روش جرم گیری دندان در خانه

باوجودی که بهترین روش برای از بین بردن جرم دندان ها رفتن به دندانپزشکی و جرم گیری حرفه ای است می توان این کار را به راحتی در منزل انجام داد.

به گزارش بهداشت نیوز: داشتن  دندان های سفید  و عاری از هرگونه لک آرزوی هر انسانی است و برای این امر تنها راهی که به ذهن می رسد جرم گیری است.جرم گیری دندان با مواد شیمیایی عوارضی برای  مینای دندانها به وجود می آورد که دانستن آنها باعث می شود کمتر به سراغ این راه حل بروید.اما نگران نباشید ،می توانید با موادی که در منزل دارید و روشی ساده دندان های خود را جرم گیری کنید.

جرم گیری دندان

می خواهیم روشی جالب و مفید را برای جرم گیری دندان هایتان در منزل به شما در چند مرحله آموزش دهیم با ما همراه باشید.

دهان خود را با شوینده ی ضدعفونی کننده بشویید و این کار را یک روز در میان تکرار کنید تا تشکیل جرم ها را کنترل نمایید.

با گذر زمان مقداری جرم روی دندان ها ایجاد می شود، و اگر این جرم ها کنترل نشوند می توانند موجب بیماری پریودنتال (بیماری بافت های نگه دارنده ی دندان ها) شوند. باوجودی که بهترین روش برای از بین بردن جرم دندان ها رفتن به دندانپزشکی و تمیز کردن حرفه ای است،

وسایل لازم برای جرم گیری دندان :

جوش شیرین

نمک

آب

یک فنجان

مسواک

هیدروژن پراکسید

دنتال پیک (وسیله ای نوک تیز مخصوص دندانپزشکی)

شوینده ی ضدعفونی کننده ی دهان

مرحله ۱ :

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف قاشق چای خوری نمک در یک فنجان کوچک ترکیب کنید. مسواک خود را با آب گرم خیس کنید و آن را در این ترکیب فروببرید.

مرحله ۲ :

باقدرت و انرژی این ترکیب را روی دندان های خود بمالید. در فواصل معین آب دهان خود را خالی کرده و مسواک را دوباره در ترکیب فروببرید. برای پنج دقیقه به مالیدن این ترکیب بر روی دندان های خود ادامه دهید.

مرحله ۳ :

به اندازه ی یک در شیشه از هیدروژن پراکسید را با نصف فنجان آب گرم ترکیب کنید. برای یک دقیقه این محلول را غرغره کنید، سپس آب دهان خود را خالی کرده و با نصف فنجان آب سرد دهانتان را بشویید.

مرحله ۴ :

با استفاده از یک جرم گیر حرفه ای دندان (دنتال پیک)، جرم های زرد را از روی دندان های خود بخراشید. مراقب باشید لثه ها را نخراشید، زیرا این کار موجب سوزش و ناراحتی شده و احتمال آسیب وجود دارد. مراحل ذکرشده در بالا جرم ها را نرم کرده و باعث می شود آن ها به راحتی از روی دندان ها پاک شوند.

مرحله ۵ :

دهان خود را با شوینده ی ضدعفونی کننده بشویید و این کار را یک روز در میان تکرار کنید تا تشکیل جرم ها را کنترل نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان