مجله سخت افزار: دو شرکت کونامی و EA که هر کدام دارای عنوانی فوتبالی هستند معمولا چند ماه قبل از معرفی نسخه نهایی بازی هر سال، از چند دمو، گیم پلی اولیه و کاور آن رونمایی می کنند. انتخاب بازیکن یا بازیکنانی که قرار است تصویر آنها بر روی کاور قرار داده شود نقش بسیار پررنگی در بازاریابی و فروش بازی ایفا خواهد کرد و قراردادهای سنگینی با بازیکنان به این منظور بسته می شود.
اما سال گذشته کونامی پس از امضای قرارداد با بارسلونا برای استفاده از تصویر بازیکنان اصلی آن به مشکل بسیار بزرگی برخورد کرد. نیمار بازیکن تیم بارسلونا پس از این قرارداد تیم اسپانیایی را به مقصد پاریسن ژرمن ترک کرد و باعث شد کونامی مورد تمسخر کاربران واقع شود. هر چند نسخه اصلی بازی تصویر لوییز سوارز دیگر بازیکن تیم بارسلونا را روی کاور داشت اما قرارداد تجاری کونامی و بارسلونا، اعلام اسپانسر رسمی شدن این شرکت و لوازمی که در قبال این همکاری مشترک به کاربران فروخته شد باعث شدند وضعیت کونامی که به خودی خود هم در شرایط مناسبی نبود بدتر شود.
امسال اتفاق مشابهی برای EA و فیفا 19 رخ داده است. کاور نسخه جدید بازی فیفا قرار بود دارای تصویر کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید باشد و حتی پیش نمایش آن نیز منتشر شده بود اما انتقال او به یوونتوس معادلات را به هم ریخت. با این حال EA سریع دست به کار شد و بلافاصله پس از امضای قرارداد دموی جدیدی با حضور رونالدو در لباس یوونتوس منتشر کرد. خوش شانسی EA در آنجا بود که به جز یک تریلر در E3 هنوز اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده و شاید همین نکته به داد مدیران برسد.