آلمان با پول‌های ایران چه می‌کند؟

وزارت دارایی آلمان روز چهارشنبه گزارش‌های رسانه‌ای درباره اینکه این وزارتخانه به ایران اجازه خارج کردن ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد خود را از حساب‌های بانکی در آلمان خواهد داد، تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: وزارت دارایی آلمان روز چهارشنبه گزارش‌های رسانه‌ای درباره اینکه این وزارتخانه به ایران اجازه خارج کردن 300 میلیون یورو پول نقد خود را از حساب‌های بانکی در آلمان خواهد داد، تکذیب کرد.

وزارت دارایی آلمان روز چهارشنبه برخی گزارش‌ها درباره اینکه این وزارتخانه به ایران اجازه خارج کردن 300 میلیون یورو پول نقد خود را از حساب‌های بانکی در آلمان خواهد داد، تکذیب کرد.

به گزارش رویترز، وزارت دارایی آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گزارش‌های رسانه‌ای درباره آزادسازی این وجوه از طریق اداره گمرگ، دقیق نیستند. فرایند‌های بازرسی هنوز تکمیل نشده‌اند.»

روزنامه آلمانی Die Zeit روز چهارشنبه گزارش داده بود واحد اطلاعات مالی وزارت دارایی آلمان به این جمع‌بندی رسیده که انتقال این پول به ایران با قوانین آلمان در زمینه تروریسم تناقضی ندارد.

دولت آمریکا و سفیر این کشور در برلین، در راستای کارزار فشار علیه تهران بعد از خروج از برجام لابی‌گری‌های گسترده‌ای را برای جلوگیری از انتقال این وجه نقد از بانک تجاری اروپایی-ایرانی (Europäisch-Iranische Handelsbank) انجام داده‌اند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال 13 مردادماه خبر داد بانک مرکزی آلمان قوانین پولی خود را برای جلوگیری از نقل و انتقالاتی که «تهدیدی برای روابط مهم آلمان با بانک‌های مرکزی و موسسات مالی کشور‌های ثالث به شمار می‌روند»، تغییر داده است.

بر اساس این قانون، بانک مرکزی آلمان می‌تواند به تراکنش‌های مالی با حجم بالا که می‌تواند به «پول‌شویی» یا «تأمین مالی تروریسم» مرتبط شود، ورود کند و جلوی آن را بگیرد؛ همچنین اگر بانک مرکزی آلمان به این نتیجه برسد که بانک آلمانی، تضمین کافی برای عدم سرازیر شدن پول انتقالی به سمت تروریست‌ها نگرفته، می‌تواند جلوی پرداخت را بگیرد.

با آنکه در پیش‌نویس قانون جدید اشاره‌ای به نام ایران نشده، رسانه‌ها به طور گسترده گزارش دادند که این قانون مانع انتقال 300 میلیون یورو پول نقد ایران خواهد شد.

سفارت آمریکا در برلین چند روز پیش تأکید کرد انتظار دارد آلمان به موجب قوانین جدید بانک مرکزی این کشور از انتقال این وجه نقد جلوگیری کند.

روزنامه آلمانی Die Zeit در گزارش چهارشنبه نوشته واشنگتن، آلمان را تهدید کرده در صورت انتقال وجه مورد نظر بانک مرکزی این کشور را تحریم خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان