واکنش صادق زیبا کلام به سخنان روحانی در گفتگو با فردا:

صادق زیباکلام: سخنان روحانی طنز بود!!

من سخنان آقای روحانی را طنز خطاب می کنم. من فکر می کنم که آقای روحانی می‌خواستند یک مقداری طنز بگویند و شوخی کنند تا روحیه مردم بهتر بشود. فکر نمی‌کنم سخنان آقای روحانی جدی بوده باشد.

من سخنان آقای روحانی را طنز خطاب می کنم. من فکر می کنم که آقای روحانی می‌خواستند یک مقداری طنز بگویند و شوخی کنند تا روحیه مردم بهتر بشود. فکر نمی‌کنم سخنان آقای روحانی جدی بوده باشد. چرا که کشوری با صد ها مسله و مشکل مواجه است نمی شود قبول کرد که رئیس جمهورش یک ساعت صحبت کند و اشاره ای به مشکلات واقعی کشور نکند و بگوید مشکل ما با آمریکا سر مقدار غرامتی است که آمریکا بخاطر کودتای 28 مرداد باید به ایران بپردازد و مشکل دیگری نداریم

صادق زیباکلام

پایگاه خبری تحلیلی فردا؛ جعفر برزگر: روحانی بالاخره بعد از مدت ها غیبت و عدم واکنش نسبت به مشکلات کشور در برنامه ای روبروی مرتضی حیدری نشست تا با مردم از مشکلات کشور سخن بگوید. سخنانی که چپ و راست خیلی از آن استقبال نکردند. صادق زیبا کلام یکی از همین چهره ها است.

روحانی در تلویزیون شوخی کرد تا روحیه مردم بهتر شود/ روحانی جک های خوبی گفت/ روحانی می خواست مردم را بخنداند

صادق زیباکلام در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از سخنان روحانی چیست؟ به خبرنگار گفت: «با توجه به این که ما الان از نظر سیاسی و اجتماعی در شرایط خیلی بدی قرار داریم و نا امیدی و سرخوردگی که مردم به خاطر افزایش قیمت دلار و نوسانات بازار ارز و سکه با آن مواجه هستند. من سخنان آقای روحانی را طنز خطاب می کنم. من فکر می کنم که آقای روحانی می‌خواستند یک مقداری طنز بگویند و شوخی کنند تا روحیه مردم بهتر بشود. فکر نمی‌کنم سخنان آقای روحانی جدی بوده باشد. چرا که کشوری با صد ها مسله و مشکل مواجه است نمی شود قبول کرد که رئیس جمهورش یک ساعت صحبت کند و اشاره ای به مشکلات واقعی کشور نکند  و بگویید مشکل ما با آمریکا سر مقدار غرامتی است که آمریکا بخاطر کودتای 28 مرداد باید به ایران بپردازد و مشکل دیگری نداریم. از این رو من فکر می کنم ایشان می‌خواست یه مقداری جک و طنز بگویید تا آدم‌ها بخندند و به ایرانی‌ها روحیه بدهد»

روحانی باید می گفت چرا در کشور ما این همه فساد وجود دارد/ رئیس جمهور باید مشخص می کرد مسئول سیاست خارجی کیست

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه روحانی می توانست خیلی از حرف های جدی را مطرح کند گفت:« یکی از حرف‌های جدی که آقای روحانی باید مطرح کند این است که از کل درآمد کشور چند درصد در اختیار قوه مجریه به عنوان مسئول اجرایی کشور که باید چاسخگویی مشکلات کشور هم باشد قرار می گیرد؟ و چه مقدار از آن در آمد به نهاد ها، بنیاد ها و ارگان های دیگری می رسد که پاسخگو نیستند»

  وی در همین زمینه ادامه داد« باید روحانی مشخص می کرد مسئول سیاست خارجی در این مملکت چه کسی یا کدام نهاد است. آیا مسئول سیاست خارجی دولت است؟ قوه مققنه است؟ سپاه است؟ و.. کدام نهاد مسئولیت سیاست خارجی را بر عهده دارد و در این زمینه پاسخگو است»

زیبا کلام با بیان اینکه سومین موردی که روحانی باید به آن می چرداخت این بود که چرا این همه فساد در کشور ما وجود دارد ادامه داد« چرا این همه فساد در ژاپن، چین، هند و بقیه کشور ها وجود ندارد؟»

روحانی در مورد ایران خیالی خودش صحبت می کند

زیبا کلام معتقد است روحانی در مورد ایران خیالی صحبت می کند او در همین زمینه در قسمت دیگری از همین مصاحبه بیان کرد« منتها با وجود این همه مشکل روحانی در مورد ایرانی صحبت می کند که در تصور و خیال ایشان وجود دارد و در عالم واقع ما حرف های روحانی را نمی بینیم. منتها آقای روحانی کاری به این مسائل ندارد و در مورد توهمات و رویاهای خودش صحبت می کند»

روحانی خودش را در قبال مردم متعهد نمی داند/ روحانی به رهبری فکر می کند/ او نمی خواهد پل های ارتباطی خودش با تندروهای اصولگرا را خراب کند

 استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که چرا روحانی حقایق را نمی گویید. مطرح کرد«دلیلش این است که خودش را  به 24 میلیون نفری که به او رای داده اند نمی داند و به دنبال اهداف دیگری است. شاید روحانی برای آینده نظام یک فکر‌های در سر خود دارد. بنابراین نمی خواهد پل ارتباطی خودش با اصولگرایان تندرو را خراب کند. در واقع برای روحانی مردم و اصلاح طلبان مهم نیستند. در واقع او می خواهد با اصولگرایان رابطه بهتری داشته باشد تا بتوانند در بحث رهبری موفق عمل کند. ببینید الان روحانی در بین گزینه های بالقوه رهبری خود را یک سر وگردن بالاتر از بقیه می داند و معتقد است از لحاظ اجرایی و دانش از آن ها بالاتر است. پس چرا به رهبری فکر نکند. روحانی به فکر این مسائل است نه مشکلات مردم و اینکه کشور به چه وضعیتی دچار خواهد شد برای او مهم نیست».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان