یک فعال اصلاح‌طلب در گفتگو با مهر:

مجلس دهم از ابزارهای نظارتی استفاده نمی‌کند/مجلس فعلی کارآمد نیست

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام(ره) با بیان اینکه مجلس فعلی از ابزارهای نظارتی خود استفاده نمی‌کند، گفت: اگر مجلس در جایگاه واقعی خود قرار داشت، بسیاری از امور وضعیت بهتری پیدا می‌کرد.

مجلس دهم از ابزارهای نظارتی استفاده نمی‌کند/مجلس فعلی کارآمد نیست

حمید قزوینی سخنگوی مجمع نیروهای خط امام(ره) در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به استیضاح وزیر کار اظهار داشت: اساسا مجلس فعلی، در مقایسه با آنچه از مجالس تراز انقلاب اسلامی سراغ داریم، پویا و کارآمد نیست.

وی افزود: مجلس برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مختلف در کشور، ابزارهای مختلفی در دست دارد. متاسفانه مجلس فعلی از این ابزارها به درستی استفاده نمی‌کند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه استیضاح وزیر کار، تاثیری در اصلاح چهره مجلس نخواهد داشت، گفت: اگر مجلس در جایگاه واقعی خود قرار داشت، بسیاری از امور، وضعیت بهتری پیدا می‌کرد.

قزوینی تصریح کرد: مجلس به دلایل مختلف، از جایگاه اصلی خود فاصله گرفته است؛ من شخصا مخالف استیضاح وزیر کار بودم چون معتقدم این استیضاح در چنین مجلسی نمی‌تواند به اصلاح امور منجر شود.

وی ادامه داد: معتقدم که مشکلات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تغییر یا جابه‌جایی وزیر، حل نمی‌شود بلکه مجلس باید برای اصلاح روندها، از ابزارهای دیگری استفاده می‌کرد.

قزوینی گفت: در روزهای اخیر، اخباری مبنی بر وجود فساد در برخی دستگاه‌های تولیدی یا گمرکی منتشر شد؛ با این وجود، شما می‌بینید که مجلس اصلا به سمت وزیر صنعت و معدن و تجارت نرفت یا با وزیر اقتصاد برخوردی نداشت.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام(ره) افزود: علت وجود برخی از فسادها به دلیل وجود ضابطه‌های غلط یا دورزدن آیین‌نامه‌هاست که کار مجلس، اصلاح همین موارد است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیام استیضاح وزیر کار برای رئیس‌جمهور و دولت چیست، گفت: برداشتم این است که این استیضاح نوعی گروکشی بود. با توجه به اخباری که از پشت پرده داریم، برخی بده بستان‌ها انجام نشد و برای همین، استیضاح به ثمر نشست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان