ماهان شبکه ایرانیان

درخشنده در گفتگو با مهر:

مجموعه‌داستان «نسیم مهروزی» به زودی رونمایی می‌شود

ابوالفضل درخشنده گفت: مجموعه‌داستان «نسیم مهرورزی» که نتیجه برگزاری جشنواره ادبی حریم مهرورزی است همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در فرهنگسرای اخلاق رونمایی خواهد شد.

مجموعه‌داستان «نسیم مهروزی» به زودی رونمایی می‌شود

ابوالفضل درخشنده نویسنده و مدیر انتشارات حدیث قلم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: مجموعه‌داستان «نسیم مهروزی» به کوشش ملوک سید آبادی به تازگی توسط انتشارات حدیث قلم منتشر شده و به زودی رونمایی می‌شود.

وی افزود: این مجموعه‌داستان نتیجه برگزاری جشنواره ادبی حریم مهرورزی در سال 95 است که برای مقابله فرهنگی با برخی ناهنجاری‌های فرهنگی مانند پدیده ولنتاین در کشورمان برگزار شد. از نظر مقام معظم رهبری «در تهاجم فرهنگی یک مجموعه سیاسی یا اقتصادی برای رسیدن به مقاصد خاص خود و اسارت یک ملت، به بنیان های فرهنگی آن ملت هجوم می‌برد. در این هجوم، باورهای تازه‌ای را به زور و به قصد جایگزینی بر فرهنگ و باورهای ملی آن ملت وارد می‌کنند. » خرده فرهنگ وارداتی «ولنتاین» متاسفانه در غفلت متولیان فرهنگی توانسته ذهن جوانان این کشور را از داشته‌های اصیل خود خالی کرده و جایگزین آن شود. برخی اعتقاد دارند که فرهنگ «ولنتاین» از زمان قتل کشیش والنتاین حدود سال 270 میلادی شکل گرفته؛ در حالی که فرهنگ مشابه ایرانیان « سپندارمذگان» دارای قدمت حدود بیست قرن قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) است.

این داستان‌نویس در ادامه گفت: باور محققین و پژوهشگران فرهنگی این است که حمله به باورها و سنن رایج در ایران اسلامی بر این اساس صورت گرفته تا جامعه را از ارزش‌های خود تخلیه و چنین خرده فرهنگ‌هایی را در جامعه نهادینه کنند. در حالی که در آیین‌های کشورمان اهمیت «مهرورزی» از پیش وجود داشته است. سازگاری با زنان و حفظ حرمت و رعایت شأن و منزلت آنها در برخوردها و نحوه زندگی پیشوایان دینی، علماء و بزرگان ما به خوبی مشهود بوده و نیازی به وارد کردن نمونه‌های ناقص غربی نداریم. از جمله موارد بارز در این زمینه می‌توانم به جمله‌ای از حضرت علی(ع) اشاره کنم که فرموده: «با زنان سازگاری کنید و با ایشان گفتاری نیک داشته باشید.»

دبیر جشنواره حریم مهرورزی گفت: جشنواره ادبی «حریم مهرورزی» که در تاریخ 24 بهمن 1395 همزمان با مراسم 14 فوریه «روز ولنتاین» برگزار شد، سعی داشت به این وسیله جامعه فرهنگی کشور اصیل و غنی ایران‌اسلامی را با داشته‌های خود بیشتر آشنا و حداقل بستری برای آگاه‌سازی جامعه به تهاجم فرهنگی شکل دهد. مجموعه داستان‌کوتاه «حریم مهرورزی» که پس از برگزاری این جشنواره با همراهی مدیریت زمان شناس منطقه 14 سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران منتشر شد، ثمره دغدغه هنرمندان داستان نویس، و مدیریت فرهنگی‌ای است که خواسته‌اند در مقابل این تهاجم فرهنگی، جامعه را بیشتر با ارزش‌های خود آشنا کنند.

درخشنده در پایان گفت: این مجموعه‌داستان به زودی همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) در فرهنگسرای اخلاق رونمایی خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان