برخورد فیزیکی دو نماینده بر سر استیضاح ربیعی!

نشست علنی امروز خانه ملت پی در پی همراه با حواشی زیادی در باره استیضاح ربیعی همراه بود.

خبرگزاری فارس:نشست علنی صبح امروز خانه ملت با دستور کار استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

این جلسه حواشی زیادی در پی داشت. پس از اینکه استیضاح‌کنندگان اقدام به سخنرانی نکردند، لاریجانی تنفسی اعلام کرد تا بر این اساس در جلسه غیررسمی موضوع استیضاح ربیعی بررسی شود.

پس از برگزاری جلسه علنی در پی این جلسه غیررسمی لاریجانی برای شروع نشست استیضاح و اعلام اسامی استیضاح‌کنندگان و موافقان استیضاح، محجوب نماینده تهران به علت اینکه علی ربیعی در جلسه حضور نداشت مقابل جایگاه هیأت رئیسه حاضر شد.

وی با فریاد به ماده ۲۲۹ آیین نامه داخلی مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: این ماده به صراحت می‌گوید که آغاز جلسه استیضاح باید همزمان با حضور وزیر استیضاح‌شونده باشد، اما او هنوز به داخل صحن علنی نیامده است.

محجوب ادامه داد: پس از اینکه جلسه غیررسمی شد و نمایندگان دولت و رسانه‌ها از صحن خارج شدند تا زمانی که وزیر به صحن بازنگشته نباید جلسه علنی بدون حضور وزیر آغاز شود.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اعتراض محجوب به ماده ۲۲۹ آیین‌نامه داخلی مجلس استناد کرد و گفت: هیچ کجای این آیین‌نامه صراحتی برای آغاز جلسه استیضاح با حضور وزیر استیضاح‌شونده ندارد.

وی افزود: آیین‌نامه داخلی مجلس هیچ صراحت و اصراری بر این موضوع ندارد، لذا چه وزیر باشد و چه حضور نداشته باشد جلسه استیضاح باید آغاز شود، لذا بگذارید آقای رستمیان که موافق این استیضاح است سخنان خود را مطرح کند.

این گزارش حاکی است محجوب همچنان اعتراضات خود را با فریاد بیان می‌کرد و در همین حال علی ربیعی وزیر کار به همراه انصاری معاون منابع انسانی رئیس‌جمهور و جمعی از نمایندگان دولت وارد صحن علنی شدند.

البته حواشی جلسه استیضاح ربیعی به همین جا ختم نشد و صحن علنی مجلس شاهد درگیری دیگری بر سر این استیضاح بود.

طبق این گزارش، یکی از موافقان استیضاح در مخالفت با عملکرد وزیر کار حسین مقصودی نماینده سبزوار بود که پس از ارائه سخنانش هنگامی که به سمت صندلی خود می‌رفت میرزایی نیکو عضو فراکسیون امید مجلس با فریاد اعتراضات خود را نسبت به سخنان مقصودی بیان کرد.

در همین حال مقصودی به سمت صندلی میرزایی نیکو رفت و ضمن آن دچار درگیری لفظی شدند. این درگیری‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که مقصودی نماینده سبزوار اقدام به برخورد فیزیکی به سمت میرزایی نیکو کرد که در همین حال محمدرضا تابش عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید با پادرمیانی در این برخورد سعی در آرام کردن این دو نماینده داشت که نهایتاً با حضور چند عضو هیأت رئیسه ازجمله امیرآبادی و قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم سبزوار به سمت صندلی خود هدایت شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان