مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۲۱ میلیارد تومان یارانه به رسانه ها پرداخت شد

بیرجند- مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت ۲۱ میلیارد تومان یارانه به رسانه ها از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

21 میلیارد تومان یارانه به رسانه ها پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر،   سید محمد رضا دربندی ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در خراسان جنوبی بیان کرد:  داشتن شش روزنامه رسمی در یک استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به تفاوت نشریه های داخلی خراسان جنوبی با سایر استان ها بیان کرد: در دیگر استان ها، اغلب نشریه ها خبرهای ملی را می زنند اما در خراسان جنوبی  70 درصد از تیترها و عناوین، محلی بوده که کار بسیار درستی است.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  بیان کرد: اطلاع رسانی در دیگر استان ها، اشکال بزرگی است که  در خراسان جنوبی وجود ندارد.

وی با اشاره به مطالبه روزنامه نگاران مبنی بر گرانی کاغذ بیان کرد: علی رغم اینکه برای تامین کاغذ مطبوعات وظیفه ای نداریم، کمیته هایی برای رفع مشکل آن ها برگزار شده است.

دربندی با بیان اینکه امید است با پیگیری های انجام شده در این کمیته ها، تا دو هفته آینده مشکل کاغذ مطبوعات رفع شود، گفت: در تلاش هستیم کاری کنیم تا رسانه ها و مطبوعات سربلند باشند و تردیدی در این کار نیست.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکل بیمه ای خبرانگاران بیان کرد: تدابیری برای رفع مشکلات بیمه ای این قشر اندیشیده شده است.

وی از تدوین شیوه نامه یارانه رسانه ها خبر داد و گفت: بر اساس این شیوه نامه از ابتدای سال جاری تاکنون، دو بار یارانه به رسانه ها پرداخت و بخشی نیز در حال پرداخت است.

دربندی با بیان اینکه 21 میلیارد تومان یارانه به هزار و 800 رسانه پرداخت شده و یا در مرحله واریز است، گفت: از این میزان هشت میلیارد تومان برای روزنامه ها، چهار میلیارد تومان برای سایت ها و خبرگزاری ها و  بالغ بر هشت میلیارد تومان برای نشریات بوده است.

وی با اشاره به درخواست رسانه ها مبنی بر استفاده از اینترنت بدون فیلتر، بیان کرد:  در حال حاضر هیچ محدودیتی برای اینترنت بدون فیلتر  رسانه ها وجود ندارد و علاقه مندان می توانند از آن بهره مند شوند.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تاکنون 350 نفر برای استفاده از اینترنت بدون فیلتر تقاضا کرده اند که لیست آن ها به مخابرات داده شده است.

دربندی با بیان اینکه اطلاع رسانی و انتقال پیام از رسالت انبیاء الهی بوده است، اظهار کرد: رسالت رسانه ها نیز اطلاع رسانی است.

وی با بیان اینکه صبر انبیاء الهی در اطلاع رسانی مثال زدنی است، افزود: خبرنگاران نیز باید در این زمینه از انبیاء الگو برداری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان