ماهان شبکه ایرانیان

نماینده مجلس:

هیچ‌کس از تحلیل مبرا نیست/ استثنا یعنی «فساد»

سرخه - نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس، بابیان اینکه طبق قرآن و قانون اساسی همه در نظام اسلامی باید نقد شوند، گفت: هیچ‌کس در نظام اسلامی از تحلیل و نقد مبرا نیست.

هیچ‌کس از تحلیل مبرا نیست/ استثنا یعنی «فساد»

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی شامگاه شنبه در مراسم روز خبرنگار سرخه به میزبانی سالن باران این شهر، ضمن بیان اینکه همه افراد در جامعه اسلامی طبق نص صریح قرآن و قانون اساسی باید تحلیل و نقد شوند، تأکید کرد: اگر هر بخشی شامل خبرنگار، مسئول و یا بر نهادی عمداً به‌طور گزینشی با موضوع نقد و تحلیل برخورد کند درواقع به آرمان خودش، انقلاب، اسلام و اهداف انقلاب اسلامی خیانت کرده است.

وی بابیان اینکه اگر نهادی گزینشی با موضوعی برخورد کرد، نباید فکر کند که به انقلاب خدمت کرده است، افزود: استثنا در هر زمینه‌ای با فساد یکسان است لذا اگر برای کسی استثنا قائل شدیم خائن هستیم.

هیچ نهادی خط قرمز نیست

نماینده سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بابیان اینکه نهادهای حاکمیتی، مجلس و ... خط قرمز برای تحلیل و نقد و انتقاد در نظام اسلامی نیستند، گفت: البته باید گفت نقد و تحلیل باید مستدل و منطقی باشد و همچنین بر پایه مستندات باشد و استثناپذیر نباشد تا بتوان به آن‌یک تحلیل و یا نقد خوب گفت.

همتی با تأکید بر اینکه هر نهاد مطبوعاتی، فضای مجازی یا غیرمجازی اگر استثنا برای کسی قائل شود، دنبال منافع خودش یا گروه خاصی است، ابراز کرد: ما امیدواریم که برنهادی که پیشوند و پسوند سرخه برای بحث مطبوعاتی دارد، در ارائه و تحلیل خبر، تبعیض قائل نشود.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه سه نکته در عرصه خبرنگاری رعایت شود، تأکید کرد: نخست خبر، دوم تحلیل و سوم نتیجه‌ای است که از این دو می‌خواهید بگیرید لذا باید به دنبال چیزی که به آن آگاهی نداریم، نرویم و این تأکید قرآن کریم است پس باید از چیزی پیروی‌ کرد که از آن مستندات داریم و این امر ضرورت در کار خبرنگاری است، لذا گوش، چشم و زبان در پیشگاه الهی مسئول هستند.

ضرورت دوری از اقتصاد سیاسی

عضو خانه ملت در ادامه نیز گفت: خبر باید مستند و مکرر باشد، آنچه دین و حرفه خبرنگاری می گوید این است که خبر بارها باید استمرار داشته باشد و خبرنگاران خبرهای خوب را برای امید بخشی به جامعه بارهامکررا بیان کنند.

همتی در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه امروز شرایط اقتصادی کشور ماحصل برخی تصمیمات در طول تاریخ انقلاب اسلامی بوده است، گفت: ما ابتدا باید از خودمان بپرسیم که در کشور ما اقتصاد سیاسی حاکم است یا سیاست اقتصادی؟ آن چه عملاً در این چهار دهه داشته‌ایم اقتصاد سیاسی است.

وی افزود: اقتصاد سیاسی یعنی برخی سیاست‌هایی که بر اقتصاد کشور غالب بوده و پایه آن نه در قانون اساسی و نه در دین، تمدن ملی و  فرهنگ ما بوده، بلکه عده‌ای معدود و محدود دنبال آن هستند و این امر در حال آسیب زدن به نهادهای اساسی کشور است پس باید این امر تغییر کند.

در این مراسم از محمد محمودی خبرنگار خبرگزاری مهر در سرخه تقدیر شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان