رئیس شورا‌های حل اختلاف استان سیستان وبلوچستان به میزان خبرداد

پایان اختلاف و درگیری دو طایفه با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زاهدان

اختلاف و درگیری بین دو طایفه با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۱ شهرستان زاهدان به سازش ختم شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا بندانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: پرونده قتل غیرعمدی یک نفر از طایفه قنبرزهی با همت اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 شهرستان زاهدان با صلح و سازش مختومه شد.

وی گفت: با ارجاع پرونده قتل غیر عمدی یک نفر از طایفه قنبرزهی به شورای حل اختلاف شماره 21 جهت برقراری صلح و سازش و اخذ رضایت از خانواده متهم تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان در این زمینه آغاز شد.

این مقام قضایی در استان سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: اعضای شورای حل اختلاف به محض ارجاع پرونده در تاریخ 10 مردادماه جلساتی را در وقت فوق العاده با حضور امام جمعه اهل سنت زاهدان و طرفین پرونده از دوطایفه قنبرزهی و شه بخش تشکیل دادند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان افزود: در این جلسه طرفین پرونده مطالبی را مطرح کرده و در نهایت اعضای شورای حل اختلاف نیز ضمن برشمردن نتایج بسیار خوب گذشت، صلح و دوستی در جامعه توانستند اعتماد طرفین را جلب کنند و  اولیای دم رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به خانواده متهم اعلام و خواستار مختومه شدن پرونده در شعبه اول کیفری استان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید رضا بندانی بیان کرد: توجه به ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان در جهت پیشگیری از جرائم در این استان بسیار حایز اهمیت است به گونه‌ای که تاکنون پرونده‌های اختلافات طایفه‌ای فراوانی با استفاده از حضور این بزرگان به سازش ختم شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر