آیا کوچ سرفینگ امن است؟

آیا تاکنون اصطلاح کوچ سرفینگ به گوشتان خورده است؟ کوچ سرفینگ به معنای لغوی کاناپه گردی، یک سایت اقامتی گردشگری است که بر مبنای یک ایده شروع شد

آیا کوچ سرفینگ امن است؟

کوچ سرفینگ چیست؟

آیا تاکنون اصطلاح کوچ سرفینگ به گوشتان خورده است؟ کوچ سرفینگ به معنای لغوی کاناپه گردی، یک سایت اقامتی گردشگری است که بر مبنای یک ایده شروع شد. ایده کوچ سرفینگ برای سفرهای ارزن این بود که شما به عنوان مهمان به خانه میزبانی مهمان نواز در مکانی دیگر بروید. اگر چه این سایت همیشه موافقت ها و مخالفان بسیاری دارد اما کاربران و اعضای آن بسیار بیشتر از 3 میلیون نفر شده است. مجله الی گشت سوال های ایجاد شده راجع به این شکل از سفر را برای شما توضیح می دهد.

کوچ سرفینگ چیسبت

شبکه اجتماعی کوچ سرفینگ، با هزینه بسیار کم راه افتاد و با استقبال گرم مردم روبرو شد. اما پس از راه اندازی، سوال هایی بابت این موضوع که آیا کوچ سرفینگ امن است ذهن همگان و گردشگران را به خود مشغول کرد. به هر حال هر کسی نمی تواند به راحتی با افراد غریبه ارتباط برقرار کند یا تعامل داشته باشد. کسانی که به سراغ کوچ سرفینگ می آیند، قدرت ریسک بالایی به نسبت دیگران داشته و البته با مطالعه تجربیات دیگر افراد و راهنمایی های آن ها قدرت ریسک خود را بالا می برند و امنیت بیشتری را برای خود به وجود می آورند. چه از طریق سایت کوچ سرفینگ اقدام می کنید و چه یک بک پکر هستید، با رعایت یک سری نکات مشخص می توانید امنیت بیشتری را برای خود فراهم آورید.

نکات ایمنی برای کوچ سرفینگ

اگر به شیوه معمول سفر می کنید و هتلی را برای اقامت در مقصد خود انتخاب می کنید، مطمئن هستید که در نهایت مسئولینی برای نظارت در آن شهر وجود دارند. اگر در هتل اتفاقی بیفتد، کارکنان و مدیر هتل پاسخگو خواهد بود اما در مورد کوچ سرفینگ این گونه نخواهد بود. اگرچه کوچ سرفینگ با اصل اعتماد سازی به وجود آمده اما با رعایت نکات زیر به مقدار زیادی می توانید امنیت خود را در این گونه سفرها بالا برده و سفری پر خاطره و لذت بخش را برای خود رقم بزنید.

آیا کوچ سرفینگ امن است

در انتخاب میزبان دقت کنید

برای انتخاب میزبان خود، دقت کنید. حال شاید بپرسید که چگونه میزبان خود را بیشتر بشناسیم؟ در این مورد می گوییم که از قبل راجع به او اطلاعات کسب کنید. پروفایل او را بخوانید و نظرات مهمان های قبلی را جویا شوید. بدانید که می خواهید میزبانتان یک خانواده باشد، مجرد باشد یا خانم باشد. سعی کنید به خانه های افراد آشنا بروید یا اگر فردی آشنا نداشتید، حداقل بهتر است به سراغ افرادی بروید که از قبل مهمان زیادی داشته و شما اولین تجربه میزبانی او نباشید.

سعی کنید که تنها یک مکان را به عنوان محل اقامت انتخاب نکنید. همیشه احتمالات را در نظر گرفته و مکان دومی را نیز برای اقامت در صورت نیاز، در دسترس داشته باشید. در مورد میزبان خود بدانید که چه امکانات و خدماتی را برای شما فراهم می کند. بدانید برای غذا باید به بیرون بروید یا می توانید در خانه میزبان آشپزی کنید؟ اگر زن هستید، به سراغ میزبان های زن بروید یا اگر خودتان میزبان هستید، تنها از مهمانان زن میزبانی کنید. اینکه اطلاعات خود را نیز در پروفایل خود دقیق پر کرده باشید یا به میزبان خود بگویید می تواند کمک بیشتری در برقراری ارتباط و انتخاب میزبان داشته باشد. این که برای چه مدت می خواهید در خانه میزبان خود بمانید یا به چه وسایل و امکاناتی نیاز خواهید داشت.

آیا میزبان شما کودک یا حیوان خانگی دارد یا اینکه آیا اجازه آشپزی در آشپزخانه را دارید؟ دانستن تمام این موارد می تواند به شما در انتخاب میزبانی که نقاط مشترک و علاقه مندی های بیشتری با شما دارد، کمک کند.

کوچ سرفینگ

پیدا کردن آدرس

در کل روش های مختلفی برای تایید کردن میزبانتان وجود دارد که بهتر است آن ها را در نظر بگیرید. حتما آدرس، تلفن و اطلاعات تماس میزبان خود را چک کنید. با وجود گوگل ارث می توانید قبل از سفر آدرس او را سرچ کرده و محل مورد نظرتان را در نقشه پیدا کنید. نحوه دسترسی به خانه میزبان را یاد بگیرید. سعی کنید با او تماس بگیرید. از او بپرسید که چگونه می توانید به راحتی به خانه اش برسید. همچنین از او عکسی بخواهید. دیدن عکس میزبان یا خانه او در شناسایی آدرس و محل زندگی اش به شما قبل از سفر بسیار کمک کننده است.

به حس درونتان اعتماد کنید

یادتان باشد اگر با دیدن عکس میزبان یا خانه او حس خوبی به شما دست نداد یا حتی پس از ملاقات کردن او احساس ناخوشایندی داشتید به حس خود اعتماد کنید. آن محل را ترک کنید. برای این جور مواقع همیشه نقشه دومی برای اقامت داشته باشید. آدرس هتل های ارزان قیمت نزدیک آن محل را داشته باشید و بدانید و از قبل نحوه دسترسی به آن ها را یاد بگیرید. گاهی برای راحت تر بودن بهتر است که به یک خانواده برای میزبانی درخواست دهید.

کوچ سرفینگ- سفر بک پکری

به هر حال در کوچ سرفینگ احتمال دارد که مورد سوء استفاده مالی قرار بگیرید یا از شما دزدی شود. برای برقراری با دیگر افراد غریبه این موارد را باید در نظر بگیرید و سعی کنید امن سفر کنید. خودتان مراقب وسایل خود بوده و موارد امنیتی را برای وسایلتان رعایت کنید. اگر لپ تاپ یا وسیله گرانبهایی دارید، سعی کنید که آن را تنها در خانه یا جای یکه هستید رها نکنید. به همراه داشتن یک قفل کوچک رمزی و بستن آن به زیپ کوله پشتی تان، خیال شما را راحت تر خواهد کرد. به یاد داشته باشید که در همه جا آدم خوب یا بد پیدا می شود. اگر چه ما فرض را بر خوب بودن تمام افراد می گذاریم اما رعایت نکات اولیه امنیت از سمت شما نیز به این کار کمک می کند. یک ضرب المثل ایرانی هست که می گوید: «مال خودتو بچسب، همسایه رو دزد نکن».

در ضمن بسته به کشوری که می خواهید به آنجا سفر کنید، قوانین عموم و عادات مردم بسیار متفاوت بوده و ممکن است که به دردسر بخورید. قبل از سفر حتما راجع به فرهنگ و عادات روزمره و اعتقادات مردمی که می خواهید مهمان آن ها شوید، بخوانید. شاید حرکتی از جانب میزبان برای شما غیرمعمول و بی ادبانه تلقی شود در صورتی که برای فرهنگ میزبان یک رفتار معمولی و عادی باشد. با در نظر گرفتن تمام نکات بالا، سفری عالی و لذت بخش را برای شما آرزو می کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان