همان کار را در بدن انجام می‌دهد. به همین دلیل آن‌ها روی موش مبتلابه سرطان استخوان مدل رفتاری EDP-Eas را بررسی کردند.

وی متوجه شد که موش‌های سرطانی 80 درصد بیشتر از سایر جوندگان سالم در بدن خود EDP-EAs داشتند.

به عقیده وی این بدان معنا است که این مولکول‌ها ارتباط مستقیمی با سرطان داشته و با آن درگیر شده‌اند و سعی کرده‌اند جلوی گسترش را بگیرند. بنابراین EDP-Eas به‌عنوان بخشی از اندوکانابینوئیدها می‌تواند با سرطان از طریق جلوگیری از سرایت به سایر اندام‌ها مبارزه کند.

پروفسور داس می‌گوید مصرف رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می‌تواند منجر به گسترش سیستم ضد سرطانی در بدن شود و این برای مبتلایانی که می‌خواهند خیلی زود مانع از توسعه سرطان در بدنشان شوند، می‌تواند مفید باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان