ماهان شبکه ایرانیان

بدترین و بهترین شخصیت‌های دواین جانسون (قسمت اول)

دواین جانسون Dwayne Johnson علاوه بر این‌که موفق شده است بارها گیشه را فتح کند، توانسته است جایی در قلب ما برای خودش باز کند

دواین جانسون Dwayne Johnson علاوه بر این‌که موفق شده است بارها گیشه را فتح کند، توانسته است جایی در قلب ما برای خودش باز کند. او حدود دو دهه است که در فیلم‌های مختلف بازی کرده و هیچ نشانه‌ای از کم شدن فعالیت او وجود ندارد: تنها چیزی که ممکن است بر روی حرفه‌ی کاری‌اش تأثیر بگذارد علاقه‌اش به ورود به دنیای سیاست است.
از بهترین و بدترین نقش‌های اصلی او تا به امروز نوشته‌ایم:

16- Tooth Fairy 2010
شخصیت: درک تامپسونبعد از چند کار اکشن ناموفق، جانسون به سمت فیلم‌هایی خانوادگی رفت. «پری دندان» Tooth Fairy بدترین کار او از میان این دست فیلم‌ بود. جانسون همانند همیشه، با وجود فیلم‌نامه‌ی ضعیفی که در دست داشت بازی خوبی از خودش به‌جای گذاشت. اما حتی بازی خوب او هم نمی‌توانست از سخیف بودن بعضی از صحنه‌های این فیلم بکاهد. به‌احتمال‌زیاد اگر این نقش به کس دیگری داده ‌می‌بود، خیلی بدتر از این از آب در می‌آمد. به‌هرحال بچه‌ها این فیلم را خیلی دوست داشتند و «پری دندان» موفق شد 112 میلیون فروش داشت.

15- Skyscraper 2018
شخصیت: ویل ساویر

«آسمان‌خراش» Skyscraper درجایی غیرمعمول شروع می‌شود: جانسون آسیب دیده است! یک رهبر تنومند نجات گروگان‌های اف‌بی‌آی در مأموریتی دچار سانحه‌ای می‌شود. سانحه‌ای که به پایان کار او و از دست دادن یکی از پاهایش منجر می‌شود. اما درست بعدازآن او باید در سی ثانیه از برجی بالا ‌رود تا خانواده‌اش را نجات دهد.
قطعاً روزهایی که این بازیگر تمایلی به تجربه کردن پروژه‌‌های پر ریسک‌تر نشان می‌داد گذشته است. این بازیگر قدرت بدنی بالا و ظاهر مناسبی دارد که می‌تواند نقص‌های زیادی را در یک فیلم جبران کند، اما درهرحال نقطه‌ای در حرفه‌ی کاری هر بازیگری وجود دارد که کیفیت بازی اهمیت خیلی زیادی پیدا می‌کند.

14- Rampage 2018
شخصیت: دیویس اوکیهشخصیت دیوید اوکیه آن‌قدر جدی است که اثری برعکس آنچه این شخصیت در نظر داشته، گذاشته است. دیویس بااینکه شخصیت نجیب و محترمی است اما به‌راحتی دخل شما را درمی‌آورد. او دوستدار حیوانات است و قلبی از طلا دارد، درعین‌حال یک سرباز قدیمی تنومند است. طنز او در این نقش محدود به جوک‌هایی بسیار ساده و ابتدایی است.
با وجود جذابیت و فیزیک جانسون، یک نوع ترس به‌وضوح در بازی او دیده می‌شود. به‌طوری‌که به نظر می‌رسد با از دست دادن حتی یکی از طرفدارانش هم به‌شدت لطمه خواهد خورد. اما احتمالاً درنتیجه چیزی بیشتر از آن‌که انتظار داشت را از دست داده است.

13- Snitch 2013
شخصیت: جان متیوزاصولاً کارهایی از جانسون که بین درام و اکشن هستند کمتر در یاد می‌مانند-نه به خاطر اینکه او برای بازی در این نقش‌ها ساخته نشده است، برای اینکه او آن‌قدر بازیگر بزرگی است که تصور او در نقش یک ابرقهرمان راحت‌تر از تصور او در نقش یک فرد عادی است. «خبرچین» Snitch داستان یک پدر را روایت می‌کند که برای نجات پسرش از 10 سال به زندان رفتن، وارد دنیای جرم می‌شود. جانسون مهارت همیشگی‌اش را به این نقش اضافه کرده و هم در نقش یک خلاف‌کار و هم در نقش یک مرد خانواده به‌خوبی ظاهر می‌شود.

12- Baywatch 2017
شخصیت: میتچ بوچانونیکی از کسل‌کننده‌ترین نقش‌های دواین جانسون نقش او به‌عنوان میتچ بوچانون، غریق نجاتی که تابه‌حال 500 نفر را نجات داده است، در «گارد ساحلی» Baywatch است. «گارد ساحلی» در حقیقت از آن‌ فیلم‌هایی است که تمام شخصیت‌های دیگر کنار ایستاده‌اند تا مخاطب جذب بدن جانسون شود. دیدن این فیلم واقعاً ارزش هدر کردن پولتان را ندارد. تمام فیلم به‌جز جذابیت‌های جانسون حرف دیگری برای گفتن ندارد. به خاطر وجود محدودیت تماشا، این فیلم نسبت به کارهای معمول جانسون طنز بیشتری دارد. البته نه در حدی که بتواند از کسل‌کنندگی فیلم بکاهد.

11- Race to Witch Mountain 2009
شخصیت:جک برونوحالا که جانسون به یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های سینما تبدیل شده است ، فراموش کردن سال‌های تاریک پیش از پیوستن او به فیلم‌های «سریع و خشن» Fast and Furious کار راحتی است. مثال خوب آن سال‌ها می‌تواند فیلم «مسابقه تا کوه جادوگران» Race to Witch Mountain باشد. جانسون حتی باوجوداینکه اکثر اوقات بر روی صندلی تاکسی نشسته است و از تماشای این‌همه اتفاق حیرت‌زده است هم بهترین جنبه‌ی فیلم است. بازی آشفته‌ی او گاها کمک می‌کند از میزان مسخره بودن فیلم کاسته شود.

10- Doom 2005
شخصیت: گروهبان Asher “Sarge” Mahoninجانسون قابلیتی نادر دارد: حتی وقتی در فیلم‌هایی ضعیف بازی می‌کند، خودش بازی خوبی را به‌جای می‌گذارد. برای مثال «رستاخیز» Doom یکی دیگر از فیلم‌هایی است که بر اساس بازی‌ای ویدیویی ساخته شده و طبق معمول واقعاً بد از آب در آمده است. ازآنجایی‌که فیلم از هسته‌ی اصلی که داستان بازی بر اساس آن روایت شده، فاصله گرفته است نتوانست مورد رضایت طرفداران بازی قرار بگیرد. از طرفی ازآنجایی‌که فیلم واقعاً ضعیف بود نتوانست طرفداران عادی، که حتی اسم این بازی را هم نشنیده بودند، را هم راضی کند. حتی خود جانسون بر روی صفحه‌ی توییترش از بد بودن این فیلم نوشته است.

9- Walking Tall 2004
شخصیت: گروهبان Asher “Sarge” Mahoninحرفه‌ی کاری این کشتی‌گیر که بعداً بازیگر شد، می‌تواند به سه قسمت تقسیم شود: دوره‌ای که به او لقب سنگ The Rock داده بودند، دوره‌ای که به او دواین سنگ جانسون می‌گفتند و حالا هم‌دوره‌ای که به او دواین جانسون می‌گویند. «سربلند» Walking Tall مربوط به پایان اولین بخش از حرفه‌ی کاری او می‌شود، وقتی‌که او هنوز به دنبال پیدا کردن خودش بر روی صحنه بود. درنتیجه نقشی بسیار ضعیف است. این بازسازی از فیلمی ساخته‌ی سال 1973 اولین فرصت جانسون برای اثبات این بود که می‌تواند به‌غیراز کارهای اکشن نقش‌های دیگر را هم به‌خوبی جلوی دوربین ببرد. بااین‌حال این فیلم نشان داد که کارهای غیر اکشن او فقط تا حد متوسطی می‌تواند مخاطب را سرگرم کند.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی مایکل نوردین Michael Nordine، دیوید ارلیچ David Ehrlich و اریک کوهن Eric Kohn در سایت www.indiewire.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان