نماینده مردم تهران در مجلس:

دولت طرح دسترسی آزاد خبرنگاران به اطلاعات را اجرا کند

سمنان - نماینده مردم تهران در مجلس بابیان اینکه طرح دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی خبرنگاران مصوب مجلس هشتم است، گفت: صراحتاً از قوه مجریه می‌خواهیم این قانون را اجرا کند.

دولت طرح دسترسی آزاد خبرنگاران به اطلاعات را اجرا کند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان صبح پنج‌شنبه در مراسم روز خبرنگار در سمنان تأکید کرد: ما در مجلس هشتم قانون بسیار جامع و مترقی دسترسی آزاد به اطلاعات را برای خبرنگاران تصویب کردیم اما امروز آنچه در استان سمنان و سایر نقاط کشور اجرا می‌شود با نص قانون متفاوت است، طبق آن قانون همه دستگاه‌های اجرایی باید هر سندی را که خبرنگاران از آن‌ها مطالبه می‌کنند در اختیارشان قرار دهند که این امر جدی گرفته نمی‌شود.

وی افزود: ما قاطعانه خواستار اجرای قانونی هستیم که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و باعث می‌شود تا جریان آزاد اطلاعات به شکلی مترقی در کشور اجرا شود و این امر یکی از مطالبات قشر خبرنگار محسوب می‌شود.

ضرورت تکمیل ساختمان خانه مطبوعات سمنان

رئیس خانه مطبوعات کشور همچنین خواستار بازنگری در قانون مطبوعات شد و گفت: این قانون آخرین اصلاحیه را در مجلس پنجم داشت و ازآن‌پس باوجود تحولات بسیار زیاد رخ‌داده در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و نشریات و رسانه‌ها، هجده سال است که اصلاح‌نشده و لذا باید خواستار تصویب قانونی باشیم که به‌روز بوده و تمام موارد جدید و کاربردی را در خود داشته باشد.

کواکبیان همچنین درباره دستگاه قضا و نقش آن در ارتقای رسانه‌ها، تأکید کرد: در دولت روحانی فضای آزادی بر عرصه اطلاع‌رسانی ایجادشده و شاید کمترین دستگیری‌ها را نسبت به چهار دهه انقلاب در حوزه رسانه‌ها داشته‌ایم اما بااین‌حال باید به خبرنگاران توجه شود، همچنین در حوزه فضای مجازی دستگیری‌هایی صورت می‌گیرد که بعضاً هم بی‌گناهی افراد ثابت می‌شود پس باید دستگاه قضا سعه‌صدر خودش را بالا ببرد.

وی در پایان خواستار نگاه ویژه مسئولان نسبت به تکمیل ساختمان خانه مطبوعات استان سمنان شد و بیان کرد: این ساختمان سال‌های سال است که با 30 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی رهاشده و امیدواریم این امر حل‌وفصل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر