یوسف نژاد به الف خبر داد؛ احتمال اعلام وصول استیضاح کرباسیان در چهارشنبه/استیضاح حد نصاب امضا را دارد

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه استیضاح مسعود کرباسیان حد نصاب امضاء را دارد، گفت: در خصوص اعلام وصول این استیضاح امروز در هیئت رئیسه مجلس کسب تکلیف می شود که وقتی استیضاح در صحن مجلس اعلام وصول شد، مجلس در تعطیلات نباشد و وزیر ظرف ۱۰ روز در صحن مجلس حاضر شود.

یوسف نژاد به الف خبر داد؛			احتمال اعلام وصول استیضاح کرباسیان در چهارشنبه/استیضاح حد نصاب امضا را دارد

علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارائی و نشست مشترک وزیر و نمایندگان متقاضی استیضاح گفت: بر اساس این گزارش استیصاح آقای کرباسیان حد نصاب امضاها را دارد و باید در صحن مجلس اعلام وصول شود.

وی در پاسخ به این سوال که گزارش کمیسیون اقتصادی در روز چهارشنبه گذشته به هیئت رئیسه مجلس داده شده، چرا شما در جلسه روز یکشنبه این هفته استیضاح را اعلام وصول نکردید، گفت: هفته آینده مجلس تعطیل است. وقتی استیضاح اعلام وصول شد، وزیر طبق قانون 10 روز فرصت دارد تا در صحن مجلس حاضر شود. بنابراین نمی توانستیم یکشنبه استیضاح را اعلام وصول کنیم. البته امروز سه شنبه هم نمی توانیم آنرا اعلام وصول کنیم.

مسئول استیضاح در هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه اعلام وصول باید زمانی باشد که مجلس در ظرف 10 روز جلسه داشته باشد، تصریح کرد: به همین دلیل در جلسه امروز سه شنبه هیئت رئیسه مجلس در خصوص این موضوع بحث می شود و کسب تکلیف  می کنم.

یوسف نژاد تصریح کرد: بعد از کسب تکلیف از هیئت رئیسه مجلس، در جلسه روز چهارشنبه مجلس می توان این استیضاح را اعلام وصول کرد و بعد با وزیر توافق کنیم که ظرف 10 روز در صحن مجلس حاضر شود.

وی گفت: تا قبل از اعلام وصول اگر امضاها پس گرفته شود و تعداد امضاها به زیر 10 نفر برسد، استیضاح از دستور کار خارج می شود.

برای استیضاح یک وزیر به امضای حداقل 10 نماینده نیاز است.

استیضاح کرباسیان در اواخر خردادماه در 17 محور تهیه شده که در ابتدا به امضای 65نماینده رسیده و بعد با امضای 91 نماینده به هیئت رئیسه مجلس تحویل شد و در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار  گرفت.

سه شنبه 12 تیر ماه امسال اولین نشست مشترک کرباسیان و نمایندگان متقاضی استیضاح در کمیسیون اقتصادی برگزار شد. دومین نشست هم در روز سه شنبه نهم مرداد برگزار شد که نمایندگان بر قانع نشدن توضیحات وزیر و اعلام وصول این استیضاح تاکید کردند.

تا کنون 40 نماینده امضای خود را از استیضاح کرباسیان پس گرفتند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان