رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

پایانه آزادی منتقل می‌شود

به گفته رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جهت آرام‌سازی محوطه اطراف برج آزادی پایانه تاکسی و اتوبوسرانی این منطقه باید به نقطه دیگری منتقل شود.

پایانه آزادی منتقل می‌شود

اقتصادآنلاین  - فائزه مومنی؛ محمدسالاری درباره سرنوشت ساماندهی مجموعه برج آزادی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: برج آزادی در یکی از مبادی خروجی شهر تهران قرار دارد و یکی از المان‌های شاخص کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر به دلیل وجود پایانه و اینکه یکی از مراکز جذب سفر است وضعیت مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: در همین راستا و به دلیل وجود تردد بسیار  در اطراف برج آزادی شهرداری منطقه طرح آرام‌سازی معبر را پیشنهاد کرد که طی آن پایانه به نقطه دیگری منتقل شود و با ایجاد رمپ و لوپ‌هایی مسیر ماشین‌ها منحرف شده و آن‌ها را از جای دیگری هدایت کنند.  

سالاری با بیان اینکه برج آزادی باید محل تفرجگاهی شهروندان باشد، ادامه داد: اما در حال حاضر اطراف این مجموعه صدای آزاردهنده انواع وسیله حمل و نقل به گوش می‌رسد و در عین حال به دلیل سرعت بالای خودروها امکان حضور شهروندان به سهولت در محوطه پیرامونی فراهم نیست. با وجود تاکید ما برساماندهی آن‌ها هنوز اقدامات درخوری انجام نشده است.

وی اضافه کرد: یکی از اشکالاتی که در فرآیند محوطه سازی آنجا مشاهده شد، ایجاد هواکش‌های فلزی مرتفعی بود که تناسبی با برج آزادی به عنوان یکی از نمادها و عناصر هویت بخش شهر تهران نداشت. در محوطه پیرامونی برج آزادی و فضای سبز آن، مناسبت‌های ملی گسترده ای شکل می‌گیرد و همه مردم از سراسر ایران و جهان در این محوطه در این سالگردهای ملی گردهم می‌آیند اما ما شاهد ایجاد هواکش‌هایی با ترکیب نامناسب در این فضا بودیم که ارتفاع قابل توجهی نیز از سطح چمن داشته است.مسئولان برج نیز اذعان داشته‌اند مجموعه هواکش‌ها بدون در نظر گرفتن سیما و منظر کلی برج است و باید مورد بازبینی و تغییر قرار گیرد.

سالاری در پایان تاکید کرد: همه نظریه پردازان شهری قبول دارند محدوده برج آزادی به عنوان یکی از عناصر پرسفر و جاذب سفر باید آرام سازی شود. نگاهی که معاون حمل و نقل در خصوص وجود پایانه‌ها در درون شهر و یا حتی ایستگاه‌های راه آهن در دل شهرها دارند نگاهی ترافیکی است در حالی که در پروژه آرام سازی برج آزادی ما نگاهی میراثی، شهرسازی و ترافیکی داریم. این منطقه باید به نفع شهروندان آرام سازی و ساماندهی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان