ایوانکا ترامپ: هیچ جایی در آمریکا برای نئونازیسم و نژادپرستی نیست

ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور کاخ سفید در اظهارنظری به مناسبت سالگرد خشونت‌های شارلوتزویل آنچه را که "برتری طلبی سفیدپوستان، ‌نژادپرستی و نئونازیسم" خواند، محکوم کرد.

ایوانکا ترامپ: هیچ جایی در آمریکا برای نئونازیسم و نژادپرستی نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا این توئیت‌ها را به مناسبت سالگرد خشونت مرگباری که از سوی سفیدپوستان نژادپرست در شهر شارلوتزویل ویرجینیا به وقوع پیوست، منتشر کرد.

سال گذشته میلادی در چنین روزهایی یک جوان 20 ساله از ایالت اهایو با خودرو جمعی از مخالفان تظاهرات طرفداران برتری سفید پوست‌ها را زیر گرفت که علاوه بر کشتن یک زن جوان، 19 تن از را زخمی کرد.

قرار است امروز (یکشنبه) یک تظاهرات مشابه با آن از سوی راست‌های افراطی در نزدیکی کاخ سفید برپا شود.

ایوانکا ترامپ در توئیت خود نوشت: یکسال پیش در شارلوتزویل ما شاهد نمایش زشت نفرت، نژادپرستی، تعصب و خشونت بودیم.

او خاطر نشان کرد: با وجود آنکه آمریکایی‌ها از نعمت زندگی در کشوری حافظ آزادی حق آزادی بیان و تنوع عقیده برخوردار هستند نباید هیچ جایی برای طرح نژادپرستی، برتری طلبی سفیدپوستان و نئونازیسم در کشور بزرگ ما وجود داشته باشد.

ایوانکا ترامپ در ادامه نوشت: ما به جای آنکه با نفرت، نژادپرستی و خشونت یکدیگر را درهم بدریم می‌توانیم به هم امید ببخشیم، جامعه خود را تقویت کنیم و تلاش کنیم تا هر فرد آمریکایی از پتانسیل‌های کامل خود استفاده کنند.

این توئیت‌ها در حالی از سوی دختر ترامپ منتشر شده‌اند که پدر او به دلیل عدم محکوم کردن خشونت‌های شارلوتزویل در ابتدای کار، مورد انتقاد و سرزنش قرار گرفت.

ترامپ در واکنش خود به این خشونت‌ها گفته بود که هم در میان نژادپرستان و هم معترضان مخالفشان "افراد بسیار خوب" وجود دارند که این محکومیت‌های شدیدی علیه وی در پی داشت.

با این حال رئیس‌جمهور آمریکا دو روز بعد از آن در پی طوفانی از انتقادات اظهارنظرش را اصلاح کرد و گفت: نژادپرستی،‌ شرارت بوده و کسانی که به اسم آن خشونت به وجود می‌آورند مجرم و تبهکار هستند که شامل کوکلاس کلان، نئونازی‌ها و حامیان برتری سفیدپوستان و گروه‌های نفرت محور دیگر هستند.

روز شنبه خود ترامپ نیز توئیت‌هایی منتشر کرده و در آنها نژادپرستی را محکوم کرد.

ترامپ در یکی از این توئیت‌ها نوشت: ما باید به عنوان یک ملت کنار هم باشیم. من تمامی انواع نژادپرستی و اقدامات خشونت آمیز را محکوم می‌کنم. صلح برای همه آمریکایی‌ها!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان